Annons:
Etikettkaraktärerna
Läst 1750 ggr
HopeForTheo
2018-08-21 14:12

Karaktärer alla älskar, förutom du.

Alla hatar vi Umbridge, men det finns många karaktärer som alla älskar, men som vissa avskyr. Jag gillar inte Ron Weasley, han tillför ingenting för min del, varken i böckerna eller i filmerna. Tror mest att det är för att jag aldrig hade fastnat för en sådan människa i verkligheten heller. Jag gillar heller inte Albus Dumbledore speciellt mycket, han är väl okej, men jag är inte "Forgive and forget" typen, även om han nu ångrar allt som han gjort och inte gjort, så tycker jag att någon som skrivs som så smart borde ha tänkt ut allting lite noggrannare. Det känns lite orealistiskt på något sätt, därför har jag svårt för den karaktären. Vilka karaktärer ogillar ni, som alla andra gillar?

Annons:
[Tuulikki]
2018-08-21 14:22
#1

Dumbledore

Kirnzy
2018-08-21 14:38
#2

Ginny, Neville, Ron och Harry är nog de populärare karaktärerna som absolut inte kommer med på min top-lista. Avskyr dem inte men de tycker attt Ginny är lite irriterande och rätt ointressant, Neville är också rätt ointressant, Ron tycker jag inte heller direkt tillför något och gillar inte hans personlighet, Harry är "för mycket"- men jag gillar oftast inte när det är någon som är "så speciell" (dras oftast inte till tydliga huvudkaraktärer alls). Sen skiljer det sig en del mellan böckerna och filmerna, tex så tycker jag bättre om Ginny i böckerna.

Sommarek
2018-08-21 14:55
#3

Jag har svårt att se poängen med James Potter. Mobbare som hotar att förhäxa tjejer som inte tycker som han, liksom.

Sajtvärd på Wicca ifokus och Halland iFokus

Loka03
2018-08-21 15:00
#4

#2 Jag trodde jag var helt själv i världen om att tycka att Neville var irriterande! Och jag håller med om att Ginny i böckerna är bättre än film-Ginny. Jag tycker också att Remus och Siris är också rätt så irriterande haha! Men jag har inget emot de det är bara något som irriterar mig. Men James potter är verkligen inte min favorit.

Are humans real?👽👽👽

Aleya
2018-08-21 16:11
#5

Ginny. Ser inget vettigt med henne

BlommaStjärnorMemento moriStjärnorBlomma

Medarbetare för Julen

BlåPastell
2018-11-25 20:34
#6

James målas upp som en fantastisk människa men är egentligen ganska hemsk. Tycker även att Harry kan bli lite tråkig.

https://www.youtube.com/channel/UClGM27x5NbIO8ODd7aW5I9Q?view_as=subscriber

Annons:
LeeKnow
2018-11-26 23:18
#7

Ginny - Tycker inte om hennes attityd och som flera andra säger så tillför hon inte någonting. Känns som hon mest lägger näsan i blöt i tid och otid. Ron - För att han tror att han är bättre än vad han är. Harry - För att han tar rollen som "the chosen one" alldeles för seriöst. Tycker inte han är så speciell som han själv gör. Sirius Black & James Potter - Inget mer än 2 äckliga mobbare som inte förtjänar ens hälften av all uppskattning dom får. Snape - Älskade honom förut och förstår väl dels varför han är så omtyckt, men att mobba och skrämma sina elever dagligen är inte friskt någonstans, oavsett vad han fick utstå under sin barndom.

Kex!
2018-12-12 20:17
#8

Ron - Tycker precis som några andra att han inte tillför något till serien och är allmänt jobbig 

Hermione - Tycker att hon ibland kan var lite för mycket eller hur man nu ska säga

// Lova

Uppfödare Miryks Hamsteruppfödning

Diiziz
2018-12-14 20:27
#9

Hermione - tycker att hon kan va lite väl på eller vad man ska säga ibland

//elliot

FemFem
2019-07-11 23:50
#10

Ron, Ginny, mrs Weasley, Moody, James, Sirius

LottaV
2019-07-14 13:23
#11

Jag har inget emot karaktärerna i sig själva utan i vissa ögonblick.

Ta som exemplet Harry och Ron som ett exempel, Harry växer upp med sin kusin som mobbar honom han hatar allt vad mobbing heter men blir ändå bästa vän med Hogwarts värsta mobbare Ron.

Jag ser faktiskt honom som den värsta mobbaren i hogwarts det för att han shyller i från sig på Slythers eleverna.

Ett gott skratt förlänger livet

Zorrobatman
2019-11-05 21:00
#12

#11 när har ron varit en mobbare?

Ericen
2019-11-05 22:00
#13

Snape- även om han har ett agg mot James så betyder det inte att han ska vara elak mot Harry… Jag har aldrig gillat Snape. Dobby- Sorry! Men jag hatar han. Han är lixom den jobbiga typen som bara är i vägen hela tiden… Och ja han räddade dom några gånger. Men ändå han är bara en sån jobbig karaktär! Albus Dumbeldore- Asså jag tycker att han är en bra karaktär men det var inte så att jag grät när han dog… Det känns bara som om han i bland bara ville att Harry skulle göra allt själv. Lixom han gav till och med Ron den där tändaren i Dödsrelikerna… Som om han visste vad som skulle hända. Men varför göra det så jävla svårt för dom?!

Annons:
LottaV
2019-11-08 15:49
#14

#12 Han är det i början av av första boken mot Hermione bland annat men även så skyller han fäder missöden barnen till exempel så skyller på att Sythers är är en dödsätare i tärning fast det är lika många familjer från slythers som var neutrala i första kriget. Alltså varken stödde Dumledore eller Lord Voldermort.

Ett gott skratt förlänger livet

Morris:)
2020-01-01 21:08
#15

Cedric, jag tycker att han är extremt dryg och om han hade överlevt till sista filmen så hade han varit en dödsätare så har jag alltid känt för honom, så för mig gör det inget att han dog. Snape, han förrådde Dumbledor enligt mig och han visade ingen kärlek till Harry alls även om han var ”the love of his lifes” barn fattar att han kanske va arg för att han är barn till hans mobbare men han älskade ju Lily så mycket så varför inte gilla Harry. Fleur, hon verkar så hatad i böckerna och väldigt irriterande enligt mig (i böckerna) men i filmerna tyckte jag att hon var en bra karaktär

Kyograze
2020-01-28 21:26
#16

James Potter, tycker han är vidrig. Önskar att vi fick en större bild av honom, men av det som man hörde från böckerna… usch.

Sommarek
2020-01-29 08:37
#17

#16 Precis. Det enda ”bra” (om man nu ska kalla att sitta hemma obeväpnad när man vet det finns folk som vill döda en ”bra”) han gör är att dö, i övrigt är han en mobbande skitstövel. Fattar verkligen inte poängen.

Sajtvärd på Wicca ifokus och Halland iFokus

Bianca Songcastle
2020-07-01 11:49
#18

-Snape. Har alltid hatat honom. 

-Moody. Sträng och elak. 

Älskar: 

-Ginny.  Söt, lite kaxig. 

-Hermione. Har alltid älskat hennes röst och att hon kan så mycket :)

✨Ingenting är omöjligt. Det omöjliga tar bara lite längre tid.✨

Asti hasti
2022-08-17 10:17
#19

Harry och Ron


Mvh 🐾

"Precis som alla bra, glada, roliga saker måste få ett slut, så kommer läskiga och sorgliga saker också att ta slut. Alltid." - Tohru Honda

¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

Pilspets
2022-08-17 11:55
#20

Alla hatar vi Umbridge.

Nja,en av min favoriter!

Ginny,Ron,Harry och Hermione har jag svårt för.

Albus är bara jobbig. O James potter!

Föredrar ofta dom onda och udda!😉


Jag går på hästkraft.
Uppfödare av Maran's Hamstery
"Jag gör misstag,livet kom utan bruksanvisning."


  • Redigerat 2022-08-19 22:34 av Pilspets
Annons:
Smihast
2022-08-18 07:14
#21

Harry och Ron!


/ en djurälskare 😝

¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

[Lilium]
2022-08-19 16:22
#22

Kanske dags att göra en ny tråd? Tänker att denna e gjord 2018, :)

Pilspets
2022-08-19 17:23
#23

#22: Den har bara 22 kommentarer så det behövs absolut inte.🙂


Jag går på hästkraft.
Uppfödare av Maran's Hamstery
"Jag gör misstag,livet kom utan bruksanvisning."


[Lilium]
2022-08-19 17:49
#24

#23 Gammal tänkte jag :P Men oki

Pilspets
2022-08-28 20:13
#25

Cho chang,Sibylla,alla från gryffindor.(tror det.)


Jag går på hästkraft.
Uppfödare av Maran's Hamstery
"Jag gör misstag,livet kom utan bruksanvisning."


HorseFriendForever
2023-03-31 20:19
#26

Draco, jag tycker verkligen inte om honom.

// Wilhelmina <3

L
2023-04-03 20:29
#27

Vet inte om den är omtyckt av många, men jag har lite svårt för han Flinch. Alltså vaktmästaren


Don't feed every dog you see suffering. Some just need the strength to bite you.

Annons:
Upp till toppen
Annons: