Annons:
Etikettnågot-du-undrar
Läst 1474 ggr
ThreeStars
12/29/12, 8:42 PM

horrocruxer

Finns det nån beskrivning på exakt hur Voldemort gjorde horrocruxerna? Jag kan inte komma ihår om det gjorde det eller inte :P

Annons:
MissInAction
12/30/12, 12:01 AM
#1

Vad jag minns så finns inget beskrivet i böckerna, inte närmare exakt än att det krävs att man dödar någon så att en bit av ens själ ska slitas loss, och därmed kan den placeras i ett objekt. Men HUR just det går till har jag ingen aning om. Någon annan? Förvånad


Maria, sajtvärd på Ryssland , medarbetare på Law of Attraction och Film
Kluring om Ryssland

[Hamster 4 ever]
12/30/12, 2:07 AM
#2

det ska finnas en trollformel som fäster den bortklyvna själbiten i ett föremål och vilken den trollformeln är vet ingen

Yelly Bean
12/30/12, 5:56 AM
#3

Säger som de andra. Plus att i böckerna står det ju att det en en så avskyvärd sak att göra, att det inte ens fanns nämn i några böcker, förutom en, och där står det bara de de inte tänkte gå närmare in på det. Det var ju av alla böcker som fanns i biblioteket, men de som Hermione fick tag på fick hon från Dumbledores kontor efter att han dog, så han hade ju tagit bort dem därifrån. Anagligen för att det inte skulle bli någon Voldemort nummer 2. Glad

TerriZue
1/1/13, 12:35 PM
#4

Det finns en artikel som handlar om Voldemort. Där har jag skrivit upp i vilken ordning han gjorde horrokruxerna och vem som mördades för varje horrokrux, mer info än så finns inte att få tag i. Det är en så hemsk handling att mycket få källor finns om hur man genomför det och de få som finns är väl gömda (som böckerna på Dumbledores kontor).

Seeing isn't believing, believing is seeing.

 /Mims Medarbetare på Julen.ifokus och Harry Potter.ifokus

Yelly Bean
1/1/13, 12:55 PM
#5

#4 Åh just det! Tror jag har läst den, men får nog friska upp minnet lite Glad

Upp till toppen
Annons: