Annons:
Etikettböckerna
Läst 1459 ggr
javetinte
1/18/15, 4:57 PM

Böckerna

Hej!

Jag har läst ur min brors böcker för han har alla sju. Han fick dom år för år typ på sin födelsedag förut men läste dom aldrig och kommer troligen aldrig göra heller. Men han ser de som en samling så han vill inte sälja dom till mej haha.
Men jag ska nog börja köpa egna böcker, antagligen en åt gången för annars blir de så dyrt på en gång och jag har ingen vidare bråska ^^

Men jag har ingen aning om vart jag borde köpa. Har ni några tips?

Jag vill ha dom på svenska för jag är inget vidare bra på engelska, och jag vill ha såna hårda omslag på dom.

Annons:
Cireea
1/18/15, 4:58 PM
#1

Har du kollat på http://www.adlibris.com/se ? 🙂


Film, Gravid, Hamster, Litteratur, Sommar, Twilight & Sydkorea
"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Eyos Hamsteruppföding

javetinte
1/18/15, 5:03 PM
#2

Tack,

Har också sett att de finns såna 'set' med alla sju böckerna. Men vad jag sett finns dom inte på svenska utan bara engelska. Är det jag som är dålig att leta eller skapar dom bara inga såna set på svenska?

Yelly Bean
1/18/15, 7:18 PM
#3

Jag har inte letat efter några set på svenska, men nu när jag tänker på det har jag nog aldrig sett det heller. 😕

De största nätbokhandlarna i Sverige är väl Adlibris och Bokus, skulle jag tro. Finns även böcker hos CDON. Priserna är ungefär samma på alla sidorna. 

Ett tips är annars att köpa på tradera. Där finns ofta folk som säljer alla böckerna på en gång, för en hyfsat billig peng (har ofta sett dem i nyskick). I alla fall sammanlagt något billigare än vad alla böckerna kostar nya. Däremot går ju frakten på en del, men om du orkar hålla ögonen öppna och kolla ibland så kan man nog få en billig deal! 👍

Har ofta sett dem i fysiska second hand affärer också. Då slipper man ju frakten! 😉

javetinte
1/18/15, 7:35 PM
#4

Jag kollade på tradera och blocket. På blocket sålde dom alla för 400 kr dock var en bok lite skadad. Vet inte hur skadad, men om man tänker på priset kan man ju köpa till just den boken om den skulle vara mycket skadad. Bara att byta ut den menar jag, de blir ju ändå billigare. Tradera hade några för typ 400, men då måste man ju buda och då måste jag ha lite mer hjälp av mamma eller pappa haha, men man kan ju hålla lite utkik som du säger (:

Yelly Bean
1/18/15, 8:08 PM
#5

Ja, just det. Blocket var ju en bra idé med! Och Harry Potter är ju så pass stort, så det kommer nog fler annonser titt som tätt. Hoppas du hittar en bra deal 🙂

Upp till toppen
Annons: