Annons:
Etikettkaraktärerna
Läst 3705 ggr
[NinaCrown]
2013-01-04 23:00

Enkla vs Svåra karaktärer

Jag är lite nyfiken på vilka karaktärer i HP ni andra medlemmarna tycker är svårast respektive lättast att förstå Glad Jag kan ge ett exempel!

Själv tycker jag att Dumbledore är svårast, det flyter inte för mig om vad som är naturligt för honom att säga eller göra. Detta märkte jag när jag försökte mig på att skriva en fanfic, men fick totalstopp när Dumbledore skulle föra en diskution. Vad tusan ska han säga? Och på vilket sätt? Hur ska det tas emot? osv osv…

Lättast tycker jag nog att McGonagall är. Hon är otroligt rak på sak, konkret och ärlig. Det finns inget lull lull eller hemliga krusseduller. Dock blir det väldiga problem om man skulle råkat skriva något hon säger fel, för hon är en så konkret person XD

Jag vill gärna veta vad ni utanför fanfic-världen tycker med ^^

Annons:
Yelly Bean
2013-01-05 09:54
#1

Oj den var svår! Skrattande Men jag tycker nog att Luna spontant är en svår person att förstå sig på. Jag älskar henne, men tänkte på det du skrev, om att det är svårt att sätta sig in i vissa personer. Och Luna är nog en sån person som man inte riktigt vet vad hon kommer säga eller reagera på saker.

Hermione skulle nog jag säga är lätt. Hon vill alltid göra rätt för sig, vill veta allt. Om det är nåt hon inte vet, så går hon till biblioteket. Om det är nåt som känns fel, så gör hon det rätt. Typ. Cool

[NinaCrown]
2013-01-05 11:54
#2

#1 Kan hålla med dig om Hermione, även om hon ibland får sina små "det här är rätt för mig, men fel för samhället så jag gör det ändå"-attacker som ibland kan vara svåra att lista ut ^^

Dock gillar jag Luna Glad Hon är en så öppen karaktär att det inte finns mycket som känns okaraktäriskt. Hon är en väldigt underlig och flytande karaktär, men hon har ändå en stadig grund där allt är tillåtet känns det som. Lite svamligt men hoppas att någon förstår ^^''
Dock är hon en sådan karaktär som är jätterolig att läsa om, men som jag troligen inte skulle klara lika bra irl Tungan ute

Yelly Bean
2013-01-05 15:39
#3

Jo jo, jag älskar Luna! Verkligen. Hon är en av mina favoritpersoner. Glad Tänkte först bara att hon skulle passa in som "svår". Men nu när du säger det, så skulle man nog nästan kunna skriva vad som helst, och det skulle passa in. För man slutar aldrig förvånas när det gäller henne, och ändå blir man inte förvånad för man kan förvänta sig vad som helst. (Haha, det blev också lite svamligt. Men hoppas du förstår.) ^^

[NinaCrown]
2013-01-06 14:01
#4

Jag är ju en fanfic-läsare och det finns väldigt mycket med Luna, och det kan vara skrivet på otroligt olika sätt men känns ändå rätt på nå vis Tungan ute Kan ju vara så att jag bara haft tur när det kommer till henne, men när man söker runt på vissa andra karaktärer så kan man få upp massor som bara känns… fel ^^''

Snape är en sådan karaktär där jag märkt att många har svårt, men även Dumbledore, Moody och Hagrid. Dock skulle nog Hagrid vara väldigt svår för mig med just pga hur han pratar, men sin dialekt och allt. Jag har väldigt svårt för dialekter nämligen XD

Yelly Bean
2013-01-06 18:26
#5

Jag har inte läst alls mycket fan fiction faktiskt, men kan tänka mig att många gör "fel" med Snape. Han har ju en såpass komplicerad roll i böckerna.

Dyker det upp några roliga/skumma ships då? Asså, typ som Drarry?

[NinaCrown]
2013-01-06 20:14
#6

De absolut skummaste som jag sett är nog garanterat Hagrid/Mrs Norris (vågade inte ens läsa den) samt Snape/Moody som jag klarade mig halvvägs igenom innan jag vart så skärrad att jag sluta läsa Skäms

Jag har dock även ett par som jag bara inte kan acceptera, men det är inte för att den är skrämmande som de tidigare… De bara går inte, och det är Snape/Bill. De är som att det finns en liten mental spärr som förhindrar mig från att se detta paret.

Men annars tycker jag väldigt mycket om Hermione/Snape, Hermione/Draco, Ginny/Draco samt Luna med vem som helst nästan Tungan ute

Jag har även en liten hemlig förtjusning i Snape/Lucius där Lucius är hopplöst förälskad men bara får nej Skäms

Annons:
MissInAction
2013-01-06 23:28
#7

Snarry!!! ♥ Skrattande Min absoluta favorit-pairing!

En som jag tycker låter riktigt mysko är Jättebläckfisken och Rostat bröd… jag har bara hört talas om den men inte läst något själv. Tror att jag klarar mig Tungan ute


Maria, sajtvärd på Ryssland , medarbetare på Law of Attraction och Film
Kluring om Ryssland

[NinaCrown]
2013-01-07 00:53
#8

#7 Är det i samma led som Chickron, Drappel och Flarry kanske? :P (förtydliganden: Kyckling/Ron, Draco/äpple, Harry/golv) Det har även smugit fram en Dumbledore/sockor-ship mitt i allt ihop har jag sett!

MissInAction
2013-01-07 12:50
#9

#8
Ja det måste ju vara det! Tungan ute Haha Dumbledore/sockor låter ju fint.


Maria, sajtvärd på Ryssland , medarbetare på Law of Attraction och Film
Kluring om Ryssland

Yelly Bean
2013-01-07 16:01
#10

Alltså… Får bara massa awkward dirty bilder i huvet av de där. Tyst Typ ickebarnvänliga bilder med Chickron och Hagrid/MrsNorris. (SERIÖÖST?!) Shit. Dörty ju.

Älskar både Harry och Snape, men kan bara inte se dem tillsammans asså. Känns rätt så.. fel xD

[NinaCrown]
2013-01-07 16:52
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#11

De flesta Chickron bilderna/historierna är bara roliga och inte läskiga på samma vis som Moody/Snape (jag kommer vara skadad för resten av livet tack vare den fanficen Tungan ute). De brukar vara i den här stilen:

[NinaCrown]
2013-01-07 16:57
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#12

Dock finns det alltid undantag ^^''

Yelly Bean
2013-01-07 17:25
#13

Hahaha! Okej, det är ju lite bättre i alla fall Cool

Annons:
[NinaCrown]
2013-01-07 17:41
#14

Men nu när diskutionen övergått till ships så är jag lite förvånad över att jag ännu inte sett Trevor/Jättebläckfisken… Med tanke på alla galna HP-fans som finns så borde ju detta poppat upp i någons huvud?

Yelly Bean
2013-01-07 18:41
#15

Hahah, ja du… Jag skulle nog läsa det med skräckblandad förtjusning. Minus förtjusning. På ett ungefär. Haha!

Upp till toppen
Annons: