Annons:
Etikettkaraktärerna
Läst 10068 ggr
[MARWAKE]
4/3/15, 12:18 PM

Harry Potter på norska

Satt och kollade runt lite på google. Då kom jag på att jag hade läst att Dumbledore hette Humlesnurr på norska så jag googlade det och hittade alla andra namn på norska. Jag vet inte hur de tänkte när de gav namn på Neville och kvicken xD Och inte heller Hufflepuff…. Harry James Potter - Harry Jakob Potter Ronald Weasley - Ronald Wiltersen Hermione Granger - Hermine Grang Albus Dumbledore - Albus Humlesnurr Sirius Black - Sirius Svaart Rubeus Hagrid - Rubeus Gygrid Neville Longbottom - Nilus Langballe Luna Lovegood - Lulla Luneskjær Remus Lupin - Remus Lupus Draco Malfoy - Draco Malfang Minerva McGonagall - Minerva McSnurp Alastor "Mad-Eye" Moody - Alastor "Galøye" Bister Tom Marvolo Riddle - Tom Dredolo Venster Severus Snape - Severus Slur Nymphadora Tonks - Nymfadora Dult Dolores Jane Umbridge - Venke Dolorosa Uffert Bill Weasley - Rulle Wiltersen Charlie Weasley - Kalle Wiltersen George Weasley - Frank Wiltersen Ginny Weasley - Gulla Wiltersen Percy Weasley - Perry Wiltersen Ludovic "Ludo" Bagman - Ludovic "Ludo" Humbag Katie Bell - Katti Bull Lavender Brown - Lavendel Bruun Colin & Dennis Creevey - Frodrik & Dilton Fromm Barty Crouch - Bart Kroek Amos & Cedric Diggory - Anton & Fredrik Djervell Dudley & Vernon Dursley - Dudlief & Wiktor Dumling Seamus Finnigan - Jokum Finnimann Mundungus Fletcher - Mundungus Styrfeder Filius Flitwick - Filius Pirrevimp Lee Jordan - Laffen Styx Ernie Macmillan - Ernts Maltmann Gilderoy Lockhart - Gyldeprinz Gulmedal Gregory Goyle - Grylius Gurgel Vincent Crabbe - Vincent Krabbe Cornelius Fudge - Kornelius Bloeuf Hogwarts - Galtvort Godric Gryffindor - Gudrik Griffing Helga Hufflepuff - Helga Håsblås Salazar Slytherin - Salazar Smygard Rowena Rawenclaw - Rasla Ravnklo Sökare - Speider - Gyllene kvicken - Gullsnoppen Vaktare - Målmann Slagman - Knakkere - Dunkare - Klabben Jagare - Jagere - Klonken - Sluffen

Annons:
Aleya
4/3/15, 12:20 PM
#1

Får jag låna och lägga upp på fb? 😆

BlommaStjärnorMemento moriStjärnorBlomma

Medarbetare för Julen

Simzie
4/3/15, 12:23 PM
#2

Gullsnoppen? xD

Simzie🌈

[Outlawly]
4/3/15, 12:26 PM
#3

Haha detta gjorde min dag! Jag kommer nog aldrig diskutera hp med en norsk människa, kommer fatta nada x)

Yelly Bean
4/5/15, 8:16 AM
#4

Minerva McSnurp! HAHA 😂

Yelly Bean
4/5/15, 8:19 AM
#5

HAHA men näe, Ginny blev Gulla! 😮😂

[MARWAKE]
4/5/15, 1:04 PM
#6

#1 Jadå ;) Glömde ta med quidditch - Rumpendunk…

Annons:
kaninsköld
4/14/15, 9:19 PM
#7

Charlie= Kalle :)

Mvh Kaninsköld

Sommarek
4/15/15, 4:28 PM
#8

Håsblås… 😂

Fast inget av det här är lika traumatiserande som när jag lullade runt på behindthename.com och fick reda på att den skandinaviska versionen av namnet Severus är…. Sören. Professor Sören Snappe, liksom. 🤫

Sajtvärd på Wicca ifokus och Halland iFokus

Yelly Bean
4/15/15, 5:41 PM
#9

#8 HAHAH, alltså. SÖREN?! Jag dör 😂😭 Så himla osexigt och inte alls representativt för honom 🤦‍♂️ (No offense om någon råkar heta Sören.. heh. Satte i halsen lite bara.)

[MARWAKE]
4/15/15, 6:21 PM
#10

#8 Sören Snappe!? xD

Sommarek
4/16/15, 4:17 PM
#11

#9 Mmm, det har väl inte helt samma, ehm, dragning som "Severus", i alla fall.  ;)

#10 Det är ingen officiell översättning, jag bara försvenskade det lite, om han nu skulle hetat Sören, menar jag…  ;)

Sajtvärd på Wicca ifokus och Halland iFokus

Upp till toppen
Annons: