Annons:
Etikettunderhållning
Läst 7600 ggr
[NinaCrown]
3/1/13, 12:42 AM

Lek: Vilket elevhem?

Jag funderade på en ny lek hit till sidan 😃 Det finns en hel del karaktär som är annonyma med sitt elevhem, och jag funderade på ifall man kunde göra en lek av det hela. Tex så skriver den första personen en karaktär som man inte får veta elevhemmet till. Exempelvis Kingsley Shacklebolt, så får nästa person skriva vilket hus de tycker att Kingsley passar i och kort varför för att därefter skriva en annan karaktär så att en tredje person kan skriva sin åsikt om den nya karaktären och dess tillhörighet.

Någon som känner sig lockad? 🙂

Annons:
MissInAction
3/1/13, 7:56 AM
#1

Ja, det låter kul! ♥ 😃

Vad säger ni om Alastor Moody?


Maria, sajtvärd på Ryssland , medarbetare på Law of Attraction och Film
Kluring om Ryssland

[NinaCrown]
3/1/13, 2:26 PM
#2

Gryffindor. Han är väldigt lojal, har stark känsla för rätt och fel samt är osjälvisk. Han har dock inte mycket över till andras känslor, vilket får mig att se bort ifrån Hufflepuff och mer åt Gryffindor.

Till nästa person: Poppy Pomfrey

Yelly Bean
3/1/13, 3:55 PM
#3

Ja, vad kul!😃

Hufflepuff. Hon nämnde i flammande bägaren, tror jag det var, att om det inte var för att eleverna behövde henne så skulle hon inte vara kvar och se på galenskaperna. Det visar ju att hon är godmodig, snäll och liksom varmhjärtad som en hufflepuffare ska vara. Hon tar sig an alla och lägger inga värderingar i vilket elevhem eleverna är i. 

Till nästa: Petunia Dursley. (Om hon hade gått på Hogwarts ^^)

MissInAction
3/1/13, 4:09 PM
#4

#3
Oj, den var knepig! 😛
Jag får säga Hufflepuff där och det kom jag fram till genom uteslutningsmetoden. På tok för vanlig och intetsägande för att tillhöra något av de andra elevhemmen, men verkar ha den där viljan att "göra rätt för sig". 

Dolores Umbridge? 🙂


Maria, sajtvärd på Ryssland , medarbetare på Law of Attraction och Film
Kluring om Ryssland

[NinaCrown]
3/1/13, 4:46 PM
#5

#3 Hon gick i Slytherin, och jag tycker det passar perfekt för hennes maktbehov.

Att hon var i slytherin står här http://harrypotter.wikia.com/wiki/Dolores_Umbridge

Irma Pince någon? ^^

MissInAction
3/1/13, 4:59 PM
#6

#5
Meh! Jaha det kanske jag visste men har förträngt, för jag kom inte på det och hittade det inte när jag googlade 😇 Tycker Slytherin känns bra, ja.


Maria, sajtvärd på Ryssland , medarbetare på Law of Attraction och Film
Kluring om Ryssland

Annons:
chade
3/2/13, 4:26 PM
#7

#5 Jag skulle väl säga Ravenclaw.

Hon verkar älska sina böcker (inte för att det är en grej på deras elevhem xD). Men med tanke på det så borde hon vara väldigt lärd och klok om inte annat :)

Proffessor Quirrell

Små stjärnor lyser också i mörkret.

[NinaCrown]
3/2/13, 10:30 PM
#8

#7 Förlåt att jag är så hemsk, men han var Ravenclaware 🤐 Även det är fastställt sedan innan precis som Umbridge gick i Slytherin.

Dock tycker jag att han dras lite till något annat hem med, men kan inte riktigt sätta fingret på vilket… Kanske Slytherin? Han är ändå ganska kalkylerande, men behövde någon (Voldemort) som triggade hans negativa sida.

Syskonen Carrow? Antingen båda tillsammans eller var för sig 🙂

chade
3/3/13, 8:39 AM
#9

#8 Jahaa, ojdå! Jag har ingen aning om vad de vuxna hade för elevhem , så jag bara chansade och hoppades att han inte fått något elevhem 😛

Små stjärnor lyser också i mörkret.

[Hamster 4 ever]
3/3/13, 9:57 AM
#10

när Harry färdas i minnena om tom, så säger snigelhorn något om dem (om jag inte minns helt fel🤦‍♂️) så drar jag slutsatsen att de var vänner. ergo SLYTHERIN

dudly om han hade gått

[NinaCrown]
3/3/13, 1:01 PM
#11

#10 Dudley är svår… Han är en mobbare, men jag tror han är det mest för att han blivit uppfostrad till att vara det. Skulle han hamnat på Hogwarts skulle han troligen vara så långt bort att hans föräldrar inte skulle ha samma inflytande.

Han är varken speciellt smart eller har något ämne han brinner för, så Ravenclaw är uteslutet.

Han är inte jordnära eller ärlig nog att vara i Hufflepuff.

Står mellan Gryffindor och Slytherin, som jag tycker är jättesvåra att plasera folk i då de husen är så lika (för mig). Men skulle nog säga Slytherin då han är så familjeorienterad. Han går hellre emot sig själv än sina föräldrar.

Fenrir Grårygg?

Yelly Bean
3/28/13, 4:04 PM
#12

Ooh, puttar upp denna lite! 🙂

[NinaCrown]
3/28/13, 5:19 PM
#13

#12 Du har ingen gissning på Fenrir själv? ^^

Annons:
Yelly Bean
3/29/13, 6:55 AM
#14

Hann inte igår ^^ Men nu så 🙂

Jag har svårt att se Fenrir Grårygg som något annat än elak. Han är ju inte som Lupin, som skäms över att vara varulv, utan han njuter av att ha "makt" över andra människor och han dristar sig till och med till att bita även när det inte är fullmåne. 

Dock så tillhör han inte Voldemorts innersta krets, så det kan ju hända att man inte är uppskattad som varulv, ens hos de onda. Han blir ju på ett sätt utnyttjad. Jag kan inte direkt se honom som ett offer, eftersom han gillar det han gör och ser det som en möjlighet. 

Även fast han lite tillhör "smutset" bland dem så skulle jag nog ändå placera honom i Slytherin

Ny person: Cornelius Fudge?

[NinaCrown]
3/29/13, 2:08 PM
#15

Fudge är… Ganska mesig, lite självisk och väldigt villig att sätta sig själv i offerposition. Han har dock en vilja att saker ska vara bra och se bra ut, och är ganska desperat för att få det så. Jag har inga problem att se honom gömma ett gammal äpple bakom gardinen ifall han får oväntat besök och sen lämna den där medans den möglar för att han inte vill ta etu med äcklet…

Jag skulle nog sätta honom i Gryffindor då han är ganska mycket "min bild är rätt, kosta vad det kosta vill!" men att det krävs en hel del för honom att vara direkt oartig mot någon.

Kingsley Shacklebolt?

LaSadie
3/29/13, 7:43 PM
#16

Kan inte svara men vill följa tråden. Sjukt intressant att läsa era svar 😃

Yelly Bean
4/11/13, 8:02 AM
#17

Jag vet inte så mycket om honom men jag kan göra ett försök. 🙂

Han är en framstående trollkarl, han blev ju tillfälligt trolldomsminister (tror det var tillfälligt?). 

Han hade en betydande roll som spion på ministeriet och han gjorde det bra. Under femte boken var han huvudansvarig i jakten på Sirius och la ut falska rykten om att han fanns i Peru (om jag kommer ihåg rätt). Det visar rätt tydligt att han kan lägga undan alla sina tidigare föreställningar om en person och istället skydda honom. 

Han är typ den enda trollkarlen som lyckats få Vernon Dursleys förtroende, vilket är en ganska stor bedrift. 😉

Jag har svårt att välja om jag ska placera honom i Gryffindor eller Ravenclaw. Dels är han inte rädd för att göra det som han tycker är rätt, oavsett om det är svårt eller inte allmänt accepterat. Dels så är han otroligt skicklig och smart. Å andra sidan så är det samma sak med Dumbledore, han borde ju kanske för sitt huvud vara i Ravenclaw men är ändå i Gryffindor. 

Så, jag väljer nog Gryffindor, för jag tycker de egenskaperna väger över.  

Ny person: Madam Rosmerta

[NinaCrown]
4/11/13, 3:24 PM
#18

#17 Rosmerta känner jag starkt borde varit en Hufflepuffare. Hon är tydlig och bestämd, men vill göra folk nöjda och glada. Enda gången man får veta att hon gör något dåligt är när hon var under Dracos imperus-förtrollning. Lite kort förklaring men kommer faktiskt inte på nå mer just nu 😛

(Kingsley vart riktig minister med, efter att saker börjat lugna sig i trollkarlnsvärlden 🙂)

Arabella Figg, om hon inte hade varit en ynk/squib.

[Hamster 4 ever]
5/4/13, 6:39 PM
#19

man vet inte så mycket om henne men hufflepuff tror jag skulle passa henne. (använde uteslutnings metoden, hon passade inte i något annat elevhem.)

faster marge

[NinaCrown]
5/4/13, 7:08 PM
#20

Marge är en svår en, men kan vara för att jag verkligen avskyr henne 🤪 Absolut inte hufflepuff, då hon har alldeles för lite respekt för andra och för sina djur. Inte Ravenclaw då jag måste säga att hon inte alls har någon större koll på vad hon pratar om enligt mig…

Skulle nog säga Slytherin, men kan lika gärna vara Gryffindor. Jag tycker verkligen att de två husen är jättesvåra att plasera folk i 😂

Barty Crouch Sr någon? Alltså den äldre Barty Crouch som jobbade för ministeriet och inte hans son som imiterade Mad-Eye Moody.

Annons:
kaninsköld
7/11/13, 4:43 PM
#21

# 20 Inte slytherin, han arresterade sin son! Not Hufflepuff , han är inte särkilt godhjärtad. Gryffindorare är ju modiga men jag tycker ändå han passar bättre i: RAWENCLAW! Stan shunpike?

Mvh Kaninsköld

[NinaCrown]
7/11/13, 10:26 PM
#22

#21 Klar Gryffindorare enligt mig 😃 (fy vad skönt det känns att kunna säga det för en gång skull!)

Han är väldigt lik Ron tycker jag, bara det att Stan inte har ett enturage som backar upp honom titt som tätt… Han är typ som en korsning mellan Ron och Neville.

Tanten som springer runt och säljer godis på Hogwartsexpressen?

Yelly Bean
7/12/13, 7:56 AM
#23

#22 Min första tanke var Hufflepuff. Jag vet inte riktigt varför, men kanske för att man inte vet så mycket om henne och Hufflepuff tar ju emot alla. Hon verkar vänlig, och det är ju en egenskap som Hufflepuffare verkar värderda högt. 

Tom (värdhusvärden på Läckande Kitteln/The Leaky Cauldron)?

kaninsköld
7/12/13, 9:48 AM
#24

Hufflepuff , för han hjälper alla! Fleur Delacour?

Mvh Kaninsköld

[NinaCrown]
7/12/13, 2:34 PM
#25

#24 Skulle nog sätta Fleur i slytherin 😃 Hon är duktigt på att se över huvudet på folk som inte visat sig vara "värda henne". Hon är självcentrerad och brysk, och bryr sig inte speciellt om folks känslor. Hon har dock en förmåga att se när hon ska ge upp, vilket jag tycker är lite mer åt slytherinhållet.

När vi ändå är inne på fransyskor kan väll nästa lämna ett förslag på Madam Maxim? 😉

kaninsköld
7/12/13, 2:38 PM
#26

Att döma från uttrycket "bara kraftig benstomme" skulle jag sätta henne i slytherin. Viktor Krum

Mvh Kaninsköld

[NinaCrown]
7/12/13, 2:55 PM
#27

Blir mycket Slytherin nu för jag tror Krum skulle passat bra där, eller i Hufflepuff. Han verkar inte tycka om att vara kändis, och han har en vilja att göra rätt ifrån sig… Men han verkar få väldigt liten chans att göra vad han vill pga påtryckningar utifrån, som tex från Karkaroff vid trekampen.

Dock är han väldigt dyster och verkar vara självmant ensam, men kan lika gärna vara för att han inte trivs med livet han lever.

Lutar mer och mer mot Hufflepuff tror jag 😮 Vi säger hufflepuff 😂

Till nästa person: Filch om han inte hade varit ynk.

Annons:
kaninsköld
7/12/13, 2:56 PM
#28

Helt klart slytherin! Dobby

Mvh Kaninsköld

ninor
7/13/13, 9:09 AM
#29

Dobby är en självklar gryffindor! Modig som få, och godhjärtad. Nästa: ariana (dumbledors syster)

MissInAction
7/13/13, 1:20 PM
#30

#28
Kan du ge en motivering? 🙂


Maria, sajtvärd på Ryssland , medarbetare på Law of Attraction och Film
Kluring om Ryssland

[NinaCrown]
7/13/13, 3:54 PM
#31

#29 Efter det lilla man får veta om Ariana så skulle jag nog säga Hufflepuff. Hon varkade ha varit en väldigt vänlig och öppenhjärtad person som brydde sig om sin familj.

Nästa: Mundungus Fletcher

Yelly Bean
7/13/13, 4:18 PM
#32

#31 Han gör aldrig något för någon annans skull än sin egen. Han var med i att flytta Harry från Dursleys hus en sista gång bara för han blev tvingad, och när Voldemort dök upp så smet han. Han stal Sirius gamla grejer för att sälja dem och han försvann från sin vaktpost i Fenixorden för att sälja kittlar. 

Så han är inte någon Gryffindor, verkligen ingen Ravenclaw för han är ganska "simpel". 

Så det står mellan Hufflepuff och Slytherin. Han är inte ond och för feg för att vara dödsätare, så han är inte någon Slytherin på det sättet. Men han är heller inte tillräckligt godhjärtad för att vara en Hufflepuff. Han är tvärt om, ganska slug. 

Så mitt svar blir Slytherin. 

Gubbly Plank? 

[NinaCrown]
7/13/13, 4:45 PM
#33

Grubbly-Plank är nog en Ravenclaware med ganska mycket Gryffindor-drag skulle jag tro. Hon brinner för sitt ämne samt är klar och tydlig med allt, nästan på gränsen till lite hård. Men hon verkar vara ärlig och prioritera människor hon ser upp till, tex som när hon sa till Umbridge att hon tyckte om hur Dumbledore skötte skolan trotts att det kunde ge henne negativa konsekvenser 🙂

Nästa: Madam Hooch

ninor
7/13/13, 4:52 PM
#34

#33 hmm är inte hon elevhemsföreståndare för ravenclaw? Eller var det hufflepuff? Eller så blandar jag kanske ihop allting just nu…

Annons:
[NinaCrown]
7/13/13, 5:03 PM
#35

#34 Madam Hooch är qudditchläraren, Professor Sprout lär ut örtlära och är föreståndare för Hufflepuff medans Flitwick lär ut Trollformellära och är föreståndare för Ravenclaw 🙂

MissInAction
7/13/13, 6:04 PM
#36

Vill inflika att slytherin är inte samma som att kunna vara dödsätare. Inte på något sätt. Även om samma tankegångar nog figuerar mer frekvent bland slytherinare än bland hufflepuffare. Elevhemmen har funnits långt mycket längre än detta "påhitt" av Riddle🤓


Maria, sajtvärd på Ryssland , medarbetare på Law of Attraction och Film
Kluring om Ryssland

Yelly Bean
7/13/13, 6:51 PM
#37

MissInAction: Sorry om det verkade så på det jag skrev, men tog liksom lite ytligt på personlighetsdagen bara, så då ligger det ganska nära att jämföra med. 😊 Det tråkigt att Voldy (och Slytherin himself också förresten) gett Slytherin så dåligt rykte, för de har ju bra egenskaper också. Harry skulle ju tex ha passat bra där, enligt sorteringshatten. 👍

MissInAction
7/13/13, 7:59 PM
#38

#37
Oki, jag förstår 😎 Ja det är trist, men elitister tycks det ju finnas överallt och det är det smart att komma ihåg, och inte måla ut hela grupper efter några få som mall. Slytherin ♥


Maria, sajtvärd på Ryssland , medarbetare på Law of Attraction och Film
Kluring om Ryssland

Upp till toppen
Annons: