Annons:
Etikettallmänt
Läst 1316 ggr
Disturbed-Angel
11/23/13, 8:03 PM

Söker ett citat från Hermione

När Hermione och xenophilius Lovegood diskuterar uppståndelsestenen säger Hermione något bra om att "Man måste ju testa alla stenar blabla bla".. Någon som kan hela det stycket eller har en länk till de citaten ( vilken sida och kapitel det är i boken?).

Annons:
Ljusa
11/23/13, 9:39 PM
#1

Det är väll ivarje fall när de hälsar på honom under sitt sökande efter horokruxer? Har tyvärr inte boken till handa just nu så kan inte kolla upp det.

Or yet in wise old Ravenclaw, if you've a ready mind, Where those of wit and learning, Will always find their kind
- J.K. Rowling

Yelly Bean
11/24/13, 8:08 AM
#2

I den svenska boken är det på sidan 427-418, kapitel 21 - Sagan om de tre bröderna. Jag har tyvärr inte den engelska hemma för tillfället, så kan inte kolla. Men såhär går konversationen i alla fall: 

"'Okej då', sa Hermione, lätt omtumlad. 'Låt oss säga att osynlighetsmanteln finns… Men hur är det med stenen, mr Lovegood? Den där som ni kallar uppståndelsestenen?'
'Vad är det med den?'
'Jo, men hur kan den vara verklig?'
'Bevisa att den inte är det.'
Hermione såg förnärmad ut.
'Men det är… förlåt, men det är ju helt befängt! Hur i fridens namn ska jag kunna bevisa att den inte finns? Väntar ni er att jag ska söka reda på alla… alla småstenar i hela världen och testa dem? Man skulle ju kunna påstå att vad som helst är verkligt, om den enda grunden för att tro på det är att ingen har bevisat att det inte existerar!'
'Ja, det skulle man kunna', sa Xenophilius. 'Jag är glad att se att du vidgar din horisont lite grann.'" 

🙂

Disturbed-Angel
11/24/13, 11:42 AM
#3

Åh Tack så jättemycket!

Yelly Bean
11/24/13, 12:10 PM
#4
Upp till toppen
Annons: