Annons:
Etikettallmänt
Läst 2004 ggr
MissInAction
2014-02-02 11:26

Rowling ångrar Hermione+Ron - artikel

Rowling lär i efterhand ha ångrat att hon parade ihop Hermione och Ron 😮
Tankar? 🙂

http://www.hypable.com/2014/02/01/jk-rowling-ron-hermione-relationship-regret-interview/


Maria, sajtvärd på Ryssland , medarbetare på Law of Attraction och Film
Kluring om Ryssland

Annons:
Yelly Bean
2014-02-02 11:38
#1

Jag läste också det nyss! På ett sätt kan jag förstå det, till exempel att de skulle behöva parterapi, haha 😇 Men på ett annat sätt så tycker jag verkligen att de passar perfekt ihop. De har bråkat mycket, men de har alltid hittat tillbaka till varandra, och jag tror att det har gjort deras relation starkare. 🙂

parsee
2014-02-02 11:39
#2

Harry och Hermione hade passat bättre ihop. De hade något som man aldrig riktigt fick samma känsla av att det uppstod mellan Hermione och Ron. Hmm, hur ska man förklara det.., gemenskap och förståelse för varandra kanske?  Nu var det ett tag sen jag läste HP böckerna så jag kommer inte riktigt ihåg men jag tror i alla fall att det hade blivit bra mycket bättre om Harry och Hermione blivit det slutgiltiga paret så att säga 🙂❤️

Yelly Bean
2014-02-02 11:55
#3

Jag tycker faktiskt inte att Harry och Herione skulle vara så bra ihop, på det romantiska planet alltså. De är riktigt bra vänner, men jag har alltid känt det som om de är som syster och bror för varandra. 

Dessutom så tycker jag, personligen, att det är bra att det blev Ron och Hermione istället för Harry och Hermione. För man ser allt för ofta i böcker/filmer att huvudkaraktären får tjejen. Men nu blev det sidekicken som fick tjejen istället. Och jag tycker att Harry och Ginny passar så bra ihop 😇

stinabest
2014-02-02 11:59
#4

Det var ju nästan så att man märkte i den första boken att de skulle bli något mellan dem, i alla fall för min del. De bråkar ju så ofta men blir alltid sams och Rons svartsjuka för Krum var ju uppenbar. Tycker de passar jättebra ihop :')

Men tycker dock inte om Harry och Ginny. Vet inte riktigt varför… det paret klickade väl inte så mycket för mig, haha! :)


Mr Raja
2014-02-02 21:15
#5

Ron och Hermonie är ju perfekta för varandra! 

Hermonie och  och Harry skulle inte ha funkat, Harry är för mycket handlingsmänniska. Hermonie skulle ha blivit tokig på honom. Den jag tycker hon skulle ha passat ihop med förutom Ron är Neville.  

Läste inte länken förresten, om det stod varför. Jag hörde nån intervju däremot, där Rowlings sa att hon hade funderat på om hon skulle låta Ron dö.

Det bästa med att ha katt är att den håller borta dementorerna!

Clementinbarn
2014-02-03 17:10
#6

#5 Åh klart hon inte kunde låta Ron dö! 
Plutt Ron, haha!
Det var tillräckligt många som dog ändå. DOBBY t.ex. sorgligt moment 😕

"I am definitely a mad man with a box." - 11th Doctor

Annons:
Gerbilles
2014-02-03 20:01
#7

Jag tycker dom passar jättebra ihop! Kan faktiskt inte tänka mig vem dom annars skulle passa med förutom varandra. 😛

En sak jag dock tycker är tråkig är att det inte finns något gay-par. 😕

#5 Men nej, tänk om hon hade låtit Ron dö.. Fy! 😮 
Som att det inte var nog med att Fred dog, det är ju så sorgligt och George och han får ju så tajta… nä usch, usch…😢

chade
2014-02-03 22:56
#8

nejnejnej, jag kan inte se dom två utan varandra, det har vart förutspått att dom ska vara tillsammans haha 😃 och precis som jellybean säger så är det bra att huvudkaraktären inte fick tjejen för en gång skull. Hermione och Ron passar som handen i handsken :)

Små stjärnor lyser också i mörkret.

Tavern
2014-02-07 16:33
#9

Någon som vet om detta verkligen stämmer? Från vad jag kunnat luska fram så verkar det inte stämma, men vill helst ha ett svar från Rowling själv för att jag ska veta om jag tror påt eller inte 😛

Men i övrigt så tror jag inte Harry och Hermione skulle passat så bra ihop, tycker man får många hitar i böckerna om att de har svårt att umgås bara dem två utan att de blir irriterade eller uttråkade.

Blodfot
2014-02-07 18:25
#10

Jag tycker Ron och Hermine passar så bra, älskar de!

Det som ses som onska kan i verkligheten vara Godhet, och det vi ser som godhet kan vara onska!

Yelly Bean
2014-02-08 09:30
#11

#9 Det kommer från en intervju mellan Rowling och Emma Watson (Hermione). Så jag antar att det stämmer. Jag har personligen aldrig läst något annat på den sidan förr, så jag vet inte om den är trovärdig. Men det borde ha kommit fram vid det här laget om det bara var rent ljug. 🙂

Sommarek
2014-02-08 13:40
#12

Jag kan tycka att de två har ganska lite gemensamt, (läs: inget), så jag kan visst se ett problem där. Hermione är smart, driven och påläst medan Ron är lite mer av en "jock".

Sedan kan jag bli lite trött på JKR's "vi blev kära i varandra när vi var 14 och måste sedan gifta oss vid 21 och få 17 barn för så funkar livet"-grej som det är rätt många av hennes par som gör. Då är Ginny bra mycket mer uppfriskande där.  ;)

Sajtvärd på Wicca ifokus och Halland iFokus

Upp till toppen
Annons: