Annons:
Etikettallmänt
Läst 1982 ggr
Disturbed-Angel
2015-09-07 23:29

Harry Potter tatuering

Harry Potter böckerna betydde väldigt mycket för mig när jag växte upp. Så jag funderar nu på att  göra någon tatuering med anknytning till böckerna. Men det står helt still. 

Har ni gjort några HP-tatueringar och i så fall vad gjorde ni och varför valde ni det motivet? Eller har ni kanske några idéer på hur man skulle kunna göra en sådan tatuering?

Annons:
Calcifer
2015-09-07 23:33
#1

Jag ska tatuera Slytherins emblem, men inte det som används utan ett av de som Rowling skapade men som sen inte kom med officiellt i böckerna. Med texten "I solemnly swear that I am up to no good" ovan och under.  Finns hur mycket idéer som helst, många som har the snitch eller andra symboler tatuerat. Googla på Harry Potter tattoo så kan du få en hel del inspiration! :)


"Creature of the Night, The One Many Children Talk About-"

Disturbed-Angel
2015-09-08 00:35
#2

Ja, jag har googlat men känner att det är väldigt mycket upprepningar av samma sak. Vill gärna ha något lite mer originellt och inte "jätte-obvious" att det är en Harry Potter tatuering :)

Calcifer
2015-09-08 00:40
#3

Vad är det du gillar mest med serien då? För min del är det ju Slytherin och så vissa citat som jag verkligen älskar och som känner att de representerar mig på något vis. Så jag har ju fått min idé från det.

Är det något speciellt du vill "säga" med tatueringen? Eller ska det bara vara en fin bild? En text?


"Creature of the Night, The One Many Children Talk About-"

Disturbed-Angel
2015-09-08 00:55
#4

För mig var det en fantasivärld att fly in i och det är väl främst det jag har gillat.  Jag läste böckerna under min uppväxt som var väldigt tuff och böckerna var min räddning. 
Jag vill gärna ha en bild av något slag som representerar serien i helhet men det kan ju bli svårt.

Calcifer
2015-09-08 01:06
#5

Jag förstår vad du menar, de fungerade som en flykt för mig med (tillsammans med Sagan om Ringen och en del andra böcker). Hm, kanske någon trollformel? Eller något från bokomslagen? Ett citat från någon av böckerna som du tycker passar bra? Går ju att ha någon liten text med t:ex stjärnor eller "sparks" som från ett trollspö runt/omkring så blir det inte bara en text. Eller någon av alla de olika symboler som finns i serien? Om du t:ex bildgooglar på "harry potter symbols" så kommer det upp en hel del olika symboler som dels kan representera böckerna men samtidigt inte är "in your face" att det handlar om just Harry Potter

Sen något som jag tycker är jättefint är ett citat från Snape från hans barndomsvänskap med Lily angående att Petunia typ tycker Lily är tokig och knäpp etc. "It's real for us" - något som kan antingen vara ett direkt citat eller helt enkelt något som beskriver hur vi fans känner kring magin som böckerna gett oss.


"Creature of the Night, The One Many Children Talk About-"

Disturbed-Angel
2015-09-08 13:46
#6

Ja, tack så jättemycket för dina tips :D
Skönt att kunna diskutera lite för det hjälper till att lossa tankarna lite :)

Annons:
michellan97
2015-09-11 16:58
#7

Jag tror att tecknet för dödsrelikerna skulle bli en snygg tatuering 😉

Michelle

"Glöm dina bekymmer, i morgon kommer nya"

Sommarek
2015-09-15 12:43
#8

Jag ska göra Slytherin-emblemet nån gång - men det får bli efter en rad runor som jag ska göra först.  :)

Sajtvärd på Wicca ifokus och Halland iFokus

cmfftw
2015-09-16 17:19
#9

Jag tycker att Lumos samt Nox är fint! Har själv funderat på att tatuera in Lumos med någon liten detalj till, tycker det är fint eftersom att det är den som lyser upp och det har Harry Potter gjort en hel del för mig 👍

 Regnbåge    /C   Regnbåge

Disturbed-Angel
2015-09-17 19:34
#10

Ja, Lumos har jag faktiskt funderat på, jag tänker också kanske en liten blixt någonstans (inte i pannan dock :P )

sasha_setter
2015-09-18 15:54
#11

Tycker att den här skulle göra en bra tatuering! Skulle ju vara grymt häftigt att vara med i DA, http://www.polyvore.com/cgi/img-thing?.out=jpg&size=l&tid=10145629

Hälsningar Sasha, Zally och mig!

Upp till toppen
Annons: