Annons:
Etikettallmänt
Läst 1614 ggr
Pelle Långlös
8/14/13, 3:11 PM

När anses man vara ett fan?

Jag älskar HP men jag har bara läst böckerna en gång. Är jag ett mindre fan eller ingen alls? Jag har denna policy att bara läsa böcker en gång (vilken bok som helst) för jag anser att det är slöseri med tid att läsa något som man redan läst en gång.

MVH Ylva Blomma
* Bloggen om mitt liv *

Annons:
Calcifer
8/14/13, 3:12 PM
#1

Man är ett fan när man känner sig som ett fan. Finns inga officiella regler alls.


"Creature of the Night, The One Many Children Talk About-"

Pelle Långlös
8/14/13, 3:16 PM
#2

Aha okej. Då behöver jag inte känna mig så usel för att jag bara läst böckerna en gång. 😃

MVH Ylva Blomma
* Bloggen om mitt liv *

Calcifer
8/14/13, 3:17 PM
#3

Nej alla är vi olika. Jag har läst den löjligt många gånger, men jag är en sån person. Tycker jag en bok är bra kan jag lätt läsa den några hundra gånger. Men det är ju jag som är så. Det är varken bättre eller sämre, bara olika. :)


"Creature of the Night, The One Many Children Talk About-"

Pelle Långlös
8/14/13, 3:17 PM
#4

😃

MVH Ylva Blomma
* Bloggen om mitt liv *

MissInAction
8/14/13, 4:47 PM
#5

Håller med!! Det är helt och hållet en sak som man känner själv. Exempelvis så kan jag börja identifiera mig som ett fan av serien eller böckerna X fastän jag inte sett eller läst allt än. Som jag ser det handlar det mer om hur pass mycket man känner för något, om man "bara" gillar något eller om man är ett fan. 
Sen finns det ju som i allt olika typer av fans. Vissa kan allt, andra bryr sig inte lika mycket om att kunna saker, och vissa pratar jättemycket om det medan andra inte gör det osv. 🙂


Maria, sajtvärd på Ryssland , medarbetare på Law of Attraction och Film
Kluring om Ryssland

Calcifer
8/14/13, 4:59 PM
#6

Så länge man inte tävlar med andra tycker jag allt är helt irrelevant. Alltså, jag kan sitta på egen hand och tycka att jag är världens största fan av… säg Sagan om Ringen. Men då menar jag inte det i jämförelse med någon annan, utan jag baserar det bara på hur jag känner. Det finns ju liksom ingen mätbar enhet när det gäller hur stort fan man är. Känner man sig som ett extremstort megafan fast man bara sett halva första Harry Potter filmen så får man känna så. Om man däremot ska börja trycka ner andra och säga "jag är större fan än dig!" får man nog tåla att man kan bli satt på plats rätt fort. Men det där är bara fånigt beteende hursom, jag tycker aldrig man ska jämföra sig med någon annan. Så länge man själv är glad, liksom!


"Creature of the Night, The One Many Children Talk About-"

Annons:
Yelly Bean
8/14/13, 5:09 PM
#7

Jag tycker också det är nåt man känner själv. Känner man att man är ett fan av det, så är man väl det. Simple as that, typ. 😃🌺

Pelle Långlös
8/14/13, 6:34 PM
#8

Tack för era svar. 😃

MVH Ylva Blomma
* Bloggen om mitt liv *

Sommarek
8/14/13, 8:40 PM
#9

Jag tror nog att du svarade på din egen fråga där: "Jag älskar HP".  Där har vi väl ett fan om något.  :)

Sajtvärd på Wicca ifokus och Halland iFokus

Pelle Långlös
8/15/13, 6:51 AM
#10

Hehe. Jag var lite osäker på om det var okej men jag skrev dit det ändå. :-)

MVH Ylva Blomma
* Bloggen om mitt liv *

MissInAction
8/15/13, 11:09 AM
#11

Kära kära Pelle Långlös!! Ingen annan än du bestämmer vad som är okej för dig att känna och säga ♥ 😎


Maria, sajtvärd på Ryssland , medarbetare på Law of Attraction och Film
Kluring om Ryssland

Pelle Långlös
8/15/13, 4:08 PM
#12

Men jag känner mig som ett fån när jag läser hur många gånger ni andra har läst böckerna och sett filmerna osv. Kanske var ett tag sedan. Är inte så kunnig i allt, kanske för att jag missat en del genom att bara läsa en gång?

MVH Ylva Blomma
* Bloggen om mitt liv *

Sommarek
8/15/13, 5:36 PM
#13

Man behöver inte vara kunnig för att gilla något. Liksom det går utmärkt att beundra en vacker häst utan att veta att dens färg kallas skimmel, eller gilla ljudet av en Harley som drar förbi utan att kunna höra på motorn vilken modell det är, så kan man älska en bok utan att veta vilken skostorlek karaktärerna har.  ;)

Sajtvärd på Wicca ifokus och Halland iFokus

Annons:
Yelly Bean
8/15/13, 5:46 PM
#14

#13 Klockren beskrivning! 👍😎

Sommarek
8/15/13, 6:37 PM
#15

#14 Hihi, tack.  :)

Sajtvärd på Wicca ifokus och Halland iFokus

Upp till toppen
Annons: