Annons:
Etikettnågot-du-undrar
Läst 2706 ggr
dragonstar
9/30/17, 5:37 PM

Vilket hus?

Hej
 Jag var inne på pottermore och vart då indelad i Ravenclaw och har sen dess setat och funderat på om jag verkligen passar där eller om jag är en Hufflepuff. Hur kon ni på vilket hus ni tillhör? Följer ni ett test eller har ni helt sonika valt de ni gillar?

To the world you may just be one person but to one person you may be the world.

Annons:
Herveaux
10/1/17, 8:35 PM
#1

Jag är lat och kopierar mitt svar från en gammal tråd med samma frågeställning:

Jag har haft lite liknande dilemma. Typ. Nästan. Kanske.

Jag började läsa böckerna och se filmerna för…kan det vara 2-3 år sen?
(I know… Sist på bollen som vanligt…)
Men iaf, när jag började nörda loss i dom olika elevhemmen så kändes det som att Gryffindor var det givna.
När jag gjorde lite olika sorteringstester så var det oftast också Gryffindor eller oavgjort mellan Gryffindor och Slytherin.

Men så gjorde jag sorteringen på Pottermore: Ravenclaw.
Raven…claw…? Say what…?

Hm. Det var minst sagt otippat.
Men när jag har tuggat lite på saken så, ja, jo. Skulle jag få Sorteringshatten på knoppen som 11-åring så hade det ju faktiskt med all säkerhet blivit just en Ravenclaw när jag tänker tillbaka på hur jag var som liten skrutt.
Så, jag är en Ravenclaw. Punkt. Glad

Jag kan nog inte råda dig till varken det ena eller andra elevhemmet.
Tycker inte det finns några regler skrivna i sten för hur man ska välja.
Antingen så väljer du det elevhem som känns rätt i hjärtat.
Eller det som du vart sorterad till i Pottermore´s test.
Välj det hus som skulle ha passat in på dig bäst när du var 11 år
eller det som passar bäst idag.

Personligen tycker jag Pottermore´s test är det närmsta vi kommer en riktig Sorteringshatt, men det är bara min åsikt.😃


// Harley
Sajtvärd Star Stable
Medarbetare Film, Hamster

Jinglebelle
10/27/17, 10:23 AM
#2

Jag är också en Ravenclaware och är mycket nöjd med det. Precis som Herveaux skrev, så tror jag att det är det elevhem som skulle passat mig som 11 åring, men även fortsatt det som jag kan identifiera mig mest med.

Tycker du dock att det är helt uppåt väggarna fel, så vet vi ju att sorteringshatten även kan ta lite hänsyn till vad man själv känner. 😉

LottaV
11/3/17, 10:04 PM
#3

Jag har sorteringstestet på både det nya pottermore och det gamla pottermore.

Det gamla satte mig Hufflepuff och det nya satte mig i Gryffendor.

Jag själv har aldrig känt mig hemma Gyffendor utan jag själv känner mig mera hemma i Hufflepuff

Så mitt förslag är känn efter och forska om de olika husen för att finna  vad som passar just dig!

Ett gott skratt förlänger livet

drika
11/23/17, 10:01 AM
#4

Har gått efter vad jag känner själv..

Hälsningar

Fredrika

Loka03
1/17/18, 12:27 PM
#5

Jag blev indelad i slytherin men känner mig lite som en blandning av ravenclaw och slytherin. Men håller med #4 att man ska känna själv och inte tro så mycket på ett test!:)

Are humans real?👽👽👽

sparrowcrazy
2/6/18, 2:38 PM
#6

Gryffindor, har alltid fått Gryffindor på varje test jag tatt och fick Gryffindor på Pottermore med. Fast det var innan sidan ändrades. ^^

Annons:
dragonstar
2/16/18, 12:23 PM
#7

Jag är en Ravenclaw  trodde jag var en Hufflepuff  eftersom att jag älskar djur och natur. Men jag är något för egoistisk för att passa där, är estet och skapar på alla sätt samt gillar att lära mig saker och slukar ljudböcker på löpande band. Passar bra in i Ravenclaw. Sambon där emot är en Huffelpuff.

To the world you may just be one person but to one person you may be the world.

Author7
2/17/18, 10:58 PM
#8

Jag är i Ravenclaw. Men däremot har jag fått Griffindor och Hufflepuff på andra sjater som Hogwarts.nu men det har nog varit mest Ravenclaw på andra sidor. Däremot har  jag alltid känt mig mest hemma med Ravenclaw . Det känns som om jag kan känna igen mig mest där. När jag gick i skolan var jag en plugghäst som värderade studierna framför allt annat och det gör jag fortfarande.

Medarbetare för Days of our lives

Soffihorse
3/6/18, 11:34 PM
#9

Rawenclaw. Har också fått en del Hufflepuff men känner mig mest som en Rawenclaw.

[Frida Wolfcloud]
3/14/18, 9:17 PM
#10

Jag har väldigt svårt för att ”bestämma” mig för vilket elevhem jag tillhör! Jag får olika på varje test! Har sammanlagt 4 Pottermore konton med olika elevhem på varje haha Tror jag är en Gryffindor eller en Slytherin, eller en Ravenclaw mest, är lite för självupptagen för att vara en Hufflepuff hahah

Diana The Celt
5/22/18, 12:52 PM
#11

Har alltid identifierat mig med Ravenclaw och Slytherin, mest för att jag alltid känt att jag är lite av en blandning mellan de båda. 
På Pottermore blev jag sorterad i Ravenclaw men på andra tester blir det nästan alltid Slytherin. 
Dock tror jag att Pottermore har rätt, jag hör hemma i Ravenclaw men att jag nog bara har Slytherin tendenser :P

PotterheadDuck
8/3/18, 5:13 PM
#12

På Pottermore blev jag sorterad i Slytherin. När jag gjorde det kände jag mig mer som en Ravenclaw. Just nu har jag valt att vara en Slytherclaw (Blandning av Ravenclaw och Slyterin) Man kan välja helt fritt, om man inte vet vilket och vill ha lite hjälp på vägen kan man ta det som är valt av Pottermore. Det är ditt val

Yehet121
8/17/18, 6:35 PM
#13

Jag har gjort pottermore testet fler gånger än jag kan räkna på fingrarna (för att jag är sjukt glömsk när det gäller användarnamn och lösenord) och jag har blivit Slytherin och Hufflepuff alla gånger utom två. Dom två gångerna så blev jag Ravenclaw. Jag har dock blivit Slytherin dom flesta gånger så det är oftast det jag kör på när folk frågar allmänt 😃

Annons:
Erica.ka
9/17/18, 8:39 PM
#14

Jag är nog en blandning av Gryffindor och Ravenvlaw. Men har alltid kännt mig hemma i Gryffindor eftersom jag känner igen mig så mycket i Harry men också vad jag känner själv. Jag har aldrig sett mig som en Ravenvlaw men många tecken vissar på att jag är en. Mina vänner och familj skulle nog sätta mig i Ravenclaw men håller ej med. Pottermore har satt mig i Gryffindor och nästan alla test jag gjort vissar också på det.

[Tuulikki]
9/20/18, 8:00 AM
#15

Har alltid blivit Hufflepuff och känt mig hemma i det 😊

Upp till toppen
Annons: