Annons:
Etikettfilmerna
Läst 1773 ggr
TokyoWings
2014-08-03 22:39

Fantastic Beasts and Where to Find Them

Jag blev väldigt sugen på att diskutera FFBWFT och vad folks förväntningar är!

För er som inte vet, FFBWFT är planerad att komma ut som en triologi med första filmen i november 2016. Den kommer handla om författaren till boken Newt Scamander och hans resa. Det finns inte mycket information ännu men första filmen kommer i alla fall utspelas i NY och förhoppningsvis så fortsätter det till andra länder! Den kommer utspelas 70 år innan Potter-filmerna, ca 1920.

J.K skriver manuset till filmen, men regissören är ännu inte bestämd. Producenten kommer bli samma som föregående filmer, David Heyman. När J.K bestämde sig för att skriva manuset sa hon "I always said that I would only revisit the wizarding world if I had an idea that I was really excited about and this is it".

Jag ser sjukt mycket fram emot detta och är överlycklig över att J.K ska ha så stor hand med i filmen eftersom jag, som ett enorm fan av böckerna, tyckte att filmerna var rätt misslyckade. Jag hoppas på att man få se mycket av hur trollkarlar/häxor betedde sig förr i tiden och även se trollkarlar/häxor från andra länder.

RisingSun - Bloggandes om Tokyo, Japan
Medarbetare på Japan

Annons:
Yelly Bean
2014-08-04 09:32
#1

Jag ser också verkligen fram emot den! Jag läste boken alldeles precis för någon dag sen. Tror att filmen kan bli riktigt bra faktiskt, speciellt med tanke på att J.K är med och skapar den själv. 👍 Och jag ser också nästan mest fram emot den historiska aspekten.

Crest
2014-08-14 20:54
#2

Ser fram emot den väldigt mycket (och glad över att det blir tre filmer 😉)! Ett stort plus att Rowling själv skriver manuset, tror det kan bli riktigt bra. Har väl inga direkta förväntningar, tycker mest att det ska bli mysigt med nya saker från HP-universumet att ta del av 😊

Yelly Bean
2014-08-15 07:23
#3

Oj! Hur är det ens möjligt att klämma ur sig tre filmer från den tunna boken? 😮

Crest
2014-08-15 11:11
#4

Tyckte jag läste att det blir en trilogi, men kanske att det "bara" blir två filmer. Är säker på att det blir fler än en i alla fall. Jag antar att filmerna bara kommer vara ganska löst baserade på boken, då den ju är en ren faktabok. Skulle gissa att man får följa med Newt Scamander på hans resor när han upptäcker och undersöker olika djur, men det kommer säkert finnas olika sug-plots också. Eller så kanske resandet är en sub-plot och fokus kommer ligga på något helt annat, vad vet jag?😛I vilket fall som helst så ska det blir spännande att se vad hon tänkts sig ^^

Yelly Bean
2014-08-15 13:37
#5

Jo jag kollade upp det, och det står att det ska bli tre filmer. Hade missat det helt bara, trodde det bara skulle bli en. ^^ Men vad spännande! Hoppas det blir bra 😃

PoppyStumpanLuddeMolly
2014-08-18 20:56
#6

Jaha! Jag  själv är ett super stor fan av Harry Potter, (har läst alla böckerna minst 10 gångar var), Jag trodde att dom nya filmerna skulle vara baserade på , Dumbledore, Grindewald, Scamander,mm..

Jag vet inte, För jag har inte läst "fantastic beasts and where to find them"! (även om jag vill, Hittar den inte någon stans). Ni kanske har rätt!😃

Annons:
TokyoWings
2014-08-19 22:37
#7

#6 Böckerna finns i nästan alla bokhandlar :)

Jag tror dock inte filmerna kommer handla så mkt om böckerna som om Scamander själv. Det finns som sagt inte mycket info att plocka från själva boken. Så det blir en helt ny, J.K-skriven, only-in-movie berättelse :D

RisingSun - Bloggandes om Tokyo, Japan
Medarbetare på Japan

TokyoWings
2014-08-22 09:40
#8

Det är inte 100% säkert ännu men det verkar som om det kommer vara David Yates som regisserar filmen. Jag kan inte säga att jag blev vidare lycklig över det… Tyckte inte han gjorde vidare bra med HP-filmerna. Men J.K skriver ju faktiskt manuset så det kan bli bra ändå! Är fortfarande hoppfull!

RisingSun - Bloggandes om Tokyo, Japan
Medarbetare på Japan

Crest
2014-08-26 17:10
#9

#8 Fördelen är ju dock att vi inte har någon skriven story att jämföra med, utan allt är nytt när man ser filmen. Är inte heller så förtjust i filmerna nämligen, men det beror främst på alla ändringar osv. som inte passar in med böckerna/HP över huvud taget. Och precis, med tanke på att Rowling skriver manuset så får vi hoppas att det kan bli bra ändå :)

Upp till toppen
Annons: