Annons:
Etikettböckerna
Läst 2107 ggr
[Outlawly]
2/11/16, 7:29 AM

Ny Harry Potter Bok i Sommar!

Ni har väl inte missat nyheterna att det kommer en ny bok i sommar? 😃
Harry Potter and the Cursed Child är en pjäs som ska spelas upp i sommar och det kommer då släppas en bok på manuset.
Boken släpps i Storbritannien och Kanada den 31 juli, på Harrys födelsedag 😉

Pjäsen har premiär den 30 juli.

Den kommer utspela sig 19 år efter förra boken.
Det är ingen novell men bra för dem som vill veta vad som händer sen.

Jag är så taggad nu! 😍
Hur känner ni?

http://www.telegraph.co.uk/books/what-to-read/jk-rowling-to-publish-new-harry-potter-book-with-the-cursed-chil/

Annons:
[Mazamizari]
2/12/16, 11:52 PM
#1

Efter att jag fick höra om denna nyhet så var min första tanke att jag måste dra till London och se pjäsen. Fast sen blev jag tveksam då jag inte riktigt vet vad jag tycker om valet av skådespelare. Och även är tveksam till om jag kan lyckas få någon att följa med. Plus det där lilla faktumet att det hela kostar pengar. Men det vore underbart att få se den pjäsen ändå. Fast min student ekonomi klarar nog inte av en sån resa… Jag är mer taggad på själva pjäsen än boken då jag själv spelat teater i flera år och minns hur de manusen såg ut. Så jag är tveksam till ifall själva boken kommer vara någon hit i min värld.

Yelly Bean
2/17/16, 6:46 AM
#2

Jag är lite tveksam faktiskt. Mycket för att de släpper en bok på manuset till pjäsen och Rowling har bara delvis varit med och skrivit den. Men också för att de kallar den Harry Potter, del 8. Alltså nej. 🤓 Men jag är absolut nyfiken, menar alla nyheter är goda nyheter (typ), och om det blir bra är det ju fett kul att få veta om deras liv i framtiden. 👍

[Julie_Smulan]
4/4/16, 8:14 PM
#3

Tycker det verkar väldigt spännande:) Dock borde det inte heta "bok nr 8" eftersom att det inte verkar vara riktigt samma stil av Harry Potter som innan (eller hur man säger).. Äh, svårt att förklara men jag tror ni förstår:)

Ljusa
5/7/16, 7:38 PM
#4

#3 Jag tror det heter bok åtta eftersom den handlar om Harry som vuxen och främst hans son Albus, vilket innebär att det utspelar sig kronologiskt efter den sjunde boken :)

Jag gillar inte att läsa pjäser i vanliga fall men jag skulle betala för att läsa Rowlings inköpslista så jag är nöjd.. Jag hoppas att jag blir positivt överraskad.

Or yet in wise old Ravenclaw, if you've a ready mind, Where those of wit and learning, Will always find their kind
- J.K. Rowling

Almala
6/16/16, 6:25 PM
#5

YAAAAAAOOOOOHOHOOOO!!

LottaV
6/25/16, 8:28 PM
#6

Den svenska översättningen kommer inte ut förän i oktober

Ett gott skratt förlänger livet

Annons:
Upp till toppen
Annons: