Annons:
Etikettnågot-du-undrar
Läst 3623 ggr
Yelly Bean
2013-11-06 09:36

En tanke angående Pettigrew/Slingersvans finger

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Alltså. Sirius baserade sin teori och flydde från Azkaban till Hogwarts på den här bilden. Han såg att råttan saknade en tå på framtassen och visste med en gång att det var Pettigrew. 

Ursäkta, men hur är det ens möjligt? 🤪

Jo, det är nog (ytterligare) en miss från filmerna, men tycker bara det är lite roligt. På bilden ser man inte ens en enda tass på råttan, ännu mindre att han saknar en tå. 😃

Men det skulle faktiskt vara lite av ett problem i boken också. För även om det skulle vara en bättre bild, så skulle det vara svårt att se några saknade tår. För Scabbers skulle nog ha tassarna nedpressade i Rons kläder, dessutom är råttår jättesmå! ^^

Annons:
thea_thea
2013-11-06 09:41
#1

Du har en poäng… Har inte tänkt på det alls!

Yelly Bean
2013-11-06 09:45
#2

Inte jag heller, kom att tänka på det nu och blev helt mindblown! 😮😉

[NinaCrown]
2013-11-06 12:53
#3

Han kanske bad fotot att visa råttan tydligare 😇 Finns ju andra tillfällen i serien där folk ber personerna i foton att flytta på sig, tex när Moody ger Harry en bild på gamla fenixordern (i filmen är det dock Sirius som gör det).

minilejon
2013-11-06 14:47
#4

Sirius sa ju typ hur många gånger han nt hade Peter förvandlas så jag antar väl att han helt enkelt kände igen honom 😊 alla råttor ser olika ut väl? 🤔

/Minilejon Skrattar  Kaniner, Gud, Harry Potter=Hjärta

[NinaCrown]
2013-11-06 14:52
#5

#4 Tror det kan förekomma enäggstvillingar men annars är de lika individuella som alla andra däggdjur 🙂

Hamstern Edit
2013-11-06 15:27
#6

Jag tror nog Sirius kände igen råttan lite och sedan såg att Peter hade tappat en tå?

Beök gärna min blogg, och kanske lämna en kommentar?♥ http://vivve.blogg.se/ blogg om foto & vardag

Annons:
sisela
2013-11-06 18:20
#7

Klart han kände igen honom. De hade ju varit bästa kompisar i flera år, även i djurform.

Yelly Bean
2013-11-06 18:26
#8

Jo jag tänkte också att han antagligen kände igen honom, men har för mig att det som gjorde honom var säker var tån. Men #3, det låter rimligt! Tänkte inte alls på det. ☝️

[Kavring]
2013-11-08 09:30
#9

Det känns ju som om Sirius dels känner igen råttan som ni skriver ovan , men jag får också känslan av att Sirius är så pass instabil och manisk efter att ha varit inspärras så länge i Azkaban att han bara kör, helt övertygad om att det han gör är rätt. I samma bok/film går ju Harry också mycket på magkänslan när han räddar sig själv och Sirius från dementorerna med en välriktad patronus. Jag tror att det tyckte att allt föll på plats, magkänslan fick styra och då handlade de som de gjorde från sin egen övertygelse. ^^

minilejon
2013-11-08 09:55
#10

#9 Haha en tanke kom upp i mitt huvud när jag läste det.. om det inte hade vart Pettigrew vad hade hänt då? Han hade flytt från azkaban för att döda en pojkes råtta XD 😂…. (min dåliga humor 😇)vad undrar vad som skulle hänt om det inte var Pettigrew…. 😮

/Minilejon Skrattar  Kaniner, Gud, Harry Potter=Hjärta

[Sniff]
2013-11-08 10:32
#11

Ojojoj, intressant! Det är ju väldigt svårt att se tårna på den där bilden! Men det låter rätt logiskt att han bara bad om att få se närmare på råttan. Och så borde han ju ha känt igen honom, eftersom de hade varit kompisar. Och så klart, magkänslan var nog väldigt viktig! 

Ni är så bra på att bena ut sånna här saker! 👍

Yelly Bean
2013-11-08 13:41
#12

#10 Haha, det hade nog blivit lite dålig stämning då… 😃

Mr Raja
2013-12-17 19:40
#13

Vilket bildminne ni har!

Jag hade bestämt för mig att man såg bilden i tidningen som svartvit och tecknad i samma veva och då hade Scabbers ingen tå

Det bästa med att ha katt är att den håller borta dementorerna!

Annons:
Yelly Bean
2013-12-17 20:46
#14

#13 Jo, bilden var nog svartvit i filmen, så någon har väl färglagt den skulle jag tro. Men det är samma bild annars. 🙂

Mr Raja
2013-12-18 15:02
#15

Ja nu måste jag kolla detta mer noggrant när jag ser den nästa gång. :-)

Det bästa med att ha katt är att den håller borta dementorerna!

Upp till toppen
Annons: