02. Karaktärerna

Karaktärer alla älskar, förutom du.

2018-08-21 14:12 #0 av: HopeForTheo

Alla hatar vi Umbridge, men det finns många karaktärer som alla älskar, men som vissa avskyr.

Jag gillar inte Ron Weasley, han tillför ingenting för min del, varken i böckerna eller i filmerna. Tror mest att det är för att jag aldrig hade fastnat för en sådan människa i verkligheten heller.

Jag gillar heller inte Albus Dumbledore speciellt mycket, han är väl okej, men jag är inte "Forgive and forget" typen, även om han nu ångrar allt som han gjort och inte gjort, så tycker jag att någon som skrivs som så smart borde ha tänkt ut allting lite noggrannare. Det känns lite orealistiskt på något sätt, därför har jag svårt för den karaktären.

Vilka karaktärer ogillar ni, som alla andra gillar?

Anmäl
2018-08-21 14:22 #1 av: Tuulikki

Dumbledore

↠ Just keep swimming ↠ 

Anmäl
2018-08-21 14:38 #2 av: Kirnzy

Ginny, Neville, Ron och Harry är nog de populärare karaktärerna som absolut inte kommer med på min top-lista. Avskyr dem inte men de tycker attt Ginny är lite irriterande och rätt ointressant, Neville är också rätt ointressant, Ron tycker jag inte heller direkt tillför något och gillar inte hans personlighet, Harry är "för mycket"- men jag gillar oftast inte när det är någon som är "så speciell" (dras oftast inte till tydliga huvudkaraktärer alls).
Sen skiljer det sig en del mellan böckerna och filmerna, tex så tycker jag bättre om Ginny i böckerna.

Anmäl
2018-08-21 14:55 #3 av: Sommarek

Jag har svårt att se poängen med James Potter. Mobbare som hotar att förhäxa tjejer som inte tycker som han, liksom.

Anmäl
2018-08-21 15:00 #4 av: Loka03

#2 Jag trodde jag var helt själv i världen om att tycka att Neville var irriterande! Och jag håller med om att Ginny i böckerna är bättre än film-Ginny. Jag tycker också att Remus och Siris är också rätt så irriterande haha! Men jag har inget emot de det är bara något som irriterar mig. Men James potter är verkligen inte min favorit.

Anmäl
2018-08-21 16:11 #5 av: Aleya

Ginny. Ser inget vettigt med henne

BlommaStjärnorMemento moriStjärnorBlomma

Medarbetare för Julen

Anmäl

Bli medlem på iFokus

För att kunna delta i diskussionen måste du bli medlem på iFokus. Det går snabbt, enkelt, och kostar ingenting. Medlemskapet ger dig tillgång till över 300 sajter.