Annons:
Etikettallmänt
Läst 3198 ggr
Tipsi3
6/26/14, 6:46 PM

Harry Potter The Exhibition

Hej,

ska som födelsedags presenter till mina två bästa kompisar åka till Harry Potter The Exhibioton i Norrköping i augusti. 😃 Vi är ju lite smått galna i det mesta som har med Harry Potter att göra…  😉

Så, jag antar att några här inne har varit där, sååå: Hur var det!? 🙂

Var det som du/ni trott, eller var det sämre/bättre? Etc! :D

Mvh Tindra

Med Vänlig Hälsning Tindra

Medarbetare på guldhamster.ifokus

-Toulouse Cola Fanuel-

Annons:
[GalleonFang6126]
7/13/14, 5:44 PM
#1

Jag var där igår! Det var helt underbart och jag var så överväldigad att jag nästan började gråta haha. Tyvärr får man inte ta kort där inne dock, vilket var surt :/ Men det var tusen gånger bättre än jag hade förväntat mig faktiskt! Satt i Hagrids fåtölj bland annat ;)

jiithra
7/13/14, 9:47 PM
#2

Jag var där igår, och det var väldigt roligt. Dock tyckte jag det var väldigt lite extrainfo, och hade du audio-guide på svenska så var det väldigt skumma uttal på vissa saker.

Jag hoppas du har en fortsatt trevlig dag 🙂
Valar Morghulis
Artikelförfattare på Lajv ifokus

Potatisen
7/18/14, 5:52 PM
#3

Jag har också varit där och jag tycker att det var amazing. Håller med om att infon var lite kort och att vissa uttal var väldigt konstiga. Men i det stora hela var det bra. Shoppen var VÄLDIGT dyr, bättre att köpa på nätet. Man får ju inte fota, men jag tog ett gäng smygbilder med mobilen. Här är en som blev helt okej. Föreställer Rita Skeeters biografi om Dumbledore och man ser också lite av trekampspokalen.

Potatisen
7/18/14, 5:54 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#4

Här är bilden också :)

kamratbambi
7/18/14, 11:25 PM
#5

Jag har ännu inte hunnit varit där, men vill ❤️
Däremot har min granne varit där och köpte bl.a. Sirius Black´s trollstav - 😎
Får se om jag får någon ledig tid, vill också sitta i Hagrids fåtölj 🌺

Tipsi3
7/19/14, 8:58 AM
#6

Haha, vad kul ni verkar ha haft det, trots de där småfelen xD Längtar verkligen..! :)

Med Vänlig Hälsning Tindra

Medarbetare på guldhamster.ifokus

-Toulouse Cola Fanuel-

Annons:
nottheonly
7/21/14, 2:44 AM
#7

Åh jag vill också dit! måste försöka fixa det. 
Ni som varit dit: Finns det typ t-shirtar o så i shoppen, eller är det mer saker som trollstavar osv man kan köpa där? 🙂

jiithra
7/21/14, 7:56 AM
#8

Man kan köpa t-shorts, tjocktröjor, slipsar, halsdukar, mössor m.m. Tröjorna (av båda slagen) finns även med Hogwarts tryck på, de andra bara i elevhemsfärgerna (om jag inte minns helt fel)

Jag hoppas du har en fortsatt trevlig dag 🙂
Valar Morghulis
Artikelförfattare på Lajv ifokus

Ljusa
7/21/14, 11:40 AM
#9

Jag var där i förrgår med familjen, tyckte det var superkul! bara synd att vi inte fick fota 😕

Or yet in wise old Ravenclaw, if you've a ready mind, Where those of wit and learning, Will always find their kind
- J.K. Rowling

Yelly Bean
7/22/14, 8:26 AM
#10

Varför får man inte fota, någon som vet? För i den i London får man väl det? Har i alla fall sett massa bilder därifrån. 🤪

jiithra
7/22/14, 10:14 PM
#11

Är väl för att man inte ska kunna sprida bilderna = Fler åker faktiskt dit för att se sakerna = Mer pengar in..

Jag hoppas du har en fortsatt trevlig dag 🙂
Valar Morghulis
Artikelförfattare på Lajv ifokus

JustRobin
7/23/14, 6:29 PM
#12

Den som åker dit lär inte bli besviken iallafall. Är på väg hem därifrån nu är helt uppe i det blå haha. Så jävla coolt och amazing var det! Och äger nu mer en Gryffindor tshirt och Severus Snape's trollstav :D och jag fotade och tog på massa även om man inte fick haha… Kunde inte motstå!!

emmaerlandssoon
7/26/14, 8:16 PM
#13

#3 - Vart kan man köpa grejerna på nätet? :D

Annons:
Tipsi3
7/26/14, 8:25 PM
#14

#13 Jag vet iaf att man kan hitta riktigt billigt på eBay, men sen var det något som hade med säkerheten att göra där, att det inte var lika säkert som typ Blocket? 🤔 

Kan ju ha varit att jag inbillat mig det 😃😂

Med Vänlig Hälsning Tindra

Medarbetare på guldhamster.ifokus

-Toulouse Cola Fanuel-

Tipsi3
8/4/14, 8:21 PM
#15

Gaah! Det var så himla snyggt där! 😃

Personalen sa att man fick fota utan blixt, så vi fotade typ allt… XD Så himla coolt! 🤪😃

Med Vänlig Hälsning Tindra

Medarbetare på guldhamster.ifokus

-Toulouse Cola Fanuel-

pebb
8/14/14, 4:01 PM
#16

Var också där under sommaren, jättebra utställning och man får lov att fota så länge man inte använder blixt, tror dom kom på att det var omöjligt att hindra folk nu när nästan alla har kamera i mobilen. Eftersom jag nyss har läst Harry Potter from page to screen så var det extra roligt att se grejerna som jag precis har läst om :)

AliceJ00
8/14/14, 4:59 PM
#17

Jag var där i förrgår och tyckte det var jättebra! Blev sorterad av sorteringshatten, blev en gryffindor ;) Sen blev jag också ägare av Hermiones trollstav!

Men som sagt tyckte jag utställningen var väldigt bra. Förstås mycket mindre än i London- men det är helt klart värt att gå om man är Harry Potter-fan :)

Och visst fick man fota, inga problem. Står tillochmed på deras hemsida att  man får fota, utan blixt dårå.

nottheonly
8/19/14, 6:34 PM
#18

Jag var dit idag, så awesome!! blev nästan tårögd i början, haha. Det var så bra 😃 äger nu en hogwarts hoodie. 👍

Crest
8/26/14, 5:19 PM
#19

Var där i sommar, helt fantastiskt!! 😃Köpte dock bara ett paket med Every Flavour Beans, resten var lite väl dyrt för mig. Gillade Hagrids stuga väldigt mycket, och Vingfåle, kläderna, böckerna, horrokruxerna och allt annat :D Stort misstag att ta audioguiden på svenska, dock… 😡

#18 Haha, började också nästan gråta precis i början, först när man kom in och alla posters från filmerna var uppsatta på rad, och sen när själva utställningen började och de visade filmsnutten..

kokuhaku
9/1/14, 1:27 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#20

Jag har varit på utställningen två gånger nu, helt underbart! Första gången var på förhandspremiären då James och Oliver Phelps var där. Sparade ganska mycket pengar inför båda besöken så att jag skulle kunna shoppa lite, på bilden syns allt jag köpt totalt efter båda besöken. (Trollstaven var dock en gåva från förhandspremiären liksom ett signerat foto som inte är med i bild).

Annons:
TokyoWings
9/1/14, 3:24 PM
#21

Åh vad jag önskar jag kunde gå.. Det är långt och jag har verkligen inte råd (eller tid) :(

RisingSun - Bloggandes om Tokyo, Japan
Medarbetare på Japan

Starfall
9/3/14, 7:40 AM
#22

Jag var där i lördags (30/8) tillsammans med pojkvännen och massa fina vänner! Det var en underbar upplevelse, skulle dock valt engelska i audioguiden..

Gerbilles
9/3/14, 3:53 PM
#23

Jag har inte varit där och kommer förmodligen inte åka dit heller, tyvärr. Besökte däremot den utanför London i våras vilket var helt underbart! Kan nog överleva utan ett besök på den här i Norrköping, även om det såklart hade varit superroligt att se denna med heheh 😊

pebb
9/5/14, 12:18 PM
#24

#19 Gud jag håller verkligen med dig om att det var ett misstag att ta audioguiden på svenska, lät bara fånigt!

drika
9/11/14, 1:33 PM
#25

Det var väldigt bra tycker jag. Köpte en hoodie, Var spännande och se alla sakerna.::)

Hälsningar

Fredrika

Tipsi3
9/21/14, 7:12 AM
#26

Nu är det sen ett tag borta :( XD Fast jag har ju iaf kvar min Ravenclaw slips! :D Och fick i födelsedagspresent nyligen en tidvändare och ett dödsrelikerna halsband..! :) (Ej köpta på museét)

Med Vänlig Hälsning Tindra

Medarbetare på guldhamster.ifokus

-Toulouse Cola Fanuel-

HPmarsvinet
11/5/14, 6:45 PM
#27

Jag var där 3 gånger och det var jättebra!(jag bor i Norrköping)

Annons:
Upp till toppen
Annons: