Annons:
Etikettbok-vs-film
Läst 1836 ggr
javetinte
2/23/15, 2:24 PM

Harry potter fan

Jag såg nästan alldeles nyss en video med Misslisibell. Om ni inte vet vem de är så är de en tjej som är typ 13 (?) år som gör videos på youtube.  Den här videon svarade hon på frågor. Hon fick frågan 'Vilket land skulle du vilja resa till?' 
Hon svarade att hon ville till stor Britannien för hon var lite av ett Harry Potter fan.
Genast kom det kommentarer om att hon inte har någon rätt att kalla sej Harry Potter fan. Folk påstod att hon var för ung för att kunna vara de. Och innan dom ens visste nåt så uteslöt dom att hon hade läst böckerna. 

Jag blir faktiskt upprörd när hon ska behöva få hat för att hon berättar att hon gillar Harry Potter. Är de inte konstigt? Det var såklart 'äkta' Harry Potter fans som kommenterade och hatade. Dom följer ju henne och kollar på hennes videos. Ska man inte vara glad då om hon snackar om något man själv är intresserad av.

Jag blir så trött på att man inte ska få kalla sej fan av något utan att kunna exakt vilka år böckerna skrevs, vilka år filmerna spelades in, vilka år skådespelarna är född mm..

Är det bara jag som tycker såhär eller kan jag ha en poäng? Berätta din åsikt!

Annons:
Surpan
2/23/15, 2:38 PM
#1

Men gud vad stört, med det logiken är ju alla riktiga Sagan om Ringen fans över 70 år. Böckerna går fortfarande åt som smör i butiker och jag kommer spara mina böcker till mina egna barn, och hoppas att de vill läsa dom. De håller på med spin-off filmer just nu och det finns stora utställningar i hela världen så Harry Potter som helhet är ju absolut aktuellt fortfarande.

/Surpan

javetinte
2/23/15, 3:02 PM
#2

#1 Jag skulle kunna tro att dom som har såna åsikter helt enkelt vill vara 'speciella' och visa sej kunnigare än andra. Men det är ju bara skitsnack.

Precis, finns ju en hel hög sagan om ringen fans här i världen!

Yelly Bean
2/23/15, 3:36 PM
#3

De tycker väl att de är mer "äkta" för att de växte upp under tiden som Harry Potter blev ett fenomen. Och alltså, jag förstår att de kan tycka så för det är ju en viss känsla att behöva vänta på böckerna. MEN, jag håller verkligen inte med dem! Det är ju helt dumt och ologiskt. Som om man bara kan vara ett riktigt fan till såna grejer som kommit under ens livstid…. haha. Att vara ett fan är ju inget som går att rangordna. Tycker man själv att man är ett fan av något så ÄR man det. Punkt slut, liksom.

javetinte
2/23/15, 3:41 PM
#4

#3 Ja den känslan vet inte jag hur den är. Jag är nog också för ung för att vara Harry Potter fan då.. (; Men lika bra är de för mej då jag får panik av att behöva vänta på saker ^^

Tänk att vissa folk kommer på allt bara för att tyckas vara bättre än andra.

Yelly Bean
2/23/15, 6:03 PM
#5

Haha precis! 😉 Nej men verkligen. Det är ju inte bättre på något sätt bara för att man varit med från början. Och bara för man varit med från början behöver ju inte betyda att man är ett fan. Det beror ju helt på en själv och vad man tycker om!

LottaV
2/23/15, 8:07 PM
#6

Håller med till fullo.

Jag har en kompis som är Elvis fan hon är ett år yngre en mig, hon var inte ens påtänkt på på Elvis tid. 

Men det inte hon kan om Elvis det är inte värt att veta.

Harry Potter fan kan man vara i alla åldrar!

Jag blir så😡 när jag hör något sådant!

Ett gott skratt förlänger livet

Annons:
javetinte
2/25/15, 1:42 PM
#7

#6 Ja och ingen skulle ju precis klaga på folk som säger att dom är Elvis fan!

Gerbilles
2/27/15, 7:40 PM
#8

Misslissibell får ju tyvärr väldigt mycket hat överlag, just för att folk anser att hon är för liten för att hålla på med smink och sånt (tror dock det var ännu värre för, när hon bara var runt 11 år men är inte helt säker, kanske är lika illa fortfarande). Sen att man bara skulle kunna vara ett fan av något för man har hängt med sedan start är ju helt absurt. 🤦‍♂️

Dock tycker jag själv att om man ska kalla sig ett potterhead så bör man faktiskt ha läst/lyssnat på böckerna, och annars kan man säga att man är ett fan utav filmerna (refererar lite till Clara Henry's video 😛). Böckerna är trots allt själv grunden, det är lite som att man säger att man är ett superstort fan av en artist/band sen har man inte ens lyssnat på dennes musik.  Fattar däremot inte hur folk orkar sitta och klaga på andra att dom inte alls är ett riktigt fan, liksom det är väl inte hela världen om någon kallar sig det fast dom inte läst böckerna.

Autodidakt
3/14/15, 7:47 PM
#9

Jo men vi som läste böckerna när dom kom ut och åldrades tillsammans med Harry och hans vänner, vi har ensamrätt på fandomen……. Då kan vi lika gärna ha åldersgräns för Sagan om ringen och Bilbo fansen, mådde Bilbo och Frodo var i 50 års åldern när de gav sig ut på sina äventyr. och Bilbo kom 1937, så då borde J R R Tolkiens fans vara 120+ om dem ska få kallas fans…. Haha oj så dumt.. Nej att vara ett fan av något har inget att göra med ens ålder eller hur länge man har vart insatt i genren. Jag, som läste första boken när den kom ut, är lika mycket ett fan som någon som läst boken idag och älskat den.

Den man bäddar med får ligga.

javetinte
3/19/15, 6:59 PM
#10

Ja jag känner ju att de skulle varit kostigt om jag läste böckerna när dom kom ut, för första svenska boken kom ut samma år som jag föddes. Så bara därför ska jag inte ha en chans å få vara med blad dessa fans (;

Upp till toppen
Annons: