Annons:
Etikettböckerna
Läst 8835 ggr
MissInAction
2/14/13, 1:32 PM

Nytt omslag till Harry Potter-böckerna

För att fira att det är 15 år sedan Harry Potter and The Philosophers Stone kom ut, kommer et att göras ett nytt omslag till alla sju böckerna, som kommer säljas under september månad. Jag fattar det som att det bara är pocketböckerna och att det även kommer att ges ut en samling med dessa omslag.

Det är det amerikanska förlaget Scholastic som ger ut dessa.

Vad tycker ni? 


Maria, sajtvärd på Ryssland , medarbetare på Law of Attraction och Film
Kluring om Ryssland

Annons:
Yelly Bean
2/14/13, 1:40 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#1

Överlag så gillar jag faktiskt de engelska omslagen som de är nu, men måste erkänna att det nya omslaget till de vises sten var så himla mysig! 

Bara de inte blir som de finska, SÅ FULA! Haha. Jag och min kompis hade kul när vi satt och googlade omslagen från olika länder. Man är ju så van vid de som man vuxit upp med att alla andra är konstiga. Men de finska tog priset. Haha 

MissInAction
2/14/13, 2:07 PM
#2

#1
Hahaha!  Jisses alltså. Hur tänkte de där?
Alltså de där näsorna… tänk då hur Snape måste se ut 


Maria, sajtvärd på Ryssland , medarbetare på Law of Attraction och Film
Kluring om Ryssland

TheGeneralIdea
2/14/13, 2:50 PM
#3

#1 Haha vad tusan?

Jag tycker att de svenska är de snyggaste jag sett hittills, vill ha de engelska böckerna med svenskt omslag Skulle vara häftigt att ha dem läderbundna annars.

Yelly Bean
2/14/13, 4:35 PM
#4

#2 Haha, eller hur! De har i alla fall rätt teckensnitt för "Harry Potter", det var det en del länder som inte hade 

#3 Åh, ja det skulle det. Annars tycker jag vuxenomslagen är fina 

TerriZue
2/14/13, 8:02 PM
#5

Håller med om att de svenska är riktigt, riktigt fina. Självklart är de mina favoriter eftersom det var de jag växte upp med men jag gillar verkligen "vuxenupplagorna" på engelska också, de omslagen är riktigt fina. :)

Seeing isn't believing, believing is seeing.

 /Mims Medarbetare på Julen.ifokus och Harry Potter.ifokus

MissInAction
2/14/13, 8:57 PM
#6

Jo de svenska tycker jag också är jättefina 

Och jag gillar de relativt nya, vita omslagen också!


Maria, sajtvärd på Ryssland , medarbetare på Law of Attraction och Film
Kluring om Ryssland

Annons:
TerriZue
2/15/13, 6:36 AM
#7

#6 De har nog jag lyckats missa på något konstigt vis.. Måste jag kolla upp. :)

Seeing isn't believing, believing is seeing.

 /Mims Medarbetare på Julen.ifokus och Harry Potter.ifokus

Yelly Bean
2/15/13, 7:28 AM
#8

Jag vet inte varför, men jag gillar inte de vita så mycket. Dock så symboliserar ju framsidan på dem väldigt precist vad de handlar om 

MissInAction
2/15/13, 12:42 PM
#9

Nä jag förstår! Jag var inte heller överförtjust när jag först såg dem, även om jag såg att bilderna represtenterade det väsentliga i varje bok.
Men jag vande mig snabbt och tycker att de är stilrena och samtidigt inte tråkiga! 
Jag har denna box och böckerna ser ut såhär, fast mina är inbundna 🙂


Maria, sajtvärd på Ryssland , medarbetare på Law of Attraction och Film
Kluring om Ryssland

TheGeneralIdea
2/15/13, 4:12 PM
#10

#9 Jag tyckte om designen men inte tecknarstilen riktigt. Mest dödskallen som såg lite konstig ut men annars var det snyggt. Det jag gillar mest med de svenska omslagen är att de passar för alla åldrar. :)

Yelly Bean
2/15/13, 5:35 PM
#11

#9 och #10 Ja, det är nog samma sak med mig. Jag gillar det stilrena i dem, men inte själva stilen. :)

[NinaCrown]
2/23/13, 10:43 PM
#12

Jag som är samlare ända in i själen är riktigt glad över att det kommer nya omslag, och att de lyckats få till en riktigt myspysig känsla på iaf den första boken (är enda omslaget jag sett, någon som vet ifall man kan se de nästkommande böckerna än?).

Dock har jag endast de ordinarie svenska böckerna (exlusive vises sten, hemligheternas kammare och fången från azkaban då min bror fick dem…) samt detta pocket-setet på engelska länk.

Så har jag råd så ska jag nog göra mitt bästa för att införskaffa de nya upplagorna 😃

MissInAction
2/24/13, 1:13 AM
#13

Man får passa på när de kommer ut, för jag förstod det som att de kommer finnas bara under september månad?


Maria, sajtvärd på Ryssland , medarbetare på Law of Attraction och Film
Kluring om Ryssland

Annons:
Yelly Bean
2/24/13, 7:34 AM
#14

Oj, varför så begränsad upplaga? 😮

 Jag tycker också att ettan var jättemysig, det är verkligen den känslan jag har av boken. 🙂

MissInAction
2/24/13, 11:55 PM
#15

För att markera ett jubileum kanske? Jag har ingen aning. Men rätta mig om jag har fel! 🙂


Maria, sajtvärd på Ryssland , medarbetare på Law of Attraction och Film
Kluring om Ryssland

Yelly Bean
2/25/13, 7:51 AM
#16

Ja, kanske det. 🙂

Linneaundulat
2/25/13, 9:44 PM
#17

#0 Åhh så vacker bilden var med Hagrid och Harry i diagongränden!, så borde framsidan vara jämt tycker jag ;)

BlommaMin vardagsblogg: http://minasmadjur.devote.se/Blomma

                              Mvh Linnea

KaninPiggelin
3/4/13, 1:58 PM
#18

Kommer de gå att köpa i Sverige? :D

 /Ida Lövgren, Vedbybackens Kaningård

♥ Findus ♥ Polly ♥ Tingeling ♥ Skorpan ♥ Holly♥ Lukas ♥ Ginny ♥

[Sniff]
3/15/13, 10:21 AM
#19

Jag gillar de svenska omslagen mest, tycker att det är lite jobbigt när det kommer nya omslag… Fast det är ju trevligt också, med lite variation. Men jag gillar när allt är som jag är van vid när det gäller böcker🤐

Yelly Bean
7/1/13, 6:44 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#20

Oj oj, tänkte uppdatera tråden med de omslag som har släppts hittills! 👍 Vad tycker ni om dem?

Annons:
MissInAction
7/1/13, 6:54 PM
#21

#20
Åhh vad fina! ♥ Jag har faktiskt varit lite kluven till själva stilen på tekningarna. Men tycker att motiven är klockrena och verkligen visar så karaktäristiska scener ur böckerna! Första är verkligen jättemysigt 😃
Så ja. Jag gillar dem mer och mer!
Hur ser böckerna ut inuti? Tänker på de svenska böckerna med silvriga detaljer på omslagen, de har ju en massa stjärnor och grejer på varje sida… finns det något sånt? 🙂

Och när kommer resten? 😛


Maria, sajtvärd på Ryssland , medarbetare på Law of Attraction och Film
Kluring om Ryssland

[NinaCrown]
7/1/13, 9:56 PM
#22

#20 Jag gillart 🙂 Är sådan mysig och lite hemkär känsla över dem, även om PoA och GoF's bilder inte är så trevliga situationer. Men de väcker nostalgin riktigt ordentligt!

Yelly Bean
7/2/13, 9:09 AM
#23

#21 Jag är också lite kluven, gillar motiven och tycker de är jättefina. Men tycker att när man bemödar sig med att göra nya omslag till dem så behöver man inte fortsätta förstärka intrycket av "barnbok". 😕

Vet inte hur de ser på insidan. Gillar de svenska, med detaljerna 😍 Vet inte när resten kommer heller, men man skulle väl kunna köpa dem i september så innan det borde ju alla ha kommit! 👍

#22 Det har du rätt i! Tycker draken stämmer bättre överens med min bild av hur den ser i ut i böckerna också, än vad den gör på gamla omslaget. 😛

MissInAction
7/2/13, 12:44 PM
#24

#23
Ja, precis! Där satte du fingret på det 😎 För det är verkligen inte vad böckerna behöver. Fast det finns ju vuxenomslag också…


Maria, sajtvärd på Ryssland , medarbetare på Law of Attraction och Film
Kluring om Ryssland

kaninsköld
7/2/13, 1:14 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#25

De nederländska var snygga!

Mvh Kaninsköld

kaninsköld
7/2/13, 1:14 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#26

Mvh Kaninsköld

kaninsköld
7/2/13, 1:16 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#27

Mvh Kaninsköld

Annons:
kaninsköld
7/2/13, 1:17 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#28

Mvh Kaninsköld

kaninsköld
7/2/13, 1:18 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#29

Mvh Kaninsköld

kaninsköld
7/2/13, 1:19 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#30

sista

Mvh Kaninsköld

MissInAction
7/2/13, 1:26 PM
#31

Åh! Ja de holländska omslagen till första och tredje boken var jättefina! ♥ Gillar att de har en liten passande symbol för varje också uppe vid Rowlings namn.


Maria, sajtvärd på Ryssland , medarbetare på Law of Attraction och Film
Kluring om Ryssland

Yelly Bean
7/2/13, 1:31 PM
#32

Ja, de holländska var fina faktiskt! Inte lika barnsliga som många andras 🙂

UrchinFamiljen
7/2/13, 1:46 PM
#33

Jag tycker de svenska är finast utav dem jag sett, men de nya engelska såg så mysiga ut, liksom det finns en Harry Potter känsla. :)

Fingal Silver ♥ Tay Urchin Ceder Juniper Besök gärna min fotoblogg på rattien.weebly.com!

MissInAction
7/12/13, 1:29 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#34

Nya omslaget till femte boken 🙂
Vad tycker ni?


Maria, sajtvärd på Ryssland , medarbetare på Law of Attraction och Film
Kluring om Ryssland

Annons:
Yelly Bean
7/12/13, 7:52 AM
#35

Jag tycker det är riktigt fint! Tycker färgerna är mer passande än på den svenska 🙂

TerriZue
7/12/13, 9:08 AM
#36

Oooh! Like it very much!

Seeing isn't believing, believing is seeing.

 /Mims Medarbetare på Julen.ifokus och Harry Potter.ifokus

[Sniff]
7/12/13, 9:17 AM
#37

Snyggt!

Salish
7/14/13, 3:28 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#38

Väldigt snygga! Annat kan man säga om de tyska… 

Tycker annars att de svenska och de engelska är riktigt fina!

Yelly Bean
7/14/13, 3:37 PM
#39

#38 Haha, så himla ful! 😂 Hans hår ser ju jättekonstigt ut. Och glasögonen 🤔

MissInAction
7/14/13, 7:11 PM
#40

#38
Hahahha! Tillåt mig att skratt gott 😂Fast å andra sidan så tycker jag synd om de tyska HP-fansen som vill läsa böckerna på tyska. Det gör ju verkligen inte böckerna rättvisa, ser ut som att det är för femåringar.


Maria, sajtvärd på Ryssland , medarbetare på Law of Attraction och Film
Kluring om Ryssland

naaw
7/15/13, 9:15 PM
#41

De där nya var jättefina tycker jag! :) Gav mig lite beslutsångest. Jag har inte böckerna på engelska men har gärna velat skaffa dem, men nu vet jag ju inte vilket omslag jag vill ha xD Jag gillar även de mer mogna, "adult", omslagen som också finns :)

Annons:
MissInAction
7/16/13, 2:54 AM
#42

#41
Har du tittat på Signature Edition? De köpte jag, tycker att de är superfina! ♥
http://www.tropicalsiesta.net/template/eBay/HP/specialhard1.jpg
En rätt liten bild, men du kan ju googla så ser du hur omslagen ser ut var för sig. Tror iofs att det finns någon tråd med just dem också här på sajten 🙂


Maria, sajtvärd på Ryssland , medarbetare på Law of Attraction och Film
Kluring om Ryssland

naaw
7/16/13, 3:05 PM
#43

#42 Ja, de såg jag också i något tråd här tidigare och de är också superfina! :) Att det ska finnas så många fina att välja på x)

[NinaCrown]
7/16/13, 3:38 PM
#44

#43 När jag valde mina (som dock är pocket och inte inbundna) så leta jag reda på de upplagorna jag tyckte var finast och valde de som vart billigast 🤪

naaw
7/16/13, 3:53 PM
#45

#44 Det var smart! :D Jag funderar också på att köpa pocket ^^ Kikade på Adlibris och där gick hela boxen med "adult edition" på samma pris som boxen med "signature edition", så blev inte mycket lättare där xD

Yelly Bean
7/16/13, 3:55 PM
#46

#44 och #45 Ett tips är att kolla på prisjakt, då kommer grejen man söker på upp i en lista på alla ställen de finns. 👍 Jag brukar alltid kolla där först, så slipper man kolla igenom varenda sida ^^

naaw
7/16/13, 4:39 PM
#47

#46 Bra tips, tack! :) Ska kika på det också! Jag brukar av vana gå in på adlibris då jag oftast handlar studentlitteratur och även skönlitteratur där då priset är rätt lågt och frakten gratis ^^'

Yelly Bean
7/16/13, 5:29 PM
#48

Jag handlar också ofta där. 👍 Det som är bra med prisjakt är att grejerna sorteras efter pris, med billigaste först, och man ser även vad det kostar inklusive frakt. 🙂

Annons:
naaw
7/16/13, 6:15 PM
#49

#48 Det är ju sant faktiskt! :) Använt prisjakt till en del annat man aldrig böcker om jag ska vara ärlig ^^' Ska ta och kika där, tack!

Yelly Bean
7/17/13, 12:52 PM
#50

#49 Kul att kunna stå till tjänst 😛

[NinaCrown]
7/18/13, 11:47 PM
#51

Råkade ramla in på den här sidan och tänkte att jag måste visa er andra här med 😃

http://imgur.com/gallery/BOjiC

Detta är iofs inte omslag till HP-böckerna men är fler målningar från en av personerna som gjort tidigare omslag till böckerna 🙂

MissInAction
7/19/13, 3:19 AM
#52

#51
Snaaaaaaaaaaape 😮


Maria, sajtvärd på Ryssland , medarbetare på Law of Attraction och Film
Kluring om Ryssland

[NinaCrown]
7/19/13, 2:26 PM
#53

#52 Tyvärr tror jag inte det är Snape på bilden utan Sirius Black… Om man kollar på hans skugga så är den väldigt hundig/vargig 😕

MissInAction
7/19/13, 3:33 PM
#54

Jaaa såklart! Jag tyckte att det inte stämde riktigt 😃Fast han såg alldeles för välvårdad ut för att vara Sirius, tyckte jag 🤐


Maria, sajtvärd på Ryssland , medarbetare på Law of Attraction och Film
Kluring om Ryssland

[Hamster 4 ever]
8/7/13, 6:49 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#55

Jag puttar upp denna tråd lite med ett italienskt omslag

Sista var riktigt fin men vissa andra…

Annons:
Yelly Bean
8/7/13, 7:18 PM
#56

Vi är nog bortskämde med fina omslag i Sverige! 😉

[Hamster 4 ever]
8/7/13, 10:23 PM
#57

#56 Japp 👍

[NinaCrown]
8/8/13, 2:28 PM
#58

#55 Jag är mest nyfiken på varför Harry flyger på en bok 😂

[Sniff]
8/8/13, 7:28 PM
#59

HAHA ja varför flyger han på en bok?! 🤪

[NinaCrown]
8/8/13, 7:41 PM
#60

Jag har hört skvaller om att sista omslagen släppts 🙂 Någon som vet något mer än mig?

Yelly Bean
8/8/13, 7:59 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#61

Här är alla! 🥳 (klicka så blir den större) 

EDIT: Gjorde en ny, för missade att lägga till femman först. ^^

Yelly Bean
8/8/13, 8:02 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#62

Och här är baksidor till alla böckerna! ❤️ Om ni öppnar bilden i ny flik så ser ni vad det står på baksidorna också.

Annons:
Yelly Bean
8/8/13, 8:03 PM
#63

#61 Har ju missat femman! Haha, uppdaterar den snart.

Cola&Bacardi
8/8/13, 8:06 PM
#64

Jätte fina ju :)

Mvh Linnea 

Yelly Bean
8/8/13, 8:22 PM
#65

Jag gillar faktiskt inte den sista så mycket, tyvärr. 😕 Ansiktena ser inte ut som Harry, Ron och Hermione. Och vad hände med drakens öga? Ser ut som att illustratören bara: "nä, jag vet inte hur jag ska lösa det här… lämnar det så här." Och färgerna är väldigt avvikande från de andra. 

Tycker mest om 1an, 3an, 5an och 6an för den blekt blåa tonen. Tycker det är jättefint! 

Bakgrunden gillar jag jättemycket! De passar till de med den bleka tonen. ❤️ Gillar att de har tagit med citat från böckerna också, även fast det känns som de då är "till för" folk som redan är fans. Känns lite tomt utan handlingen på baksidan, men tycker det är fint ändå. 😃

[NinaCrown]
8/8/13, 8:40 PM
#66

Baksidorna var ju underbara 😮 Jag vill bara ha böckerna mer och mer, fast att jag egentligen inte "behöver" dem… Stackars min ekonomi…

Yelly Bean
8/8/13, 9:49 PM
#67

#66 Haha, säger samma sak… 😮

Cola&Bacardi
8/9/13, 12:23 AM
#68

Någon som vet om handlings-texten kommer skrivas någon annan stans (ex i själva boken) eller helt enkelt inte tas med alls? :)

Mvh Linnea 

Yelly Bean
8/9/13, 10:44 AM
#69

#68 Det vet jag inte faktiskt. På vissa böcker som har dust jacket (sån där bild av omslaget som man kan ta av) så står ju handlingen på insidan av dem. Men dessa blir väl pocket tror jag? 🤔

Annons:
[NinaCrown]
8/9/13, 2:39 PM
#70

#68 Har sett några få böcker som haft den på insidan av pärmen, så kan kanske vara samma sak här. Eller så har dem struntat i det helt, finns ju en del sådana böcker med 😛

Crest
8/10/13, 12:01 AM
#71

Åh, jättefina ju! Nästan lite synd att jag fick boxen med signature edition i födelsedagspresent… Kan inte riktigt bestämma mig för vilka som är finast, men signature edition är lite mer stilrena och enkla fast ändå jättefina liksom, så är nöjd med dem. Någon som vet om de nya kommer komma ut i brittisk version eller bara amerikansk?

När man ser vissa andra länders omslag så är man väldigt tacksam att man vuxit upp med de svenska… Trots alla stjärnor på varenda sida och den dåliga papperskvalitén  ;) (särskilt fenixorden, pärmen är helt loss och massor av sidor har lossnat, hallå liksom!?)

sisela
8/16/13, 2:10 PM
#72

#65 Drakens öga är väl så för att den är blind efter att ha bott under jord så länge?

Fina :) Jag gillar ALLA! Haha, känner mig ovanligt okritisk.

Yelly Bean
8/16/13, 2:45 PM
#73

#72 Jo, så skulle det ju kunna vara! Men, det är så på draken på omslaget till Goblet of Fire också. Syns inte lika tydligt på den bara. 🤔

Ljusa
11/17/13, 9:01 AM
#74

Går den här bokvarianten av Harry Potter fortfarande att köpa? Finns det någon bra online butik som säljer de?

Or yet in wise old Ravenclaw, if you've a ready mind, Where those of wit and learning, Will always find their kind
- J.K. Rowling

Yelly Bean
11/17/13, 9:09 AM
#75

#74 Som jag förstår det så finns boxen i lager hos scholastic. 🙂

Ljusa
11/17/13, 10:59 AM
#76

Finns den på någon svensk online butik? 

Är det här den?

http://www.adlibris.com/se/bok/special-edition-harry-potter-paperback-box-set-9780545596275

Or yet in wise old Ravenclaw, if you've a ready mind, Where those of wit and learning, Will always find their kind
- J.K. Rowling

Annons:
Ljusa
11/17/13, 11:14 AM
#77

#75 har du handlat från scholastic ? Går de att lita på?

Or yet in wise old Ravenclaw, if you've a ready mind, Where those of wit and learning, Will always find their kind
- J.K. Rowling

Gerbilles
11/17/13, 1:59 PM
#78

Ååh.. så fina! Blir att önska sig dom i julklapp! 😍 

#76 Det är den! 👍

minilejon
11/18/13, 5:31 PM
#79

Ja dom var ju jättefina :)

/Minilejon Skrattar  Kaniner, Gud, Harry Potter=Hjärta

minilejon
11/18/13, 5:35 PM
#80

#1 Dom… var… ju också… fina… -.-

/Minilejon Skrattar  Kaniner, Gud, Harry Potter=Hjärta

kaninsköld
11/25/13, 10:36 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#81

Kolla på de franska!

Mvh Kaninsköld

komkoma
11/26/13, 9:55 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#82

Hade gärna haft böckerna med dessa omslag om jag INTE hade fått ha de "vanliga"

Alla andra är så fula och ser så barnsliga ut, som barnböcker (vilket det inte är….)

Yelly Bean
11/27/13, 8:02 AM
#83

#82 Jag älskar vuxenomslagen! Har den sista i det omslaget men målet är ju att ha alla. 😇

Annons:
TerriZue
11/27/13, 5:32 PM
#84

#82 Ååh, de är ju så snygga! :D

Seeing isn't believing, believing is seeing.

 /Mims Medarbetare på Julen.ifokus och Harry Potter.ifokus

Cola&Bacardi
2/8/14, 12:09 PM
#85

#83 Funderar på att köpa med vuxenomslagen. Verkligen jättefina! Men det är några saker jag funderat på; sitter omslagen direkt på bokens pärm (kartonnage) eller är de löstagbara? 🙂

Mvh Linnea 

MissInAction
2/8/14, 1:15 PM
#86

#85
Jag har i alla fall bara sett löstagbara.


Maria, sajtvärd på Ryssland , medarbetare på Law of Attraction och Film
Kluring om Ryssland

Yelly Bean
2/8/14, 3:55 PM
#87

#85 Som MissInAction säger så har jag också bara sett löstagbara. Men de finns ju i pocket också, och då är det direkt på. 🙂

naaw
3/1/14, 11:21 AM
#88

Jag köpte till sist vuxenomslagen inbundna :) Tänkte köpa pocketversionen men de fanns ju aldrig inne där jag tänkte beställa så lyxade till det med de inbundna. Hur fina som helst och är jättenöjd :)

Yelly Bean
3/1/14, 3:15 PM
#89

#88 Åh, blir lite avis, de är ju så fina! Har bara den sista inbunden i det omslaget än så länge. 😛

Cola&Bacardi
3/7/14, 2:14 PM
#90

Jag har också köpt de med vuxenomslagen, inbundna. Man kan inte vara annat än nöjd med dessa fina böcker som nu står på hedersplatsen i bokhyllan. Jag har nu börjat om med serien och har läst lite mer än halva PS. Är nöjd med böckerna men jag är väldigt försiktig med omslagen. När jag läser så tar jag alltid av dem så att dom inte ska bli missformade eller skadas på något sätt när jag har boken öppen.

Mvh Linnea 

Annons:
Upp till toppen
Annons: