Annons:
Etikettfilmerna
Läst 2682 ggr
juliino
2013-01-20 00:23

Box-bortklippt scen?

I Julklapp fick jag dvd boxen med alla 8 filmer.

Tidigare har jag bara haft tex första filmen på VHS. Kollade på första filmen De vises sten och blev väldigt förvånad. Dumbledores välkomsttal var ju bortklippt?

Är det något jag missat? Varför är det bortklippt?

Annons:
Yelly Bean
2013-01-20 08:40
#1

Vad konstigt! Det är det inte i min tror jag. Förvånad Jag såg ju bara den på VHS de typ första femhundraelva gångerna, och reagerade inte på nåt sånt när jag sen såg den på DVD. Men kan du länka till scenen kanske? Glad

MissInAction
2013-01-20 11:56
#2

Hm jag vet inte vilken box du har. Jag har Blu Ray-boxen och i den är filmerna tyvärr inte extended version, och därför är en del bortklippt. Kanske har du fått en DVD-box som är likadan? Finns alla DVD-versionerna i Extended?


Maria, sajtvärd på Ryssland , medarbetare på Law of Attraction och Film
Kluring om Ryssland

juliino
2013-01-20 12:35
#3

#1 Jag har med bara sett den på VHS alla tidigare gånger.

Försökte leta upp ett klipp men hitta inget.

Är det kanske jag som är förvirrad men min syster reagerade med.
Dumbledore står väl där framme och välkomnar alla förstaårselever och berättar att det finns en våning som detta år är förbjudet att vara på och att den förbjudna skogen självklart är just förbjuden osv.
Ska se om jag kan få igång våran VHS och se om den är med där. Blev faktisk besviken tycker det är en mysig och härlig scen.

#2 Hmm det vet jag inte men jag har kollat på Fången från azkaban och där la jag inte märke till några bortklippta scener.

Men i Extended verisoner brukar man väl inte klippa bort scener i själva filmen utan lägga till extra matrial? Eller brukar dom även ta bort vissa scener?

MissInAction
2013-01-20 13:50
#4

Jo det var det jag sa. Eftersom de filmerna jag har (blu ray) inte är Extended, så saknas en del scener i dem.

Den scenen du nämner tror jag däremot finns med i min Blu ray-film, och den är inte Extended som sagt… märkligt Obestämd


Maria, sajtvärd på Ryssland , medarbetare på Law of Attraction och Film
Kluring om Ryssland

juliino
2013-01-20 14:04
#5

#4 Oj skrev fel tror jag menar i dom som inte är extended.

Jag har aldrig varit med om tidigare att dom klippt bort vissa scener ur själva filmen om dom inte var Extended men om dom var det så har dom lagt till extramatrial.

Jag har aldrig hörtalas om att dom klipper bort scener ur icke Extended verisoner. Obestämd

Yelly Bean
2013-01-20 16:10
#6

Vad konstigt! Förvånad För den scenen är i alla fall med i min DVD.

Annons:
Upp till toppen
Annons: