Annons:
Etikettallmänt
Läst 1350 ggr
kokoskakan02
2014-11-07 18:12

Första intryck?

Visste inte riktigt vad jag skulle döpa den till men iallafall. När hörde ni först talas om Harry Potter och vad trodde/tyckte ni om det då?

Första gången jag hörde om det var jag typ sju tror jag. Pappa berättade för mig om det och jag tänkte mig Harry som en helt vanlig människa som gick på ett universitet där man lärde sig typ korttrick. Voldemort tänkte jag mig som en liten tecknad trollkarl med grått skägg och hår (typ som Dumbledore) och en lilla trollkarlskappa och en lilla trollkarlshatt med stjärnor på. Behöver jag säga att jag typ inte hade rätt på en enda punkt…😃

Annons:
JenniferSoderberg
2014-11-07 18:17
#1

När jag såg första filmen då den just kommit ut på DVD typ. ^^
Vart fast där och då. ^^


HPmarsvinet
2014-11-10 21:24
#2

Då jag var ca 8 år kanske då mina kompisar började se filmerna.

Yelly Bean
2014-11-10 21:41
#3

Såg första filmen och fattade inte grejen riktigt. Men sen läste jag boken och var fast för alltid. Såg om filmen när jag läst ut boken och älskade den så mycket att jag tittade på den varje dag under det sommarlovet. Haha ^^

Blanksteg
2014-11-21 23:13
#4

Jag märkte bara när jag gick på högstadiet att Harry Potter-böckerna var väldigt populära. Men jag är en sådan person som snarare blir mindre intresserad av saker när de är väldigt populära. Men för några få år sedan så fastnade jag till slut. Samma sak med Game of Thrones… tog en evighet innan jag gav den en chans, bara för att se vad det var som folk var så galna i.

LottaV
2014-11-22 11:45
#5

När jag åkte till Marocko min första bok och det var Fången från askarband på flygplatsen det var min mamma som läste den för sig skälv. sen har den stått och samlat damm tills jag gick på gymnasiet då läste den och blev fast

Ett gott skratt förlänger livet

hermione9
2014-11-22 21:44
#6

Första gången hörde jag om det i typ 0:an i skolan på rasten då hela klassen skulle leka Harry Potter, jag förstod inte så mycket annat än att man skulle vara en trollkarl och kunna förtrolla dem andra och det var precis så jag gjorde…

Jag sprang omkring som en galning med pinne och vrålade olika kommandon som jag förväntade mig att alla skulle följa. Tillslut så kom min BFF fram till mig och förklarade att man inte bara kunde skrika att någon skulle sätta sig på marken eller springa runt på stället. Det måste ha varit ett utav mina mest pinsamma barndomsminnen.🤪😞

MVH/ The MLP/HP/W/Movie/cry - loving foll!!!!!Storgråter (I can't believe its the end)!!!!!

Annons:
Weasley
2014-12-07 16:31
#7

Jag kommer inte ihåg, böckerna/några av filmerna kom innan jag föddes, men min övriga familj bah: Harry Potta! Gu va dålig boken var!! Och nu bah: AAAAAH Harry Potter IN MY HEART!!

Trololololololololololo

Upp till toppen
Annons: