Annons:
Etikettallmänt
Läst 3969 ggr
MissInAction
7/25/13, 1:26 AM

Hufflepuff ♥

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Har vi några hufflepuffare här inne?? 😎
Tänkte att vi kan ju fylla på med hyllningar till, i det här fallet, Hufflepuff ♥

12 reasons why Hufflepuff is actually badass


Maria, sajtvärd på Ryssland , medarbetare på Law of Attraction och Film
Kluring om Ryssland

Annons:
annaniklasson
7/25/13, 5:52 AM
#1

Jag har alltid sett mig som Ravenclaware, på gamla hogwarts.nu var jag det, men på Pottermore hamnade jag i Hufflepuff. Rent ideologiskt stämmer det in mest - Said Hufflepuff, "I'll teach the lot and treat them just the same". Det är fint tycker jag men jag har så himla svårt för kombinationen gult/svart, haha.

Nu när jag tänker på det känns det ju nästan som om Hufflepuff och Slytherin borde vara mer motsats än Slytherin och Gryffindor.

Sägs det någonstans i böckerna att Tonks var i Hufflepuff förresten? :)

Yelly Bean
7/25/13, 8:32 AM
#2

Listan var ju awesome! Jaimes "NICE 😉"… 🤤 Och "You bow to no one." 👍

Cola&Bacardi
7/25/13, 4:08 PM
#3

Jag är i Hufflepuff på Pottermore och det tycker jag stämmer bra. Känns inte som att jag passar in i något av de övriga husen och alla tester jag gjort hittills har placerat mig i Hufflepuff. 🙂

Jag kan dock tycka att elevhemmet ofta underskattas och inte verkar lika "bra" som de övriga tre. Tjurade t.o.m lite på skoj när jag såg "A Very Potter Musical" och när Dumbledore sa "What the h*ll is a Hufflepuff!?" och "If it makes you feel better so was the last participant who died in Hufflepuff" eller något liknande 😃 

Är nöjd över att vara i Hufflepuff och tycker även att färgerna svart/gul är ganska cool 😎

#1 Jag har också för mig att Tonks var i Hufflepuff men minns inte om det stod i böckerna eller om det bara är folk som gissat elr liknande. Vill gärna ha det utrett en gång för alla 🙂

Mvh Linnea 

MissInAction
7/25/13, 5:41 PM
#4

Det lär ha varit så att Rowling har sagt i en intervju att hon var i Hufflepuff 🙂

Den här delen i en annan intervju får mig alltid att rysa och nästan gråta ❤️


Maria, sajtvärd på Ryssland , medarbetare på Law of Attraction och Film
Kluring om Ryssland

[NinaCrown]
7/25/13, 7:51 PM
#5

Jag är Ravenclaware men skulle mer än gärna varit mer Hufflepuffig 😍 De har flera egenskaper jag försöker träna in hos mig själv, samt att de har snyggare färger.

MissInAction
7/26/13, 12:47 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#6

Hehe, det här med färgerna är intressant 🙂
Den här bilden dök upp i min FB-newsfeed nyss.


Maria, sajtvärd på Ryssland , medarbetare på Law of Attraction och Film
Kluring om Ryssland

Annons:
GerbilHund
7/28/13, 10:26 PM
#7

Jag är i Hufflepuff fast jag känner mig lite mer som en från Griffindor

Upp till toppen
Annons: