Annons:
Etikettfilmerna
Läst 1036 ggr
Cola&Bacardi
2016-12-04 12:54

Fantastic beasts and where to find them

Hej, är det någon härinne som sett Fantastic beasts and where to find them? Vad tyckte ni om filmen?

Mvh Linnea 

Annons:
LeeKnow
2016-12-06 08:05
#1

Helt amazing!! Nästan bättre än själva Harry Potter serien, enligt mig. ;)

Yehet121
2016-12-06 13:14
#2

Jag älskade den! Den har en helt annan feel än HP, den kändes liksom som en egen film istället för en filmadaptering av en bok :) 

Jag kollade på den med min familj, och min mamma, som har sett alla HP filmer med mig sade att den var långt ifrån HP. Hon sade att det inte var samma känsla då det var väldigt mycket action. Det fick mig att fundera lite. Hon hade jämfört Fantastic beasts med HP pga att dom utspelar sig inom samma universum, men dom går inte att jämföra på ett bra sätt. Hp utspelar sig på tidslinjen av ungefär ett år, medan fantastic beasts på mycket kortare tid. Det är också en annan kontinent och en annan tid. Jag tror att den filmen som jag känner skulle kunna jämföra med fantastic beasts är HP och dödsrelikerna del 1, eftersom Harry, Ron och Hermione är på jakt efter horrokruxer, precis som Newt är på jakt efter sina varelser. Men dom är ändå helt olika, fantastic beasts är färgglad (för det mesta), har många roliga stunder och det går hyfsat snabbt framåt i storyn. 

Jag skulle kunna fortsätta i evigheter men för era ögons skull så avslutar jag där 😛

Jag blev positivt överraskad av filmen och jag längtar efter att få ta del av resten av den här berättelsen från HP universumet 😃 Har börjat tillverka ett par trollstavar, jag ska försöka få till Newts stav så att jag kan använda den till cosplay!

Sommarek
2016-12-08 12:43
#3

#2 HP utspelar sig väl ändå över sju år?  ;)

Sajtvärd på Wicca ifokus och Halland iFokus

Yehet121
2016-12-08 13:13
#4

#3 Alltså jag menar alla filmer i serien, inte att hela serien utspelar sig över ett år.

Sommarek
2016-12-08 13:18
#5

#4 Aha, du menar ett läsår per bok/film?

Sajtvärd på Wicca ifokus och Halland iFokus

Yehet121
2016-12-08 13:23
#6

#5 Ja ungefär, eftersom att dom flesta av filmerna utspelar sig på Hogwarts. 🙂

Annons:
Upp till toppen
Annons: