Annons:
Etikettfanart
Läst 1969 ggr
annaniklasson
7/24/13, 5:14 AM

Målning med HP-tema

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Hej alla! Jag är inne här och läser en hel del, men det här är mitt första inlägg. :)

Tänkte visa mitt senaste måleriprojekt - en tavla med Harry Pottertema. Den är målad i sk trompe l'oeil, "lura ögat"-teknik, dvs att man försöker måla illusionsartat med 3d-effekt. Om autofokusen på kameran blir förvirrad vet man att man har lyckats!

Det är, tro det eller ej, första HP-målningen jag gjort men det gav mersmak så nästa ska innehålla en flaska och glas med eldwhisky eller kanske honungsöl, och jag började fila på idéer till en hel liten kollektion med HP-tema så kanske jag kan ha utställning på något bibliotek eller så!  Ni kanske har några idéer på motiv, objekt eller så? Jag är lite inne på det här med skåp med olika saker inuti.

På min hemsida kan man kika på andra saker jag gjort om man är intresserad :)

Annons:
Pelle Långlös
7/24/13, 8:06 AM
#1

Snyggt

MVH Ylva Blomma
* Bloggen om mitt liv *

MissInAction
7/24/13, 12:35 PM
#2

Men käre värld vad snyggt!! 😮😍 Helt underbart!

Hur har du gjort? Ingen dator alls? Helt otroligt att det kan se så riktigt ut. 
Hahaha jag älskar bilden på dinosaurien som cyklar på en enhjuling i luften 😃

Skulle du inte kunna göra en koffert, eller vad det nu heter på svenska, som Hogwartseleverna har med sig till skolan, med alla sina grejer i? 🙂


Maria, sajtvärd på Ryssland , medarbetare på Law of Attraction och Film
Kluring om Ryssland

Yelly Bean
7/24/13, 1:05 PM
#3

Välkommen hit. 🙂 Det var inget blygsamt första inlägg! Så sjukt snyggt! 😮😃 Ser ut att ha varit riktigt pilligt med alla detaljer? ^^

MissInAction
7/24/13, 2:09 PM
#4

Tittade på bilden på din hemsida också förresten, där verkar jpg:en vara trasig? Man ser linjer på vågen och pergamentet.


Maria, sajtvärd på Ryssland , medarbetare på Law of Attraction och Film
Kluring om Ryssland

ninor
7/24/13, 4:54 PM
#5

Sjukt häftigt!

Cola&Bacardi
7/24/13, 9:17 PM
#6

Jätte coolt :)

Mvh Linnea 

Annons:
[Sniff]
7/24/13, 10:10 PM
#7

Sjukt snyggt! Har sett dina bilder förut och du är helt otroligt duktig👍😃

annaniklasson
7/24/13, 10:30 PM
#8

Tack alla, vad kul att ni gillar den. Blev själv väldigt nöjd för jag själv älskar den här typen av fan art, såg en liknande målning på Etsy för länge sedan och ville göra något i samma stil!

MissInAction, jag målar helt analogt i många lager-på-lager med långsamttorkande transparenta färger, och en del akryl. Först själva skåpet, sedan lägger man till pryl för pryl och lägger skuggor på allt.

Däremot använder jag fotografier i datorn som förlagor, vränger dem i photoshop för att få rätt perspektiv och sådana saker :) Vad bra att du la märke till den knäppa bilden på hemsidan, blev sådär först när jag fotade och försökte göra den mindre skev i PS. Fick den scannad sen så nu har jag bytt ut bilden :)

Upp till toppen
Annons: