Annons:
Etikettallmänt
Läst 2562 ggr
MorganJack
6/14/13, 9:52 AM

Var ligger Hogwarts?

Ägnade typ hela kvällen igår åt att ta reda på var Hogwarts är tänkt att ligga.

Man vet ju att det ligger nära en djup sjö i Skotland, och den djupaste tog jag reda på är Loch Morar. Och Loch Ness är den näst djupaste sjön osv. Så jag har typ märkt ut på en karta alla tänkbara ställen som Hogwarts skulle kunna ligga på x)

Och sen undrar jag om ni tror att man kan skicka ett ansökningsbrev till Hogwarts? För jag och min kompis har fyllt 11 för flera år sen och vi har ännu inte fått något brev, så vi tror att de typ har kommit fel på vägen, att ugglorna dog på vägen eller så. Och det är därför vi försöker lista ut var Hogwarts ligger så att vi kan skicka brev till dem. Tror ni att det funkar att skicka brev med en undulat lika bra som med en uggla, för vi har ingen uggla?

Annons:
[NinaCrown]
6/14/13, 2:08 PM
#1

Ledsen att jag måste spricka bubblan men är endast barn i UK som får ugglor från Hogwarts, men hittar ni en villig uggla kanske ni kan be om att få vara med ändå 😉

Tror inte en undulat klarar av flygturen över hela havet mellan norden och brittiska öarna nämligen… Jag skulle nog satsat på typ en örn för att vara säker på att fågeln orkar hela sträckan.

MissInAction
6/14/13, 6:12 PM
#2

Ja jag skulle också rekommendera örn i så fall. Men uggla är ju att föredra. Ni kan ju kontakta Post- och telestyrelsen för att höra om man möjligen kan hyra ugglor hos dem.

Loch Morar alltså? Ska vi göra en resa dit och vandra runt hela sjön? 😃


Maria, sajtvärd på Ryssland , medarbetare på Law of Attraction och Film
Kluring om Ryssland

Yelly Bean
6/15/13, 8:19 AM
#3

Åh, det skulle vara så fint att bara få se markerna som Hogwarts är tänkt att ligga på! 😍

Mikaela120
6/22/13, 6:06 PM
#4

Ni vet Loch Ness-odjuret? Det kanske egentligen är jättebläckfisken…

MissInAction
6/22/13, 6:53 PM
#5

#4
Jaa, såklart! 😃


Maria, sajtvärd på Ryssland , medarbetare på Law of Attraction och Film
Kluring om Ryssland

Yelly Bean
6/23/13, 1:37 PM
#6

#4 Jag tror absolut hon fått inspiration från den för jättebläckfisken! 👍

Annons:
[GalleonFang6126]
7/16/13, 8:55 PM
#7

I boken "Harry Potter Film Wizardry" nämns vilken sjö som används vid inspelningarna, och jag har för mig att det är just Loch Morar, försökte hitta vart i boken jag läste det men hittade det inte bara för det. Men jag är 90% säker ;)

MissInAction
7/17/13, 1:44 AM
#8

Åh, intressant. Jag har den boken, kanske ska kolla om jag hittar det 😎


Maria, sajtvärd på Ryssland , medarbetare på Law of Attraction och Film
Kluring om Ryssland

Upp till toppen
Annons: