Annons:
Etikettkaraktärerna
Läst 1186 ggr
Yehet121
2018-08-17 18:54

Var Ariana Dumbledore en Obscurial?

Något jag har funderat på sedan Fantastic Beasts kom ut är, var Albus Dumbledores syster Ariana en Obcurial?

När hon som litet barn blev attackerad av ett gäng mugglarpojkar så slutade hon använda magi, men eftersom hon inte kunde bli av med den så bildades hennes magiska energi till en Obscurus. Den kunde explodera ur henne då hon inte kunde kontrollera den. Beskrivningarna av hennes problem och barn som har bildat en Obscurus låter väldigt lika och passar ihop, det skulle också förklara Grindelwalds fascinering för Obscurials senare i livet, då Albus säkert hade pratat med honom om Ariana.

Vad tror ni?

Annons:
Jojaton
2018-08-17 20:00
#1

Jag tycker det verkar väldigt troligt! SuperCarlinBrothers på Youtube har gjort en video om den här teorin 😊

Johanna - Instagram

PotterheadDuck
2018-08-20 17:49
#2

Hade nog kunnat vara sant. Har inte tänkt på det innan! Kul att du nämner det🙂

BlåPastell
2018-11-25 20:35
#3

Jag trodde att det var bekräftat att Ariana var en obscurious. Känns som den familjen har lite problem med sin magi allt.

https://www.youtube.com/channel/UClGM27x5NbIO8ODd7aW5I9Q?view_as=subscriber

LottaV
2018-12-15 13:00
#4

Jag har fått för mig att Ariana Dumbledore och Merope Graunt har typ samma problem men av olika skäll.

Ariana på grund av vad som hände henne i hennes barndom och Merope på grund av att hennes far och bror behandlade henne som de gjorde.

Ett gott skratt förlänger livet

Upp till toppen
Annons: