Annons:
Etikettkaraktärerna
Läst 6656 ggr
Yelly Bean
2013-10-06 08:17

Lek: personbeskrivning

Jag kom på en ny lek som kanske kan vara rolig! 🙂 Det går ut på att en person börjar med att säga ett namn, som "Snape", "Hagrid", "Neville", osv. Och så ska nästa person skriva vad den tycker om den personen. Gärna lite utvecklat och inte bara "han är snäll/dum". 😉

Någon som är med? Jag börjar med att säga namnet Hagrid. 🙂

Annons:
Ljusa
2013-10-06 08:55
#1

Hagrid är modig och godhjärtad, man kan alltid räkna med honom även om han inte är bäst på magi. Han är en av mina favorit karaktärer. Jag skulle gärna känna honom även om han alltid ställer till det för sig :) Ska jag säga ett namn nu? Ron weasley

Or yet in wise old Ravenclaw, if you've a ready mind, Where those of wit and learning, Will always find their kind
- J.K. Rowling

Yelly Bean
2013-10-06 09:26
#2

#1 Kul att du är med 🙂 Och ja, nu säger du ett namn. 

Ron Weasley är en rolig prick. Han har alltid något ironiskt att säga och Harry Potter-böckerna skulle inte vara de samma utan honom. Han är inte alltid världens klyftigaste och han är ganska klumpig när det kommer till känslor, men han är alltid där för att lysa upp dagen och hålla ner Harry på jorden. 

Nytt namn: Minerva McGonagall

AkaiTsuki
2013-10-06 22:11
#3

Minerva McGonagall

är en fantastisk kvinna med stark vilja att arbeta för vad som är rätt och motverka vad som fel och samtidigt inte vill såra andra. Hon spelar stor roll i böckerna och utan henne, vem förutom Snape(som behandlar vissa orättvist) skulle skälla ut Harry?  Detta är en karaktär som jag gillar starkt, hon är mogen, vuxen, kan hantera situationer men visar ändå tydliga känslor som ilska, mod och ånger.

Jag säger Lucius Malfoy

//Joanna

[NinaCrown]
2013-10-06 22:34
#4

Jag är lite fanfic-skadad när det kommer till Lucius, men ska jag endast utgå ifrån böckerna så är han inte den ultimata personen direkt. Han bryr sig om sin familj och familjens framgång, men han boostar dem på lite fel vis. I filmerna tycker jag att man får lite mer dimension kring Lucius när man får se mer hur hans och hans familjs val påverkar honom 🙂

Cedric Diggory

Yelly Bean
2013-10-07 13:21
#5

Det känns inte som att man vet så mycket om Cedric egentligen. Men det jag kommer att tänka på är att han verkar vara en renhårig tävlande i the Triwizard Tournament. Han ville inte lämna Harry efter jättespindeln, han varnade honom om sprängskjärtsskrabborna och han sa till Harry att ta pokalen. 

Kommer också ihåg någon quidditchmatch mellan Gryffindor och Hufflepuff i 3e boken, då Harry föll av sin kvast på grund av dementorerna. När Cedric fick höra det så ville han spela om matchen. 

Så jag skulle säga att han är en ärlig och liksom.. god människa. En sån som man vill ha som kompis. 🙂

Aberforth

chade
2013-10-07 13:29
#6

EDIT
Jellybean var snabbare, så jag tog bort mitt 😊

Små stjärnor lyser också i mörkret.

Annons:
Yelly Bean
2013-10-07 16:49
#7

#6 Oj då, och jag som tänkte lämna den åt någon annan men sen svarade ändå. 😊

[NinaCrown]
2013-10-09 14:20
#8

Då det varit tyst en bra stund här nu så hoppar väll jag in igen och tar Aberforth ^^

Jag skulle säga att han är en av de mer komplexa karaktärerna i serien faktiskt, även om man inte får veta så jättemycket om honom. Men det man får veta visar att han varit med och mycket genom åren. Jag varken gillar eller ogillar honom, men tycker att han är en intressant karaktär 🙂

Hermione

Yelly Bean
2013-10-09 14:47
#9

Hermione är skolans läshuvud, men hon är också väldigt modig och lojal. Trots att hon är så duktig i skolan men ändå hamnade i Gryffindor och inte Ravenclaw säger en del om hur lojal hon är. Hade det inte varit för henne så hade nog inte Harry och Ron klarat sig ur så många knipor som de hamnade i och Harry hade nog inte heller klarat av att hitta och förstöra alla horokruxer om han inte hade haft henne till hjälp.

Dessutom är hon trevlig och godhjärtad. Hon vill hjälpa alla som är utsatta situationer. F.I.S.A (S.P.E.W på engelska) är ett exempel på vad hon gör för alfer. 🙂

Dudley

inthegame
2013-10-12 20:50
#10

Dudley är en självsäker kille. Han får vad han pekar på och är oerhört bortskämd. Om inte allt blir som han vill ställer han till med ett himla liv. Han gillar inte Harry och retar honom med glädje. När Harry far illa blir Dudley bara glad. Han skyller också ifrån sig mycket på Harry.

Severus Snape

MVH: En djurälskande ClaraSol 
54 liter sällskap      10 Liter körsbärsräkor
25 liter Kampfisk    2 Sibiriska dvärghamstrar<3

 

kolpa
2013-10-15 23:03
#11

Snape… En mycket skicklig person. 50/50 på om han är god eller ond. En rak person som hela tiden skyddat Harry. Så egentligen har han alltid varit snäll förutom att jag aldrig förstod varför han berättade för Lord Voldermort om profetian…

Dobby

Yelly Bean
2013-10-16 08:46
#12

#11 Han hörde bara halva profetian, och förstod aldrig vem den syftade på och när han fick veta så ångrade han sig. 

Dobby. Han är ju en underbar liten typ! Han är en modig husalf som riskerade händer och öron (bokstavligt talat 😮) för att varna Harry om onda krafter som skulle härja på Hogwarts. Efter att Harry gjorde så att Dobby blev fri så hjälper han Harry ur knipor flera gånger genom böckerna för att han är så tacksam. 

Han är jättesöt och pratar om sig själv i tredjeperson. 😍 Han är 100 % lojal mot Harry och lyder till och med order från honom även fast han är en fri alf, han valde sin herre kan man säga. Jag kommer alltid att hata Bellatrix för hur det blev i slutet. 

Petunia?

[Anamalar]
2013-10-18 15:14
#13

Jag får känslan av att Petunia är lite osäker på vad hon igentligen tycker om trollkarlar och liknande. Jag tror att hon fortfarande är avundsjuk på Lily som blev antagen på Hogwarts. Hon daltar med sin son, Dudely, så att det nästan blir överdrivet. Det kan aldrig vara något fel på hennes lille Duddykins :)

Marvolo Gaunt

Annons:
Yelly Bean
2013-10-24 19:07
#14

Marvolo Gaunt får man ju inte läsa så jättemycket om, men det man får reda på är i alla fall att han inte är särskilt trevlig och han sätter extremt högt värde på sitt "rena" blod. 

Han flippade ju ur totalt när han fick veta att Merope var kär i Tom Riddle (senior ^^). Han hatade mugglare och även trolldomsministeriet och ja, jag tycker nog att han var ett rövhål rakt av bara. 

Remus Lupin? 

Upp till toppen
Annons: