Annons:
Etikettspelen
Läst 1839 ggr
MissInAction
1/25/13, 6:25 PM

Wonderbook: Book of Spells

Är det någon här som har testat detta? Wonderbook: Book of Spells är ett spel till PS3 som släpptes i november förra året. Nu ser jag att det verkar som att man kan integrera det med Pottermore!

Bland annat så ska man kunna använda den trollstav som valde en i Pottermore, och utföra trollformler med den, för det elevhem som man blev insorterad i. Låter spännande!

Men jag erkänner att jag fortfarande inte har fattat hur man spelar, vad spelet alltså går ut på? Ska man bara vifta runt och göra en massa rörelser som motsvarar trollformler, och så händer något magiskt? Finns det en story? Glad

Här är en länk till spelet på Playstations sida.


Maria, sajtvärd på Ryssland , medarbetare på Law of Attraction och Film
Kluring om Ryssland

Annons:
[Ebfotograf]
1/25/13, 7:32 PM
#1

Kommer nog bli populärt det där spelet om det har gjorts rätt bland barn :) Är ingen som håller på med Pottermore längre, så blir inget för mig :) Det känns väldigt "Löjligt" förstår inte heller vad det går ut på..

MissInAction
1/25/13, 11:09 PM
#2

Ja enligt filmen jag sett så verkar det vara riktat till barn. Jag hoppas att någon som har spelet kan uppdatera oss lite om vad man egentligen gör i spelet! Skrattande


Maria, sajtvärd på Ryssland , medarbetare på Law of Attraction och Film
Kluring om Ryssland

Yelly Bean
1/26/13, 9:23 AM
#3

Jag spelar typ ingenting, så håller inte alls koll på alla spel som finns ^^ Men har tänkt på att skaffa Harry Potter-spel nån gång, är de roliga? :)

KaninPiggelin
1/26/13, 5:22 PM
#4

Måste skaffa nån gång :D

 /Ida Lövgren, Vedbybackens Kaningård

♥ Findus ♥ Polly ♥ Tingeling ♥ Skorpan ♥ Holly♥ Lukas ♥ Ginny ♥

[NinaCrown]
1/28/13, 8:48 PM
#5

#3 Har skaffat två spel till xbox som jag tänkte testa (fenixordern och halvblodsprinsen), problemet är att jag inte har en xbox så måste spela hos min pojkvän ^^''

Dock hade jag De Vises Sten till playstation, och den tyckte jag var galet kul när jag var liten. Sen hade jag någon mer till ps2 men minns tyvärr inte vilken… Men kul var de iaf, även om trollformlerna i spelet inte stämde med boken och storyn var lite off :P

Yelly Bean
1/29/13, 5:52 PM
#6

#5 Säg gärna vad du tyckte när du provat dem :D

Annons:
[NinaCrown]
1/29/13, 6:30 PM
#7

#6 Det ska jag ^^ Ska nog prova Fenixordern någon gång nästa vecka hade jag tänkt, pojkvännen ligger hemma och är sjuk och jag vill inte bli smittad då jag ska börja ny prakik nästa vecka ^^''

Yelly Bean
1/29/13, 9:45 PM
#8

#7 Haha, ingen brådska ^^ Glad

TheGeneralIdea
2/3/13, 12:30 PM
#9

#3 Jag har spelat några stycken. De är ganska roliga men är såklart inga kvalitetsspel som Zelda eller Shadow of the Colossus. Det brukar inte filmspel vara heller men de är roliga non the less :) Spelade första på datorn och det var riktigt skoj. Sedan har jag spelat Fenixorden och Hemligheternas Kammare varav jag tyckte att Hemligheternas kammare var roligast.

Vore trevligt att testa Book of Spells men då måste jag skaffa kinect också :)

Yelly Bean
2/3/13, 1:56 PM
#10

#9 Hur väl stämmer de med storyn och så då? Glad

TheGeneralIdea
2/3/13, 5:19 PM
#11

De var min brors så spelade tyvärr inte helt igenom. Vad jag minns så stämde de hyffsat men de brukar mer handla om små spin-off stories som att samla bönor och köpa saker hos Fred och George, kasta ut gnomer osv. Så vad jag kommer ihåg så är det inte baserat på själva storyn utan det runt omkring. :)

Yelly Bean
2/3/13, 5:34 PM
#12

Jaha, men det kan ju vara ganska kul det med Glad

Upp till toppen
Annons: