08. Fanart

Målning med HP-tema

2013-07-24 05:14 #0 av: annaniklasson

Hej alla! Jag är inne här och läser en hel del, men det här är mitt första inlägg. :)

Tänkte visa mitt senaste måleriprojekt - en tavla med Harry Pottertema. Den är målad i sk trompe l'oeil, "lura ögat"-teknik, dvs att man försöker måla illusionsartat med 3d-effekt. Om autofokusen på kameran blir förvirrad vet man att man har lyckats!

Det är, tro det eller ej, första HP-målningen jag gjort men det gav mersmak så nästa ska innehålla en flaska och glas med eldwhisky eller kanske honungsöl, och jag började fila på idéer till en hel liten kollektion med HP-tema så kanske jag kan ha utställning på något bibliotek eller så!  Ni kanske har några idéer på motiv, objekt eller så? Jag är lite inne på det här med skåp med olika saker inuti.

På min hemsida kan man kika på andra saker jag gjort om man är intresserad :)

Anmäl
2013-07-24 08:06 #1 av: Pelle Långlös

Snyggt

MVH Ylva Blomma
* Bloggen om mitt liv *

Anmäl
2013-07-24 12:35 #2 av: MissInAction

Men käre värld vad snyggt!! FörskräcktKär Helt underbart!

Hur har du gjort? Ingen dator alls? Helt otroligt att det kan se så riktigt ut. 
Hahaha jag älskar bilden på dinosaurien som cyklar på en enhjuling i luften Skrattar

Skulle du inte kunna göra en koffert, eller vad det nu heter på svenska, som Hogwartseleverna har med sig till skolan, med alla sina grejer i? Glad

Maria, sajtvärd på Ryssland , medarbetare på Law of Attraction och Film
Kluring om Ryssland

Anmäl
2013-07-24 13:05 #3 av: Yelly Bean

Välkommen hit. Glad Det var inget blygsamt första inlägg! Så sjukt snyggt! FörskräcktSkrattar Ser ut att ha varit riktigt pilligt med alla detaljer? ^^ 

Anmäl
2013-07-24 14:09 #4 av: MissInAction

Tittade på bilden på din hemsida också förresten, där verkar jpg:en vara trasig? Man ser linjer på vågen och pergamentet.

Maria, sajtvärd på Ryssland , medarbetare på Law of Attraction och Film
Kluring om Ryssland

Anmäl
2013-07-24 16:54 #5 av: ninor

Sjukt häftigt! 

Anmäl
2013-07-24 21:17 #6 av: Cola&Bacardi

Jätte coolt :)

Anmäl
2013-07-24 22:10 #7 av: [Sniff]

Sjukt snyggt! Har sett dina bilder förut och du är helt otroligt duktigTummen uppSkrattar

Anmäl

Det finns en till kommentar till den här diskussionen. Den är bara synlig för medlemmar på iFokus. För att läsa kommentaren, logga in eller registrera dig på iFokus.