Annons:
Etikettallmänt
Läst 6004 ggr
[GalleonFang6126]
7/27/13, 2:36 PM

Perrong 9 3/4

Hej!

Nu är det så att jag och min syster ska till London. Jag har själv aldrig varit där, min syster är inte så glad i Harry Potter som jag, så hon vill inte lägga ner så pass mycket pengar/tid på "Making of Harry Potter".

Då tänkte jag att vi kunde åka till Kings cross och kolla på Perrong 9 3/4 samt besöka Harry Potter butiken där, men när min syster var där förra gången kunde de inte hitta varken stället eller butiken.

Min fråga är, finns den mer? Jag vill ju inte leta i onödan!

Annons:
MissInAction
7/27/13, 5:14 PM
#1

Jo det finns en HP-butik på Kings Cross. Och det finns en HP-avdelning i Hamleys. Sedan kan ni ju gå över Millennium bridge, den som förstördes i filmen 😛 Så ser ni lite av staden därifrån också, samtidigt som det inte - för mugglare - är så uppenbart pottrigt!


Maria, sajtvärd på Ryssland , medarbetare på Law of Attraction och Film
Kluring om Ryssland

[GalleonFang6126]
7/27/13, 6:41 PM
#2

Tack! 😃

[Sniff]
7/27/13, 7:56 PM
#3

Åh vad roligt att åka till London! Dit vill jag också någon gång och uppleva massa magiskt! 😃

[GalleonFang6126]
7/27/13, 8:06 PM
#4

Ja! Blir nog mest shoppingresa med tanke på min lillasysters intressen men lite hp ska jag få in ;)

[Hamster 4 ever]
7/28/13, 11:24 AM
#5

http://www.the-magician.co.uk/

Ni kan ju plocka det ni gillar ;)

[GalleonFang6126]
7/28/13, 11:26 AM
#6

#5 åh tack! :D

Annons:
[Kavring]
9/20/13, 2:10 PM
#7

Åhh!! Blev jättesugen på att åka till London och besöka platserna där också! Finns det något "Hogwarts" i UK som man kan besöka?
Hur mycket skulle man kunna hinna på en weekend?

Paddiz
12/4/13, 12:28 PM
#8

En annan sevärdhet i London är att göra ett besök på Harry Potter Studio Tour i Watford, Hertfordshire. Det är en underbar upplevelse att se alla prylar som användes i filmerna. Det går också att flyga kvast och flyga i Weasley's bil (ni flyger inte på riktigt) och sedan kunna köpa stillbilder eller dvd-film där ni själva är med. I deras uteservering kan man köpa Butterbeer. Efter rundturen går man in i deras Harry Potter-shop och det finns (nästan) allt att köpa.

Nackdelen är att man ska ha en stor plånbok med sig om man ska inhandla Harry Potter-prylar för det är dyrt.

Första gången dottern och jag besökte HPST tog det oss 7 timmar + tiden i HP-shoppen. Andra gången tog det ca 6 timmar.

http://www.wbstudiotour.co.uk/en/

/Yvette

Another year over, and we're still together
It's not always easy but McFly's here forever

Gerbilles
12/4/13, 7:50 PM
#9

#8 Hur mycket kostade t.ex en tröja? Ska dit i vår och kan ju vara kul ifall man har med sig tillräckligt mycket pengar för att kunna shoppa lite… 😇

Paddiz
12/4/13, 8:37 PM
#10

En lammullströja från de olika elevhemmen kostade £59,95
T-shirt med Death eater kostade runt £18
Sorteringshatt £24,95
Trollstavar £24,95
Klubbor £2,45
Chokladgrodor £7,95
Aragog (kramis) £14,95
Pygmepuffar (kramis)£13,95
Scabbers (kramis) £7,95
Monster Book (elektronisk) £25,95
Nyckelringar mellan £4 och £10
Bertie Botts beans (227 gram) £8,95
Buckbeak (kramis) £16.95
Hedwig (kramis med rörligt huvud och låter) £22.95

Butterbeer i serveringen kostar mellan £4 och £8,
Korv med bröd och karameliserad lök kostar £4.95

Stillbilder - kvastflygning och bilflygning £12/st - vid köp av 4 bilder £24.

Ett gott råd - ta med stor plånbok som inte gnäller när den öppnas. Dottern använde £306

Det finns även en liten del på Hamley's - bl.a. trollstavar, smycken, pennor - finns en del på deras hemsida. www.hamleys.com

På Kings Cross station finns en bagagevagn som går in i väggen och man kan fotas när man låtsas springa in i väggen.

Tror inte du blir besviken på HPST. Boka biljetter i god tid. Du kan boka vanlig biljett eller biljett med digital guide eller biljett med digital guide och souvenirbok (kostar det samma när du förbokar eller köper i shoppen)

/Yvette

Another year over, and we're still together
It's not always easy but McFly's here forever

Gerbilles
12/5/13, 3:42 PM
#11

#10 Tack så mycket! Märker att jag måste börja spara pengar nu, vill verkligen ha allt! 😃

Paddiz
12/5/13, 4:24 PM
#12

#11
Priserna är hutlösa men det är klart att Warner Bros drar nytta av att Harry Potter-filmerna är populära. Tycker verkligen synd om barnfamiljer som kanske har tre barn och alla vill ha allt. Tyvärr måste man gå genom affären för att komma ut från Studio Touren.

Det jag skrev upp var bara en bråkdel av det som finns. I varje elevhem har de tröjor, mössor, halsdukar, slipsar, tjockare tröjor, nyckelringar, magneter, vykort, pennor - ja, allt. De har många olika ugglor, trollstavar till de flesta karaktärerna, böcker, filmer, smycke m.m.

En häftig sak som de hade och som jag köpte var en nyckelring som är utformad som en chokladgroda - en sådan som Harry Potter köpte på tåget och som hoppade ut genom fönstret. Den var i gummi med en metallplatta och den luktar choklad.

Själv saknade jag Dobby som figur och en Mandragora-planta. Dottern och jag pratade med en kille som jobbade i shoppen och han berättade att de tyvärr inte kunde ha allt och att en del blev utbytt. De hade haft Professor Snapes cape i våras men den hade utgått ur sortimentet. Eventuellt kommer Dobby i slutet av nästa år och Mandragora-plantan trodde han inte att de fick in.

Hoppas du får en trevlig resa och att du blir lika fascinerad av HPST som vi blev.

/Yvette

Another year over, and we're still together
It's not always easy but McFly's here forever

HästMunken22
12/7/13, 3:37 PM
#13

Åh nu längtar jag till påsklovet när vi ska till London. Det bästa av allt är att vi ska till The Making Of Harry Potter, redan bokat och allt

Annons:
Upp till toppen
Annons: