Annons:
Etikettnågot-du-undrar
Läst 1717 ggr
[erika.tornlycke]
2015-05-20 20:35

"rätt" version av böckerna

Hej! Lite sen på det men såg nydligen alla filmerna och föll pladask! (Var nog för ung för att riktigt uppskatta dem när dem kom). Nu vill jag läsa böckerna! Dock hittar jag massa olika versioner, vissa är mycket kortare. Är det någon som velat vara snäll och skicka länk till original versionen, vill inte läsa någon förkortad/förenklad. Vill läsa dem på engelska förresten! Tacksam för hjälp, hade ju varit trisst att missa något om jag köper fel version!

Annons:
Sommarek
2015-05-21 08:00
#1

Nu är jag tyvärr inte till så mycket hjälp, men jag blev så nyfiken: Hade ingen aning om att det fanns förkortade versioner! Är de lättlästa eller något, eller varför är de förkortade, vet du det?

Sajtvärd på Wicca ifokus och Halland iFokus

Yelly Bean
2015-05-24 09:38
#2

Kul att du fastnat för Harry Potter, det är aldrig för sent! 😎😍

Det har ganska nyligen kommit nyutgåvor, med nya omslag. Här finns en med jättefina ryggar, de är dock på amerikansk engelska. Vissa tycker att det förstör stämningen lite, eftersom serien från början är på brittisk engelska. Det finns också en variant av de nya omslagen även på brittisk engelska, men då får du nog köpa dem var för sig (i alla fall på Adlibris vad jag kan se, kan ju finnas boxar på andra ställen kanske), här är första boken. 

Har inte sett några med färre sidor själv, men de rätta versionerna (i alla fall pocket) är allt från ungefär 300-800 sidor. De två första är lite tunnare än de andra. 🙂

Hoppas du kommer att tycka om böckerna, själv tycker jag de är tusen gånger bättre än filmerna! Så du har något att se fram emot. 🥳

[erika.tornlycke]
2015-06-02 14:41
#3

Tack! :) jo men det tror jag nog att jag ska göra! Brukar föredra böckerna så ;)

Upp till toppen
Annons: