Annons:
Etikettunderhållning
Läst 6734 ggr
[NinaCrown]
6/5/13, 8:48 PM

Ships

Detta är en shipping-tråd för alla oss Harry Potter-nördar 😃 Ett ship är när man parar ihop två karaktärer som man gillar som par i förhållande eller dylikt.

Tex:
Drarry = Draco+Harry
Snamione = Snape+Hermione
Wolfstar = Sirius+Remus
Harmony = Harry+Hermione
Romione = Ron+Hermione
osv osv

Lista med olika namn på diverse ships finns här!

Så lägg upp alla era bilder, videos och tankar kring alla de olika paren ni kan komma på! 🙂

Annons:
[NinaCrown]
6/5/13, 8:52 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#1

Jag kan väll börja genom att skrämma alla med Luna/Snape 😊

(Inte jag som är konstnären dock!)

Yelly Bean
6/5/13, 8:54 PM
#2

Haha, jag är typ inte insatt alls i de olika shipsen. Men vad heter det om man shipar Neville och Luna? Neviluna kankse? Tycker de skulle ha blivit tillsammans, de är ju typ som gjorda för varandra! 🌺

[NinaCrown]
6/5/13, 9:03 PM
#3

#2 Har lagt till länkning till en lista med massor med olika ship-namn i #0 😃

Yelly Bean
6/5/13, 9:08 PM
#4

#3 Aah, I see!

[NinaCrown]
6/5/13, 9:16 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#5

Snermione 😇

[NinaCrown]
6/5/13, 9:29 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#6

För ni som inte vet så shippar jag i princip allt 🤫

Annons:
MissInAction
6/5/13, 11:01 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#7

Ohhh härlig tråd! ♥ 😍😃

Snarry - Snape och Harry - är ju min favorit-ship över alla. Den här bilden kanske inte var den roligaste, men…
Och videos finns det massor! Men de flesta är mer eller mindre censurerade, eller borde vara det 😂

Men haha, den här är ändå en av de roligaste 😉Det är typ Snape/Everybody.
Edit: gobuss är en av mina favorit-videomakare när det gäller Snarry, tips.


Maria, sajtvärd på Ryssland , medarbetare på Law of Attraction och Film
Kluring om Ryssland

MissInAction
6/5/13, 11:02 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#8

Snucius är ju också rätt trevligt, tycker jag 😇


Maria, sajtvärd på Ryssland , medarbetare på Law of Attraction och Film
Kluring om Ryssland

MissInAction
6/5/13, 11:08 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#9

Om jag fick ändra en sak i hela HP så vore det att Lily och Severus skulle vara tillsammans. Och om det skulle betyda, inga böcker - så fine! ♥


Maria, sajtvärd på Ryssland , medarbetare på Law of Attraction och Film
Kluring om Ryssland

sisela
6/5/13, 11:21 PM
#10

#7 Bwahahahaaa! Videon! Genial!

MissInAction
6/5/13, 11:22 PM
#11

Spam spam. Mera Snarry ♥ 

#10
Visst är den rolig! 😂 Fått många skratt åt den. Särskilt en scen med Draco…


Maria, sajtvärd på Ryssland , medarbetare på Law of Attraction och Film
Kluring om Ryssland

MissInAction
6/5/13, 11:33 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#12

Snamione ♥
Dessa två som par tänker jag mig skulle passa väldigt bra på ett själsligt och intellektuellt plan 🙂


Maria, sajtvärd på Ryssland , medarbetare på Law of Attraction och Film
Kluring om Ryssland

MissInAction
6/5/13, 11:47 PM
#13

Okej, en till Snarry, men förhoppningsvis sista för i kväll. Nu tänker jag gotta mig i Youtube-klipp ett tag 😉

Stor spoilervarning på denna också! 👻


Maria, sajtvärd på Ryssland , medarbetare på Law of Attraction och Film
Kluring om Ryssland

Annons:
[NinaCrown]
6/5/13, 11:53 PM
#14

#8 Gillar Snucius jag med, men för mig är det en one side love 😇 Lucius springer runt och skriker "ÄLSKA MIG!!" medans Snape försöker fly.

Upptäckte nu att jag har väldigt lite ship-bilder 😮 Detta måste åtgärdas!

MissInAction
6/5/13, 11:56 PM
#15

#14
Hahaha, fick såna roliga bilder i huvet nu 😃 Men ja. Det är väl ingen jättefavorit hos mig, men de är ju båda rätt så snygga i filmerna så.. 😇 hihi

Hade inte så himla mycket jag heller! Mest YT-videos. Åh vad jag skulle vilja ha Youtube-filmkväll och bra frossa i HP-ships och Snape-videos… tillsammans med någon minst lika galen såklart!


Maria, sajtvärd på Ryssland , medarbetare på Law of Attraction och Film
Kluring om Ryssland

[NinaCrown]
6/6/13, 12:05 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#16

#15 Lite sådant här är det som jag dras till 😊 Och förstår din vilja att hitta likasinnade, ingen jag känner irl tycker ens om HP i allmänhet.

Potatisen
6/6/13, 8:47 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#17

Jag är tråkig, så jag shippar typ bara ett av det vanligaste paren, Draco/Hermione

[NinaCrown]
6/7/13, 8:45 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#18

Snilly är ett utav de få shipen jag inte gillar, men bilden är ju bara för vacker 😭

Cola&Bacardi
6/7/13, 9:10 PM
#19

De främsta shipsen jag brukar läsa är Harmony, Dramoine, Drinny och så klart Romoine och Hinny.🙂 Även om jag "klarar av" att läsa andra ships än de som är i originalet/canon så läser jag hellre dessa eftersom jag tycker att dessa är bättre och känns mer "naturliga" på något vis. Jag tycker även att Ron/Hermione och Harry/Ginny är perfekta tillsammans, något som kan vara en bidragande orsak 😉

Hursomhelst intressant att höra vad ni övriga tycker om de olika shipsen 😃

Mvh Linnea 

[NinaCrown]
6/8/13, 4:43 PM
#20

#19 Ships för mig kan delas in i två grupper. En grupp med de jag tycker om att läsa om, och en där jag gillar bilder på dem, och dessa korsas ytterst sällan 😮

Tex så tycker jag om att läsa om Snamione, Drinny, Luna med nästan vem som helst, supertriangeldraman som involverar minst Lucius, Narcissa och Snape, samt Forever Alone Ron.

Men när det kommer till bilder gillar jag Drarry, Snarry, Wolfstar och andra slashpar vilket är underligt då jag i alla andra aspekter inte finner homosexuallitet attraherande 🤪

Annons:
[Sniff]
6/8/13, 11:59 PM
#21

Drarry❤️

MissInAction
6/9/13, 12:22 PM
#22

#20
Forever alone Ron?? Det låter ju hemskt!? 😮😭💔
Visst om man väljer att vara singel, men forever alone låter inte självvalt. 

Haha det där är lite roligt faktiskt hur man kan förhålla sig till olika sexuella läggningar på olika ships. Det lär ju exempelvis vara väldigt vanligt att flator läser slash-ships, mer än femslash-ships 😃
Personligen så får jag säga att jag har avhållit mig nästan helt och hållet från skriven fanfiction, vilket nog är för mitt eget bästa! Alla som jag vet läser det, läser mycket. Och jag har en hel trave böcker som jag vill läsa 😇Men jag har tänkt länge att jag vill prova skriva fanfiction!
Har en crossover-ship mellan karaktärer från Harry Potter och Sagan om Ringen som jag skulle vilja göra 😍


Maria, sajtvärd på Ryssland , medarbetare på Law of Attraction och Film
Kluring om Ryssland

[NinaCrown]
6/9/13, 4:13 PM
#23

#22 Jag älskar Forever Alone Ron samt Forever Alone Lucius 😈 De är underbara att läsa om ifall man vill ha lite drama.

Sen är jag inte speciellt förtjust i Ron… Så är lite tillfredställande att läsa om att ingen vill ha honom 😇 Dock gillar jag Lucius, så där kan jag inte riktigt förklara varför jag gillar honom som forever alone… Tror att det är för att jag gillar temat med honom som hopplöst kär i andra…

Men testa att skriva en fanfic du 😃 jag började med en för över ett år sedan men sen fastnade jag… Och så rann det ut i sanden.

MissInAction
6/10/13, 12:17 AM
#24

#23
Haha det låter lite sadistiskt 😃
Det är lite det jag är rädd för också, om jag börjar - att jag inte ska skriva färdigt, eller att jag skriver och skriver och det känns aldrig som att det blir färdigt. Jag är jäkligt bra på att påbörja saker men lite sämre att avsluta på ett snyggt sätt.


Maria, sajtvärd på Ryssland , medarbetare på Law of Attraction och Film
Kluring om Ryssland

[NinaCrown]
6/10/13, 12:51 AM
#25

#24 Mitt tips är att ha någon som läser igenom det du skrivit då och då, som faktiskt är iaf lite förtjust i HP. Jag tror det kommer gå mycket lättare då, och att du har en ordentlig mindmap med ett konkret slut som du inte får fortsätta vidare på 😇

MissInAction
6/10/13, 1:24 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#26

#25
Och jag som tänker mig tvärt om, att då hämmar jag mig själv. För att jag tänker att någon ska bedöma det också 🤔 Har aldrig tyckt om tanken att skriva något och sedan få det bedömt.. jag vill skriva från hjärtat och då tycker jag naturligtvis själv om det.. och blir antagligen ledsen om någon börjar kritisera det och ifrågasätta det 😮

Meeen okej, vi kanske kan diskutera fanfiction-skrivande i någon annan tråd, jag tror det finns ett par som handlar om skrivande 😃

Slänger in den här, som är lite samma som #18
Jag gillar verkligen tanken på dem som par ♥ tycker att det kunde mycket väl ha blivit dem, om inte James hade dykt upp, varit framfusig och stulit Lily! 😡


Maria, sajtvärd på Ryssland , medarbetare på Law of Attraction och Film
Kluring om Ryssland

[NinaCrown]
6/10/13, 1:26 AM
#27

#26 Tänkte mer en person som hjälper dig hitta typos och kanske kan ge en kick om du fastnar 😉

Annons:
lekandur
6/10/13, 5:06 PM
#28

Ett par som jag skulle tycka var gulligt  är Sneville 
Snape & Neville :3 Sen är ju namnen väldigt gulligt också om jag ens fattat rätt 😞

Where you invest your love
you invest your life 

MissInAction
6/10/13, 6:16 PM
#29

#28
What! Haha Neville som är livrädd för Snape… det vore kul att se 😃


Maria, sajtvärd på Ryssland , medarbetare på Law of Attraction och Film
Kluring om Ryssland

lekandur
6/10/13, 6:50 PM
#30

Ja, men nu när Snape var snäll trots allt så kanske dem skulle funka right? :D

Where you invest your love
you invest your life 

MissInAction
6/10/13, 7:10 PM
#31

#30
Enligt mig har han ju alltid varit snäll men.. 😉
Ja det är en lite intressant tanke. Kanske. Fast jag vill helst ha Harry med Snape. 

Och Neville med Luna för de är så söta och lite utanför båda två ♥


Maria, sajtvärd på Ryssland , medarbetare på Law of Attraction och Film
Kluring om Ryssland

lekandur
6/10/13, 7:53 PM
#32

Sant. men namnet Sneville är priceless klingar rätt i munnen helt enkelt :D

Where you invest your love
you invest your life 

MissInAction
6/11/13, 8:10 PM
#33

Åhh det har kommit en ny SS/HG-video ❤️ Helt underbar tycker jag att den var också, och jag pendlade mellan hopp och förtvivlan 😮

Den personen har gjort fler Snape-videos och även Snape/Hermione, ifall vissa här vill se 😃
Sen kan man ju faktiskt tolka den här videon som att de är far och dotter också. Upp till var och en.

Stor spoilervarning för den som inte läst/sett slutet!


Maria, sajtvärd på Ryssland , medarbetare på Law of Attraction och Film
Kluring om Ryssland

sisela
6/12/13, 8:58 PM
#34

#30 och 31 Snape snäll?! 😃Ok, att han har varit på de "godas" sida, men snäll har han väl inte varit direkt?

Annons:
[NinaCrown]
6/12/13, 11:06 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#35

Lite Dramione 😃

MissInAction
6/13/13, 1:08 AM
#36

#34
Haha, nä nu när du säger det så känns orden lite fel… Snape snäll. Men absolut med hjärtat på rätta stället! ♥

#35
Ohh jisses! 🤤😃Det där måste jag nog kolla upp lite närmare.


Maria, sajtvärd på Ryssland , medarbetare på Law of Attraction och Film
Kluring om Ryssland

[NinaCrown]
6/13/13, 1:36 AM
#37

Jag önskar att jag med kunde använda photoshop iaf nästan acceptabelt så jag med kunde göra ship-bilder 😊

MissInAction
6/13/13, 1:41 PM
#38

Ohh ja! Och videoprogram ♥ Jag är verkligen super-n00b på det. Men det är väl egentligen bara att sätta igång och öva 😃


Maria, sajtvärd på Ryssland , medarbetare på Law of Attraction och Film
Kluring om Ryssland

[NinaCrown]
7/7/13, 7:29 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#39

Snily igen 😛 Vet inte varför jag nästan bara har Snily-bilder, då det är ett utav shipen jag gillar minst

[NinaCrown]
7/7/13, 8:13 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#40

Hermergerd!!!! 😍 *drama-Nina flyger runt*

Yelly Bean
7/7/13, 8:50 PM
#41

#40 Fy vad fiin 😍

Annons:
MissInAction
7/7/13, 9:15 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#42

#39
För att det är en epic pairing!! ♥ 😉 Och jag har också massor.
#40
Jäklar…. jisses. Okej, den snor jag!! ♥

Här är två andra som jag definitivt inte tänker protestera emot 🙂


Maria, sajtvärd på Ryssland , medarbetare på Law of Attraction och Film
Kluring om Ryssland

[NinaCrown]
7/7/13, 9:36 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#43

Den här är så söt 😃

[NinaCrown]
8/4/13, 2:06 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#44

Någon har kanske fått för sig att jag gillar Snamione… Till den personen vill jag bara säga detta. Nej, jag ÄLSKAR Snamine! 🤪

[NinaCrown]
8/4/13, 2:22 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#45

Jag gillar Nuna 🙂 Känns som att dem skulle vara glada ihop

[NinaCrown]
8/4/13, 2:23 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#46

Mer Nuna! :D

Crest
8/10/13, 12:32 AM
#47

Kanske är tråkig, men föredrar i regel paren som finns i böckerna… Älskar Romione, Hinny och Remadora (shippar dem ännu mer sedan jag läste Rowlings entry om Remus på Pottermore, åh <3)

Snily hade jag nog gillat (kan tycka det är helt ok ibland), om det inte vore för att Snape beter sig så otroligt vidrigt mot Harry, Neville och säkert många andra elever, det gör att jag har väldigt svårt för honom som person…

[NinaCrown]
8/10/13, 2:40 AM
#48

¤47 Uppskattar flera av de vanliga paren med, men är trevligt att få möjligheten att se och läsa om andra par med 🙂

Annons:
Crest
8/10/13, 2:11 PM
#49

#48 Absolut! När jag läser fanfics kan jag tänka mig att läsa om de flesta olika par (klarar dock inte av Dramione, ugh) så länge själva storyn och språket är bra. Men shippar dem inte på samma sätt som paren i boken, även om det som sagt kan vara kul att läsa om🙂

Cola&Bacardi
8/11/13, 11:28 AM
#50

Ron/Hermione-video till All Caps covern "Lumos Flies" . Kanske inte en "ren" ship video men, men… 🙂

Mvh Linnea 

Cola&Bacardi
8/11/13, 11:41 AM
#51

Prelude (Ministry of Magic) -- Harry/Ginny

Mvh Linnea 

[NinaCrown]
8/21/13, 1:59 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#52

Ett alternativt slut på DH 😇

Upp till toppen
Annons: