14. Allmänt

Hp-inspirerade saker till bäbis

2013-05-06 15:50 #0 av: [NinaCrown]

Fick för ett tag sedan veta att en av mina bästa kompisar är gravid, och som den goda vännen jag är tänkte jag passa på att hjärntvätta den blivande ungen så tidigt som möjligt Skrattar

Planerar därför att göra HP-inspirerade babysaker Skämtar Än så länge har jag bara kommit på att jag vill göra en mobil med ugglor och trollkarlshattar i tyg, men vill gärna ha fler tips på saker att göra till småttingen! Lipar

Anmäl
2013-05-06 18:00 #1 av: Yelly Bean

Men vad kul! Gosedjur kanske? Typ en uggla, vit så klart Oskyldig Sängkläder med Harry Potter-detaljer på, en mössa som ser ut som deras hattar. Eller varför inte sorteringshatten himself? Skämtar 

Anmäl
2013-05-06 18:08 #2 av: [NinaCrown]

Har ingen symaskin så måste sy mobilgrejerna för hand Oskyldig Blir lite stora projekt att sy gosedjur och sängkläder... Men får jag tag i en symaskin så är det jättebra idéer Skrattar

Anmäl
2013-05-06 19:26 #3 av: [NinaCrown]

Måste bara visa den här, som jag hitta på etsy, även fast att den är till lite äldre barn Skrattar Men den är så galet söt! Är en Hedwig-kostym!

Anmäl
2013-05-06 19:37 #4 av: TheGeneralIdea

#3 Å gud så söt <3 

Anmäl
2013-05-06 19:44 #5 av: [Sniff]

#2 Det går ju faktiskt att köpa ugglegosedjur och HP-sängkläderOskyldig

Hedwig-kostymen måste ju vara jätterolig att ha ju! 

Anmäl
2013-05-06 19:46 #6 av: [NinaCrown]

#5 True, true. Men inte lika coolt som när man gjort det själv Cool

Anmäl
2013-05-06 20:13 #7 av: [Sniff]

#6 Du kan ju sy dit egna detaljer och ta åt dig lite av äranSkämtarTyst

Anmäl
2013-05-07 22:06 #8 av: MissInAction

Åhhh vilken bra idé! Klart du ska hjärntvätta ungen! Skrattar

Gosedjur finns ju i olika former annars.. drakar, ugglor, paddor (eller grodor iaf), katter Glad
Kan du snickra ihop en koffert? Eller vad det heter på svenska. Att lägga lite saker i. Kommer faktiskt inte på några roliga saker just till bäbisar Funderar

Maria, sajtvärd på Ryssland , medarbetare på Law of Attraction och Film
Kluring om Ryssland

Anmäl
2013-05-07 22:16 #9 av: [NinaCrown]

#8 Så händig är jag tyvärr inte, men skulle gärna varit ^^ Då hade det blivit en Hp-inspirerad kista som vardagsrumsbord hos mig Oskyldig Fundera dock på att tigga hjälp från min bekantskapskrets för att göra en gungdrake, istället för en gunghäst men är ju till lite äldre ungar det med känns det som... Svårt det här...

Anmäl
2013-05-07 22:59 #10 av: TheGeneralIdea

Du kanske kan göra tovade gosedjur med sådana där nålar som man trycker ihop ullen med? Kanske inget för små barn att leka med direkt men det blir nog sött i hyllan!

bubzbeauty på youtube gjorde nyss en tutorial på sådan tovning, det finns massa fler om man söker lite :)

Anmäl

Det finns en till kommentar till den här diskussionen. Den är bara synlig för medlemmar på iFokus. För att läsa kommentaren, logga in eller registrera dig på iFokus.