Annons:
Etikettkaraktärerna
Läst 2649 ggr
[NinaCrown]
1/16/13, 11:33 PM

Motsatt kön / Genderbender

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Jag hittade den här bilden, och självklart började mitt huvud snurra allt för mycket Tungan ute Hur tror ni att plotten skulle ändras ifall Harry egentligen var en Harriet? Jag kan tänka mig en otroligt stor skillnad i storyn om det bara är Harry som bytte kön, men om alla bytte skulle det nog fortfarande vara väldigt likt basplotten som Rowling skrev… Vad tror ni?

Spåna gärna ut ordentligt! ^^

Annons:
MissInAction
1/16/13, 11:35 PM
#1

Oj! Den tanken har aldrig slagit mig Förvånad Jag måste få fundera lite på detta! Spännande! Vad har du för tankar?


Maria, sajtvärd på Ryssland , medarbetare på Law of Attraction och Film
Kluring om Ryssland

[NinaCrown]
1/16/13, 11:44 PM
#2

Hade det varit så som bilden föreslog, så tror jag på två plotter.

1. Severus skulle bete sig otroligt illa, men må extremt dåligt. Antingen lika dåligt som han mådde efter bråket med Lily, eller än mer.

2. Han skulle släppa allt och bli 100% snäll mot henne och bli en knähund ^^''

Dock tror jag mest på situation 1, även om jag önskar att det hade varit situation 2. Men måste ju ta in hur Snape faktiskt är i sin personlighet. Enligt mig är han otroligt fast i sina betéendemönster och jag tror inte han skulle klara av att bryta dem ens för allt i världen. Men jag tror att han skulle ha precis samma problem med att dra en gräns mellan Lily och"Harriet", precis som att han verkar ha svårt att se James och Harry som olika personer.

Dessutom har han ju sin ed med Dumbledore, så vet inte hur mycket han skulle kunna ändra på sig utan att bryta mot den. Kan inte minnas att man får veta exakt vad som sades i den eden…

Yelly Bean
1/17/13, 8:11 AM
#3

Oj, det var en svår fråga faktiskt! Jag har aldrg tänkt på det, konstigt nog.

Tänk om Voldeort, nu snackar jag waaay back i tiden, inte skulle ha balls nog att döda ett litet flickebarn. Tänk om han då hade tagit Neville istället? I och för sig tror jag inte han skulle reflektera över det alls. ^^ Men vad tror ni skulle hänt med trollskarlsvärlden då? Neville var ju inte världens modigaste i början. Han började ju ta sig lite i femman, och sen blev han ju lite "boss" när Harry, Ron och Hemione inte var där i sjuan. Så han skulle nog också blivit ett hot tids nog, men hela serien skulle nog ändå ha varit väldigt annorlunda.

Yelly Bean
1/17/13, 8:12 AM
#4

Oj, det blev ju kanske lite OT, men det är alltså om Voldemort inte hade velat döda lilla "Harriet". ^^

TerriZue
1/17/13, 9:07 AM
#5

Oj! Har inte alls tänkt på det. Tror du har helt rätt i att Snape skulle ha samma problem att dra gränsen mellan Lily /Harriet som han har med James/Harry men förutom det har jag väldigt svårt att föreställa mig hur det skulle kunna utspela sig.

Jag är övertygad om att det skulle vara stora skillnader, helt klart men vet inte exakt vilka.

Det jag funderar en hel del på är; skulle Harriet och Ron ha blivit så när vänner som harry och Ron blev? Om de inte blev det, hur mycket skulle familjen Weasley ha varit inblandad i berättelsen?

Haha, nu blev det mycket att fundera över. :P

Seeing isn't believing, believing is seeing.

 /Mims Medarbetare på Julen.ifokus och Harry Potter.ifokus

[NinaCrown]
1/17/13, 11:54 AM
#6

#3 Tror inte Voldemort skulle bry sig om könet på den han döda heller, om han trodde att personen skulle stå i vägen för honom… Dock säger ju profetsian att det ska vara sonen till någon som trotsat honom, om jag minns rätt… Då behöver den först ändras till Barnet till dem som trotsat honom. Men jag tror att Neville skulle växt in i rollen mycket fortare om han hade tvingats till det, det var ju pga Azkaban-flykten som han började bättra sig. Han ville kunna skydda sig samt hämnas sina föräldrar om tillfället infann sig. Frågan är ju bara om han skulle hunnit det ändå, Voldemort började ju bråka igen redan när ungarna var 11 år gamla.

Sedan har vi ju skillnaden i uppväxten på Neville och Harry… Jag tror den spelar in väldigt mycket, Harrys uppväxt gjorde honom trottsig och utvecklade en "jag ska minsan visa dem!"-personligehet… Neville vart istället ganska kuvad och nertryckt… Dock skulle hans farmor kanske behandlat honom anorlunda om historien varit så som du tänker Yelly.

#5 Kanske inte lika nära, men Ron och Hermione var ju så pass bra vänner att de gifte sig i slutet så omöjligt tror jag inte att det är att det blir vänskap Glad Dock tror jag att det skulle kunna vara en till i gänget så de vart fyra istället för tre. Hermione har ju lite mer pondus än Ron, och jag tror det är därför hon orkade med att vara ensam tjej i gänget men jag tror att Ron skulle ha svårare att klara av att vara ensam kille.

Annons:
MissInAction
1/17/13, 1:02 PM
#7

Jag har fortfarande inte kunnat tänka på hur den här historien skulle vara om vi hade en Harriet i huvudrollen istället! Men jag måste inflika att jag hade verkligen inte uppfattat det som du #6 att Ron och Hermione var bra vänner, utan att de faktiskt blev kära i varandra. Skulle vara intressant att höra varför du menar att de var just vänner?


Maria, sajtvärd på Ryssland , medarbetare på Law of Attraction och Film
Kluring om Ryssland

Angelfish
1/17/13, 2:56 PM
#8

Det finns en legendarisk badfic med just den plotten att Harry är en flicka som heter Rose Potter.

Eller som nån kallade den: "The nudist druid ninja who lived".

[NinaCrown]
1/17/13, 5:03 PM
#9

#8 Jag menar att de avskydde varandra först, sen vart så goda vänner att de kunde bygga kärlek och ett förhållande på det. Därav att jag skrev vänner, jag har svårt att se fungerande förhållanden utan god vänskap som grund Glad

Yelly Bean
2/5/13, 6:50 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#10

Tänkte på denna tråden när jag såg bilden ^^

[NinaCrown]
2/5/13, 8:08 PM
#11

#10 Såg den med på fejjan Tungan ute Lite bättre namn borde man kunnat komma på åt Draco XD Räcker ju med att lägga till ett "na" i slutet så blir det feminint, Dracona.

Yelly Bean
2/6/13, 11:26 AM
#12

Haha eller hur ^^  Eller Dracoetta.

stinabest
2/6/13, 9:21 PM
#13

Kom också på att tänka på en sak:

Skulle Harry Potter böckerna blivit lika framgångsrika om Harry var en Harriet? Har ingen andledning att inte tro det men fick bara en konstig känsla att de inte skulle varit det. Vad tror ni? :)


Annons:
Yelly Bean
2/6/13, 9:27 PM
#14

#13 Jag hoppas att det inte skulle ha spelat någon roll, det hade det inte gjort för mig i alla fall. Men Rowling fick ju skriva sitt förnamn med bara initialer för att folk inte skulle tänka på att hon var kvinna, för att böckerna tydligen skulle sälja bättre då, så man vet aldrig…

[NinaCrown]
2/7/13, 10:10 PM
#15

#13 Jag tror inte de skulle sålt lika mycket. Om man tänker efter han nästan alla stora böckerna huvudsakligen manliga huvudrollsinnehavare. Jag gjorde nästan volter av lycka när jag lästa sagan om ringen, och det faktiskt fanns EN kvinna som stod på sig och försökte göra något bra.

stinabest
2/8/13, 7:36 AM
#16

#15 Precis, tråkigt är det ju, men det är så samhället tyvärr fungerar.


Upp till toppen
Annons: