Annons:
Etikettböckerna
Läst 2824 ggr
hannalh
4/6/14, 12:56 PM

Nyläsare!

Jag har just påbörjat den andra boken, och jag hade så negativt om dessa böcker innan. Jag tyckte dom verkade tråkiga, svårlästa, långa o.s.v. Mina bästisar @hermoine9 och @minilejon kämpade för att få mig läsa boken. Tillslut gav jag upp och gjorde det. Herregud vilken förändring det var! Jag är käääär i böckerna nu 😍

Jag skulle vilja veta hur det kom sig att ni började läsa böckerna, och om ni kan ge mig lite tips typ när man läser. Tack tack :)

Annons:
Yelly Bean
4/6/14, 1:22 PM
#1

Vad roligt! Då har du mycket att se fram emot!🙂 

Jag började läsa dem när jag var 8 år. Det var en kompis som ville att jag skulle läsa dem, jag var fast redan på första sidan typ. 😛 

Vad menar du med tips på när man läser? 🙂

minilejon
4/7/14, 2:03 PM
#2

Jag började läsa dem för att min onkel lånade ut dom till mig 😃    Hans son som egentligen var ägare till dom hade flyttat ut men han hade lämnat kvar sina böcker.

Jag blev totalt fast och kunde verkligen inte sluta! 😍

Sen dess har jag sett till att fler och fler ska börja läsa och få njuta av HP böckerna som jag… 😈 Av nån konstig anledning uppskattas detta inte alltid 🤔

Nåja kan inte komma på så mycket mer nu men det var en liten bit av min HP historia 😉

/Minilejon Skrattar  Kaniner, Gud, Harry Potter=Hjärta

Kameo05
4/9/14, 7:13 AM
#3

jag är åtta år nu och jag älskar!!!!! verkligen de här böckerna. J.K rowling är min bästa författare!

[Skörbjugg]
4/12/14, 4:21 PM
#4

Böckerna är verkligen väldigt bra. Jag minns när man satt och väntade och väntade på att nästa del skulle komma ut.

Suck, ja, det var tider det… 😂

[Kavring]
4/14/14, 12:28 PM
#5

Ja, samma som Skörbjugg… Mamma beställde hem boken när den kom ut i Sverige, och jag tyckte den verkade tråkig så jag valde "Godnatt mister Tom" istället.. Men mamma valde att läsa HP högt för oss syskon så då fattade jag vilket felval jag gjort… Sen dess är jag fast :P

Kadoor
4/18/14, 7:52 PM
#6

Började läsa de för att min syster läste böckerna, när jag var runt 9-10 började jag på första boken och tröttnade. Men när jag läste den några år efter blev jag fast!

- Bring Me the Horizon, Guns N Roses & AD/DC är bäst -

Annons:
Kagamine
4/21/14, 11:19 PM
#7

Jag började läsa den första boken när jag var 6-7 år och jag fastnade totalt! Nu har jag läst dem 11 gånger på svenska, med några undantag där jag har läst ett par böcker fler gånger, två gånger på engelska, lyssnat på ljudböckerna otaliga gånger och tittat igenom filmerna ett par gånger! <3

Det var min mamma som sa att jag skulle läsa den, jag lästa många andra böcker redan och hon trodde att jag skulle tycka om den (vilket jag gjorde ;3)

Fortfarande min älsklingserie, jag hoppas du kommer älska den lika mycket som så många andra och lycka till med läsandet! ^^

[Julie_Smulan]
1/19/16, 7:07 PM
#8

När jag och en kompis skulle skjutsa hem mig från en fritidsaktivitet tjuvläste jag lite i hennes hp-bok och efter en sida var jag fullkomligt såld!

När jag sedan kollade igenom min morsters gamla bokhylla hittade jag alla sju böckerna och när jag väl skulle åka hem igen hade jag redan tagit mig igenom halva boken och beslöt mig för att ta hem de andra också:)

Då var jag ca 11-12 år och nu tänkte jag börja läsa de på engelska.

Jag hade allvarligt talat väldigt svårt att bara släppa böckerna. De blev liksom verkliga för mig. Jag läste böckerna om och om igen. Jag kommer alltid vara en potternörd…

Lycka till!

horsie85
1/20/16, 4:12 PM
#9

Jag började läsa dem då jag var 7 år jag vet inte varför, hade hört om dem och ville läsa dem tror jag 😃😂 har läst dem flera gånger om för man upptäcker/lär sig något nytt varje gång😃

Carrosh
1/20/16, 6:50 PM
#10

Är också förstagångsläsare och är inne på sista boken just nu. Var precis som dig, anti HP, men jag kände att jag ändå skulle ge dem en chans och fastnade direkt när jag började läsa. Jag hade sett första filmen, så jag visste lite av det som skulle hända i första boken redan, men jag väntade med resten av filmerna och har sett tillhörande film efter varje bok jag läst. Man blir dock lite besviken på filmerna om man jämför dem alltför mycket. Men du har verkligen mycket trevligt att se fram emot nu i böckerna! :)

\m/
Äta bör man, annars blir man hungrig!

Hogwarts
1/31/16, 10:26 PM
#11

jag trodde också att dom var tråkiga, men sen en kväll var jag uttråkad och hittade de vises sten i min systers bokhylla och nu är jag värsta hp nörden…

Elwis
3/28/16, 8:48 AM
#12

Jag vart tvingad av min bästis att läsa dem och sen dess var jag fast. Det var för typ 4, 5 år sedan

sims 3
3/28/16, 9:40 AM
#13

Fräken läste första boken i trean och jag tyckte dom va bra men det var inte förens i fyran jag börja läsa dom på riktigt såg dom på biblioteket.

Så jag börja läsa och är helt fast i dom.

Detta var ett halv år sen och jag har läst alla böcker 4 gånger och titta på alla filmer 5 gånger.

Annons:
Upp till toppen
Annons: