Annons:
Etikettallmänt
Läst 1642 ggr
SecretCraving
7/23/15, 10:44 AM

Slöjan?

Jag har för ganska längesen sett Harry Potter och Fenixorden, alltså den femte filmen. De som inte gjort och inte vill höra nå spoilers kan klicka bort det här :)

I den femte filmen så har jag börjat fundera på en sak som jag inte har förstått/kunnat lista ut :/ Då Sirius dör, han föll ju igenom en slags "slöja" där Harry tidigare hade hört röster komma från, som viskningar typ. Jag har läst både boken och sett filmen, men jag förstår inte fortfarande vad den här slöjan är för något. Vad gör den? Vad händer då man far igenom den? Vad var det för röster Harry hörde? o. s. v.

Annons:
LottaV
7/23/15, 11:56 AM
#1

#0 Det är dödsslöjan som sirus puttas in i. Det är det är bara de som sett någon dö som kan höra dem det är därför bara Harry, Luna och Nevill kan höra dem efter som de har sett någon dö. Harry så Cedrik dö, Luna sin mamma och Nevill sin farfar tror jag.

Ett gott skratt förlänger livet

SecretCraving
7/23/15, 2:45 PM
#2

#1 Okej, tack :D

TerriZue
7/28/15, 9:13 AM
#3

Jag tror snarare det är så att de som har någon nära som har dött (som man förmodligen saknar) kan höra rösterna. Man behöver nog inte ha sett någon dö (som med testralerna) för att höra röster bakom slöjan. 

Jag har inte läst direkt från Rowling själv exakt vad slöjan är (vet inte om hon uttalat sig om det någon gång) men min teori är att portvalvet på något vis leder rakt in i "dödsriket" och att slöjan helt enkelt döljer det.

Seeing isn't believing, believing is seeing.

 /Mims Medarbetare på Julen.ifokus och Harry Potter.ifokus

Upp till toppen
Annons: