Annons:
Etikettunderhållning
Läst 1273 ggr
Zakaraa
2013-04-15 22:40

a Very Potter Musical

Tänkte dela med mig av tre parodi musikaler som jag totalt älskar.
De är fan-made:a musikaler av ett riktigt "företag", StarKidPotter som har skapat triologin.
De är samtliga baserade på HP böckerna men med en twist. Även fast det är en parodi är de helt underbara att se på. De följer inte böckerna så att De vises sten är först och horokruxerna sist utan de är en rejält blandning :) Första musikalen skulle egentligen vara den enda, gissar jag på så man kan säga att den är en sammanfattning av Alla böckerna i en teater :)

Det är riktiga musikaler så de är minst 2 timmar långa.
Första är tyvärr i väldigt dålig kvalité eftersom den spelades in live under ett framträdande omkring 2009 (eller någongång innan dess)
Den sista är en scenläsning och sattes aldrig upp som en riktig teater (tyvärr!!!) men den är ändå otroligt rolig att se på och jag fullkomligt älskar berättarrösten som berättar om scenerna (som man annars skulle få se med scenografi)

Även om man kanske inte gillar Parodier så tycker jag att man ska ge dessa en chans, det är en helt ny sida av HP som du aldrig sett förut ;)
Ron och Hermiones kyss är ett måste (ses i första musikalen)

StarKidPotters Youtube kanal
a Very Potter Musical
a Very Potter Sequal
a Very Potter Senior Year

"I gotta get back to Hogwarts"

med vänliga hälsningar Zakaraa
(länk:) Zakaraa's Råttuppfödning

Annons:
MissInAction
2013-04-16 00:31
#1

Tackar för tipset! 🙂 
Får se om jag tar mig för att titta nu då, när jag har alla länkarna samlade på ett ställe! Mycket praktiskt 😃
Folk har pratat om dessa så länge och jag har bara sett vissa scener tidigare.. inte fastnat riktigt.


Maria, sajtvärd på Ryssland , medarbetare på Law of Attraction och Film
Kluring om Ryssland

Zakaraa
2013-04-16 00:49
#2

#1 Haha jag hittade tillbaka till AVPM (första) av ren slump och upptäckte att det fanns två uppföljare. Lycka! :P
Jag föll för första direkt när jag såg den och kunde inte sluta titta, blev lite väl sent på natten eftersom de är så pass långs, höhö…

Det är ju inte en humor som passar för alla men jag tycker man bör ge i alla fall första akten (första timmen) en chans då det är enkelt att slänga bort länken efter bara första klippet :) Men en timme är ju ganska långt så ja.. :P

med vänliga hälsningar Zakaraa
(länk:) Zakaraa's Råttuppfödning

Yelly Bean
2013-04-16 07:09
#3

Åh, tack för länkarna! Som MissInAction sa, praktiskt att ha dem på ett ställe. 😉

Upp till toppen
Annons: