Annons:
Etikettunderhållning
Läst 2120 ggr
Ljusa
10/15/13, 6:23 AM

Harry Potter favorit

Här kan alla skriva vilka personer, prylar mm mm de gillar eller int gillar mäst från Harry Potter. Min/mitt favorit: Karaktär: Trollfrormel: Lektion: Godis: Pryl från tvillingarna weaslys butik: Elevhem: Marodör: Plats på hogwarts: Plats i trollkarlsvärlden: Bok: Film: Och det jag gillar mindre: Karaktär: Trollfrormel: Lektion: Elevhem: Marodör: Plats på hogwarts: Plats i trollkarlsvärlden: Bok: Film:

Or yet in wise old Ravenclaw, if you've a ready mind, Where those of wit and learning, Will always find their kind
- J.K. Rowling

Annons:
Yelly Bean
10/15/13, 7:08 AM
#1

Vad kul 😃

Favoriter:

Karaktär: Luna, Hagrid, Sirius, Remus, Dumbledore, Dobby… kan inte begränsa mig. 😟
Trollfrormel: Accio tror jag… är så himla bekväm. 😊
Lektion: Försvar mot svartkonster eller trollformellära. 
Godis: Chokladgrodor tror jag, älskar choklad. Men skulle vara kul att testa typ ismöss också. ^^ 
Pryl från tvillingarna Weaslys butik: Oh my, de har ju hur mycket som helst! Haha, men antagligen någonting som faktiskt är bra att ha även efter ett tag. Skulle nog tröttna på trollstavar som ser ut som gummihönor tillslut. 😉
Elevhem: Ravenclaw! 🌺
Marodör: Har svårt att välja mellan Tramptass och Måntand. (Har en känsla av att Slingersvans får ganska få röster ^^) 
Plats på Hogwarts: Sovsalarna antagligen. Är bekväm som sagt… Men jag skulle nog trivas hos Hagrid också, om jag slipper hans vasslebullar och grytor med kråkklor… 
Plats i trollkarlsvärlden: Säger Diagongränden. 
Bok: Fenixorden och Dödsrelikerna.
Film: Dödsrelikerna del 2. 

Och det jag gillar mindre:

Karaktär: Well, Umbridge… Petunia.
Trollfrormel: De oförlåtliga!
Lektion: Trollkonsthistoria. Gillar historia i vanliga fall, men professor Binns verkar inte vara någon höjdare direkt. ^^ 
Elevhem: Finns väl inga jag ogillar direkt, men säger Slytherin i så fall. 
Marodör: Slingersvans… haha 
Plats på Hogwarts: Fängelsehålorna, det verkar bara kallt och obehagligt. 
Plats i trollkarlsvärlden: Ministeriet, i alla fall under Voldemorts tid. 
Bok: Hemligheternas kammare.
Film: Fenixorden (min favobok, men filmen tycker jag blev skitdålig i jämförelse.😢)

inthegame
10/15/13, 4:07 PM
#2

Gillar mycket:

Karaktär: Hermione.     Och Snape i slutet:)
Trollfrormel: Accio. Verkar så praktiskt:)
Lektion: Örtlära
Godis: Bönorna i alla smaker eller chokladgrodor:)
Pryl från tvillingarna weaslys butik: Oj det blir för mycket för att nämna;)
Elevhem: Hufflepuff:)
Marodör: Tramptass:) 
Plats på hogwarts: Växthusen🌺
Plats i trollkarlsvärlden: Oj! Men får bli Hogsmeade 
Bok: Alla!
Film: Hemligheternas kammare.

Gillar mindre:

 Karaktär: Fudge och Umbridge
Trollfrormel: De oförlåtliga!
Lektion: Försvar mot svartkonster med Umbridge!
Elevhem: Slytherin, men jag ogillar inte något:)
Marodör: Slingersvans såklart😐
Plats på hogwarts: Hemligheternas kammare
Plats i trollkarlsvärlden: Kyrkogården där Harry ser Han-som-inte-får-nämnas-vid-namn. Haha, skoja Voldemort återuppstå.
Bok: Alla är bra! 
Film: Ingen film är så bra men sämst är nog Fenixorden

Till TS: Gör en själv!:)

MVH: En djurälskande ClaraSol 
54 liter sällskap      10 Liter körsbärsräkor
25 liter Kampfisk    2 Sibiriska dvärghamstrar<3

 

HästMunken22
10/15/13, 4:26 PM
#3

Min/mitt favorit: Karaktär: Bellatrix Lestrange och Nymphadora Tonks Trollfrormel: Expecto Patronum, den är så fin tycker jag! Lektion: Trollformellära Godis: Chokladgrodor Pryl från tvillingarna Weasleys butik: Förlängningsöron haha Elevhem: Hufflepuff Marodör: Tramptass eller Måntand, vet inte Plats på hogwarts: Vid behov-rummet Plats i trollkarlsvärlden: Oj vad svårt! Men Hogsmeade eller Diagongränden Bok: Fenixorden Film: Fenixorden Och det jag gillar mindre: Karaktär: Voldemort haha :p Trollfrormel: Avada Kedavra Lektion: Spådomskonst eller Trolldryckskonst, pga lärarna Elevhem: Slytherin Marodör: Slingersvans Plats på hogwarts: Hemligheternas kammare Plats i trollkarlsvärlden: Bok: De vises sten Film: Hemliheternas kammare

[NinaCrown]
10/15/13, 4:33 PM
#4

Min/mitt favorit:

Karaktär: Snape, Luna, McGonagall och Hermione
Trollfrormel: Sectumsempra, Accio och Expecto Patronum 😇 Väldigt olika, jag vet… Jag gillar inte att bråka, men när jag väl gör det så brukar motståndaren ångra sig j*vligt fort.
Lektion: Försvar mot Svartkonster, Trollformellära eller Vård och skötsel av magiska djur… Dock skulle jag behöva en mer "seriös" lärare än Hagrid för att klara sista ämnet 😟
Godis: Citronsorbet? 🤦‍♂️
Pryl från tvillingarna weaslys butik: Pygmépuffarna
Elevhem: Ravenclaw!
Marodör: Remus
Plats på hogwarts: Någon ensam liten vrå i slottet eller en fin skogsdunge
Plats i trollkarlsvärlden: Diagongränden
Bok: Halvblodsprinsen
Film: Fången från Azkaban

Och det jag gillar mindre:

Karaktär: Ron, Filch, Bellatrix och Umbridge. Dock av helt olika anledningar 🤪
Trollfrormel: Aguamenti
Lektion: Spådomskonst, men skulle mest troligen vara den sämsta eleven någonsin när det kommer till trolldrykskonst… Men, Snape 😊
Elevhem: Gryffindor, trotts att min bff är en 😟 Kan även tänka mig att jag kan krocka en hel del med mina Ravenclaw-kamrater
Marodör: James (Döda mig inte snälla!)
Plats på hogwarts: Stora salen
Plats i trollkarlsvärlden: Trolldomsministeriet
Bok: Fången från Azkaban
Film: Halvblodsprinsen

Ljusa
10/15/13, 7:58 PM
#5

Min/mitt favorit: Karaktär: Luna

Or yet in wise old Ravenclaw, if you've a ready mind, Where those of wit and learning, Will always find their kind
- J.K. Rowling

Ljusa
10/15/13, 8:15 PM
#6

Min/mitt favorit: Karaktär: Luna

Or yet in wise old Ravenclaw, if you've a ready mind, Where those of wit and learning, Will always find their kind
- J.K. Rowling

Annons:
Ljusa
10/15/13, 8:15 PM
#7

Har försökt skriva texten 6 gånger nu varför funkar det inte?

Or yet in wise old Ravenclaw, if you've a ready mind, Where those of wit and learning, Will always find their kind
- J.K. Rowling

Yelly Bean
10/15/13, 8:42 PM
#8

Ljusa, jag vet faktiskt inte! Vad är det som går fel? 🤔

Ljusa
10/15/13, 8:47 PM
#9

Jag skriver hela texten men när jag publicerar kommer bara den översta texten med (inlägg 5 och 6 är mina)

Or yet in wise old Ravenclaw, if you've a ready mind, Where those of wit and learning, Will always find their kind
- J.K. Rowling

Yelly Bean
10/16/13, 8:37 AM
#10

Ljusa, jag vet inte själv vad som kan vara fel. Men du kan prova att göra en felrapport inne på support. Här är en mall 👍

Ljusa
10/16/13, 12:51 PM
#11

Tack :) jag ska skicka in en felraport

Or yet in wise old Ravenclaw, if you've a ready mind, Where those of wit and learning, Will always find their kind
- J.K. Rowling

Ljusa
10/16/13, 12:55 PM
#12

-

Or yet in wise old Ravenclaw, if you've a ready mind, Where those of wit and learning, Will always find their kind
- J.K. Rowling

Linneaundulat
10/17/13, 4:20 PM
#13

Karaktär: Ginny, Snape (I slutet!) och Dumbledore
Trollfrormel: Accio helt klart!
Lektion: Förvandlingskonst kanske
Godis: Chokladgrodor
Pryl från tvillingarna weaslys butik: Snabbmörkerpulver :O
Elevhem: Gryffindor och Ravenclaw
Marodör: Tramptass
Plats på hogwarts: Sällskapsrummet
Plats i trollkarlsvärlden: Diagongränden och Hogsmead! 
Bok: Harry Potter och Fenixordern
Film: Harry Potter och de vises sten

Och det jag gillar mindre:

Karaktär: Umbridge
Trollfrormel: Avada Kedavra och Crucio
Lektion: Trolldomshistoria eller Trolldryckskonst
Elevhem: Vet inte, Slytherin kanske?
Marodör: Följer strömmen… Slingersvans :/
Plats på hogwarts: Fängelsehålorna, eller Umbridge kontor.
Plats i trollkarlsvärlden: Svartvändargränden verkar som ett ganska otrevligt ställe tycker jag.
Bok: Svårt men: Harry Potter och dödsrelikerna
Film: Harry Potter och fången från Arzkaban

BlommaMin vardagsblogg: http://minasmadjur.devote.se/Blomma

                              Mvh Linnea

Annons:
[Anamalar]
10/18/13, 3:35 PM
#14

Min/mitt favorit:

Karaktär:Jättemånga… Hermione (den jag själv helst skulle vilja vara av karaktärerna, hon är den som är mest lik mig i sitt sätt att vara), Ginny (en annan karaktär som jag gärna skulle vara, hon är så modig) Sirius (jag får sådan medkänsla för honom), Minerva McGonagall (Hon är så lojal och modig, men också rolig och snäll) Severus Snape (Den mest kärleksfulla person jag kan tänka mig, exremt lojal och mycket skicklig) Och MÅNGA fler :) 
Trollfrormel: Expecto Patronum 
Lektion: Förvandlingskonst eller Trollformellära tror jag (gillar även försvar mot svartkonster) 
Godis: Chokladgrodor 
Pryl från tvillingarna weaslys butik: Pygmépuff
Elevhem: Gryffindor och Rawenclaw, kan inte välja :)
Marodör: Åh, vad svårt. Inte Slingersvans iaf. Tror Sirius… men ändå Lupin🤔 

Plats på hogwarts: Gryffindors uppehållsrum 
Plats i trollkarlsvärlden: Diagongränden och Hogsmeade (eller Hogwarts XD)
Bok: Stört omöjligt! Jag gillar Halvblodsprinsen för att Harry och Ginny blir tsm, jag gillar Fången fr. Azkaban för att Harry möter Sirius då och jag tycker om Fenixorden för att Harry och Sirius tillbringar mer tid tsm :) Gillar också sista för att den är såå spännande XD
Film: Tror tredje. Det är nog mest p.g.a. att den är mest lik boken av alla filmerna :) Men gillar alla…

Och det jag gillar mindre:

Karaktär: Umbridge 
Trollfrormel: Crucio 
Lektion: Trollkonsthistoria
Elevhem: Slytherin tror jag 
Marodör: Peter Pettigrew (Slingersvans) 
Plats på hogwarts: Fängelsehålorna 
Plats i trollkarlsvärlden: Svartvändargränden och Molfoy Manor 
Bok: Philosopher Stone 
Film: Philosopher Stone

Ljusa
10/27/13, 11:32 AM
#15

Min/mitt favorit: Karaktär: Nevill och Luna (gärna tillsammans

Or yet in wise old Ravenclaw, if you've a ready mind, Where those of wit and learning, Will always find their kind
- J.K. Rowling

Upp till toppen
Annons: