Annons:
Etikettallmänt
Läst 2048 ggr
[NinaCrown]
6/30/13, 11:54 PM

Tatuerings-motivs-tips

Mina kära med-Potterianer, jag behöver er hjälp med en sak! 😃

Är så att jag vill tatuera en HP-halv-sleeve i framtiden. Jag har tänkt mig att det i förgrunden ska vara en testral samt en ljus hippogriff (mest troligen flygandes uppåt) och att bakgrunden ska ha lite olika milstolpar och sentimentala symboler. Tex dödsrelikerna, ugglor, en gyllene kvick och självklart något som har med Snape att göra.

Problemet är att jag inte kan komma på något passande när det kommer till Snape, då jag inte vill ha en bild på Alan Rickman… utan något mer "symboliskt".

Jag har funderat på hans gamla skolbok och texten "This Book is the Property of the Half-Blood Prince" men jag vet inte riktigt…

Några förslag? Jag kommer även leta reda på en tatuerare som kan göra tatueringen så realistisk som möjligt, så vill ha något som passar ett lite mörkare och verkligt tema 🙂

Annons:
MissInAction
7/1/13, 2:55 AM
#1

Låter helt awesome och vackert, tycker jag! ♥

Hahaha vill du inte ha Rickman intatuerad?? 😮
Vad sägs om Always då? 😍

Ska du ha med Dödsrelikerna?


Maria, sajtvärd på Ryssland , medarbetare på Law of Attraction och Film
Kluring om Ryssland

[NinaCrown]
7/1/13, 5:47 PM
#2

Visst gillar jag Alan Rickman och hur han spelar Snape, men för mig är han inte Snape 😛 Min mental-Snape är lite annorlunda.

Funderat på Always men det känns så… Vanligt, av någon dum anledning. Grät floder under det kapitlet, men känns lite konstigt att tatuera in hans kärlek till någon annan 😊 Jag är lite egoistisk när det kommer till Snape…

Jag kanske kan göra en lista med sakerna jag redan tänkt på men ratat, så blir det kanske lite lättare att komma med tips ☝️

  • Always
  • Glasflaskor med trolldrycksgrejer
  • Alan Rickman

Det jag ännu inte ratat men som inte känns perfekt:

  • Hans potionsbok med citatet "This Book is the Property of the Half-Blood Prince"
  • Dödsätarmärket (funderar nämligen på om den är värd en egen tatuering 😇)
  • Avlägsen Snape-ig silluet
Yelly Bean
7/1/13, 6:37 PM
#3

Låter som din arm kommer bli väldigt snygg 😇😎 Kommer inte på nåt bra för Snape… Återkommer om jag får en snilleblixt! 👍

MissInAction
7/1/13, 6:59 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#4

Ohhh Snape-ig siluett! 😃♥ Helt i svart. Tror jag kan bli jättesnyggt! 
Vad gäller Always så kan man tänka lite större också, som att Always a Potterhead… ungefär. Men jag förstår hur du menar 😛

Jag har sett jättefin fanart, exempelvis med symboler, fast det kanske inte är vad du är ute efter heller… samt att det också handlar om hans kärlek till någon annan 🤐
Tänkte på djuren i den här bilden… någon liknande… kanske kan få med alla elevhemmens djur? 🙂


Maria, sajtvärd på Ryssland , medarbetare på Law of Attraction och Film
Kluring om Ryssland

[NinaCrown]
7/1/13, 7:07 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#5

#4 När du säger elevhemsdjuren kommer jag att tänka på denna 😍 Kanske ska göra en söt tatuering istället?

[NinaCrown]
7/1/13, 7:09 PM
#6

#4 Fast det vore iofs vara kul att få med något från fanfic eller humorvälrden med då det ändå är en stor del av mitt intresse kring HP 😃 Detta måste filuras över!

Annons:
MissInAction
7/1/13, 8:03 PM
#7

#5
Hahhaha, vad fina! Gillar verkligen att ugglorna har fått passande karaktär också 😃

En hind kanske?? Snapes patronus ♥ Visserligen också Lilys, men…


Maria, sajtvärd på Ryssland , medarbetare på Law of Attraction och Film
Kluring om Ryssland

[NinaCrown]
7/1/13, 8:19 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#8

Här är siluetten jag filurar på, även om även dessa är roliga med http://fc05.deviantart.net/fs8/i/2005/315/9/2/Snape_s_iPod_Tribute_for_milo2_by_LadyNyaruInfinity.jpg 😉 Hade tidigare photoshoppat dem till en rolig bakgrundsbild där det ser ut som att Snape dansa över skärmen

[NinaCrown]
7/1/13, 8:47 PM
#9

#7 Oj, råkade missa ditt inlägg där 😇

Men en hind vore kanske något 🙂 Ska ta med det i filureriet och se om det känns passande

MissInAction
7/2/13, 1:03 AM
#10

#8
Hahaha åh den är ju helt underbar! 😍 den i länken alltså.
Bilden i inlägget också. Man ser direkt vem det är. Åh den scenen… 😢


Maria, sajtvärd på Ryssland , medarbetare på Law of Attraction och Film
Kluring om Ryssland

Upp till toppen
Annons: