Annons:
Etikettfilmerna
Läst 1419 ggr
Disturbed-Angel
9/12/13, 4:18 PM

Ny film - Fantastic Beasts and Where to Find Them

"Warner Bros. Entertainment today announced an expanded creative partnership with world-renowned, best-selling author J.K. Rowling. At the center of the partnership is a new film series from Rowling’s world of witches and wizards, inspired by Harry Potter’s Hogwarts textbook “Fantastic Beasts and Where to Find Them” and the adventures of the book’s fictitious author, Newt Scamander. The announcement was made by Kevin Tsujihara, Chief Executive Officer, Warner Bros. Entertainment."

http://www.mugglenet.com/app/news/show/7209

Vad tror ni om detta?

Annons:
Yelly Bean
9/12/13, 6:19 PM
#1

OMG, så awesome! Har bara läst Quidditch Through the Ages än så länge, så vet inte riktigt hur Fantastic Beasts and Where to Find Them är skriven. Men det kan säkert bli skitbra och jättekul att se trollkarlsvärlden ur ett annat perspektiv som inte har något med Harry att göra! 😃

Disturbed-Angel
9/12/13, 7:03 PM
#2

#1 Jag tänkte precis likadant. Ser verkligen framemot detta :)

Yelly Bean
9/12/13, 7:26 PM
#3

Jag greppade inte riktigt om det skulle bli en riktig spelfilm, med bio och hela faderullan eller om det bara blir en kortfilm eller nåt? 🙂

Disturbed-Angel
9/12/13, 7:31 PM
#4

Nej, inte jag heller. Men jag hopas på att det blir en riktig biofilm. :)

Yelly Bean
9/12/13, 8:01 PM
#5

Ja, det skulle vara kul! 👍

Crest
9/12/13, 10:45 PM
#6

Åh vad awesome, dör lite här borta ❤️

Annons:
[NinaCrown]
9/12/13, 11:15 PM
#7

Läste den när den var nysläppt 😃 Den är upplagd ungefär som en uppslagsbok om jag minns rätt men med lite skämtsamma kommentarer här och där. Men ska bli spännande att se vad det blir av det hela!

Johannez
9/13/13, 12:12 AM
#8

Gjorde min morgon, kväll och dag ❤️

Fördomar är dumbommarnas förnuft.
François de Voltaire

Yelly Bean
9/13/13, 6:46 AM
#9

#7 Ja, det det jag funderade på. Men då kanske de gör filmen om författarens liv och hans äventyr, för han måste ju fått inspiration någonstans ifrån när han skrev om varelserna? 😃 Så det kanske är det man få se?

[Skörbjugg]
9/13/13, 10:53 AM
#10

Åååh jag vill att det ska bli bra, men jag känner mig tveksam… Kommer definitivt att kolla, i alla fall!

MissInAction
9/13/13, 1:00 PM
#11

Haha ja Facebook har svämmat över med kommentarer om det här 😃 ♥

Ser verkligen fram emot det! Fast det var lite otippat tycker jag, eftersom boken ju är mer som en faktabok. Men det går ju att utveckla och skriva manus av varje historia, och med Rowlings magi så… 

Jag förstår det som att det blir en riktig film, kan inte tänka mig att WB skulle göra något annat? 

Historien skulle väl ta sin början 17 år före Harrys tid, eller nåt i den stilen. Så ja, det blir intressant att se Harrys värld fast inte nödvändigtvis med Harry 😛

Känner lite igen din tveksamhet #10 och jag hoppas också innerligt att detta blir bra och inte en flopp.


Maria, sajtvärd på Ryssland , medarbetare på Law of Attraction och Film
Kluring om Ryssland

sisela
9/13/13, 5:56 PM
#12

"film series" låter ju som flera filmer, tycker jag.

Yelly Bean
9/13/13, 8:04 PM
#13

#12 Där sa du nåt! Hoppas de gör alla tre! Skulle älska att se Tales of Beedle the Bard. ❤️

Annons:
Yelly Bean
9/13/13, 8:11 PM
#14

Aah, kom på att det kanske betyder serie, som i avsnitt. *trög*

HästMunken22
9/13/13, 8:41 PM
#15

Bara jag som inte fattar riktigt haha?

sisela
9/13/13, 11:09 PM
#16

http://en.wikipedia.org/wiki/Film_series

Kan de verkligen klämma ur sig tre (f ex.) filmer ur "Fantastic beasts"?

De gör iofs en trilogi av "the hobbit", vilket inte är en jättetjock bok. 

Jag tror det kan bli kanon med Newt Scamander som reser runt och upptäcker nya magiska djur.

Yelly Bean
9/14/13, 7:21 AM
#17

#16 Vart står det att de ska göra tre filmer av den? 🙂

Yelly Bean
9/14/13, 7:22 AM
#18

#15 Vad är det som du inte förstår? 🙂

HästMunken22
9/14/13, 12:16 PM
#19

#18 Jag fattar inte riktigt vad det är eller vad det ska handla om. Och om den kommer ut som film eller vad?

Jag är nog väldigt trögfattad…🤦‍♂️

Yelly Bean
9/14/13, 12:33 PM
#20

#19 Haha nej då, klart du inte är! 🌺 Alltså, de ska göra film som är baserad på Fantastic Beasts and Where to Find Them. Som jag fattar det så ska filmen handla om "författaren" till boken, Newt Scamander. 

Det jag själv är osäker på är om de ska göra flera filmer av bara den boken (eftersom det står om "film series") eller om de ska göra film på Quidditch Through the Ages och Tales of Beedle the Bard också. Dock nämns inte de andra två någonstans så det troliga är väl att de gör flera filmer av Fantastic Beasts då. Eller kanske miniserie? 

Vi får helt enkelt vänta på fler nyheter om projektet. Hoppas du förstår lite mer nu i alla fall! 👍

Annons:
HästMunken22
9/14/13, 12:49 PM
#21

#20 Tack, nu blev det lite klarare☝️

Crest
9/14/13, 5:34 PM
#22

Någon som vet ungefär när den kommer?? Stod något om 2014 men antar att det är då de börjar filma? Hur lång tid tar det att göra en film egentligen? 🙂

annaniklasson
9/15/13, 6:04 AM
#23

Tidigast 2016 på bio läste jag här. HAR BÖRJAT NEDRÄKNINGEN. ;)

[Anamalar]
9/15/13, 8:18 AM
#24

Vad kul! Jag har läst den boken och även Tales of Beedle the Bard. :)

sisela
9/15/13, 9:51 PM
#25

#17 nej det står ingenstans att de skal göra tre filmer, men eftersom "Film series" låter som att det ska bli mer än bara en film så skrev jag "tre (f. ex)". Dessutom verkar det vara grejen nu, att göra trilogier av allt.

Yelly Bean
9/16/13, 7:57 AM
#26

#25 Jaha, då förstår jag 🙂

Upp till toppen
Annons: