Annons:
Etikettkaraktärerna
Läst 2799 ggr
MorganJack
2012-11-05 15:46

Hermione för snygg

Jag tycker att dom har gjort Hermione för "snygg" i filmerna. I böckerna har hon liksom stort burrigt hår, sneda långa tänder osv. I filmerna är hon liksom vacker! Det tycker jag är fel, alla behöver inte vara perfekta!

Annons:
Ellviraaa
2012-11-05 16:07
#1

De har jag också tänkt på det men har aldrig tänkt nån annan än Emma Watson som Hermione. Tror in dom som valde skådespelarna helt enkelt inte hitta nån exakt Hermione. Så vore de ju inte jätte kul om Hermione va snarare ful i alla filmerna… Är ju så med Harry med han har varken gröna ögon eller lockigt ruffsigt hår.

Yelly Bean
2012-11-05 18:43
#2

Det finns många personer som inte stämmer överens med hur de beskrivs i böckerna. Typ Ron, i böckerna står det att han har en lång näsa, men det har han ju inte i filmerna. Han beskrivs också som lång och gänglig, medan Fred och Geogre är mer satta i kroppen, men i filmerna är det tvärt om. ^^

MissInAction
2012-11-05 18:58
#3

Ja det är ett helt gäng som inte stämmer särskilt väl överens i filmen jämfört med boken, och det är ju lite synd när det drabbar själva huvudkaraktärerna också!! Å andra sidan så känns Emma som Hermione till sättet, tycker jag. Det kanske är så ibland att de får välja om de vill ha en exakt kopia av karaktären i boken, men som är sämre på att agera, eller en som är bra på att agera men inte är särskilt lik?


Maria, sajtvärd på Ryssland , medarbetare på Law of Attraction och Film
Kluring om Ryssland

Yelly Bean
2012-11-05 19:23
#4

#3 Ja, det glömde jag ju säga! Att det är ju bättre att ha någon som kan agera men inte ser helt rätt ut, än att ha nån som stämmer precis till utseendet men som är som ett kylskåp framför kameran, liksom. Dessutom kan det inte vara helt lätt att hitta någon som ser ut som alla föreställer sig dem. Glad

Yelly Bean
2012-11-05 19:24
#5

Alltså, att alla förestället sig personerna olika. Glad

skotty
2012-11-06 02:02
#6

Sen får man ju tänka på att dom va barn också.. Man vet ju inte hur dom skulle se ut när dom växte upp. Och byta skådespelare vore ju ännu värre :)

Annons:
sisela
2012-11-06 14:25
#7

Men det står ju inte i böckerna att hon var ful. Jag har mer intrycket av att hon inte brydde sig så mycket om utseende. Til julbalen i 4an så blir hon ju vacker bara av att ha fixat håret och krympt tänderna.

leemland
2012-11-06 17:38
#8

Jag har fått uppfattningen att "Hermiones" tänder har varit välskötta och fina för att hennes föräldrar va ju tandläkare. Eller minns jag fel på föräldrarnas yrke?

/ J 
"So complicated, Look how we all make it, Filled with so much hatred, Such a tired game"         Sajtvärd för aupair.ifokus.se/    &  bakverk.ifokus.se/

AnimalPetsDjur
2012-11-06 18:17
#9

leemland: Ja, hennes tänder var välskötta, men hon tyckte att hon hade för långa tänder så hon lät de gå en liten extra bit bort när madam Pomfrey fixade hennes tänder.Tungan ute

leemland
2012-11-06 18:46
#10

AnimalPetsDjur: Okej, det är så länge sedan jag läste och såg filmerna så jag kommer inte ihåg allt :P Men tydligen fastnade de :P haha

/ J 
"So complicated, Look how we all make it, Filled with so much hatred, Such a tired game"         Sajtvärd för aupair.ifokus.se/    &  bakverk.ifokus.se/

Cafesinner
2012-11-07 23:41
#11

Tycker hon är helt perfekt i den första filmen, och samma i film nummer två förutom att håret är aningen för platt (men fof lockigt och så.)

Från och med film tre byts skoluniformerna ut + de använder knappt uniformer alls och jag HATAR VERKLIGEN DET.
Och hon har platt kort hår vilket verkligen förstör hela filmkaraktären.
Stör mig ockå på Watsons skådespeleri i de senare filmerna -speciellt trean. Att hon sedan har rosa kläder och sådant när hon väl har sina mugglarkläder känns inte so hermione.

Sedan är det ju saker som julbalsklänningen som skall vara blå och istället är rosa och det faktum att det inte är så stor skillnad när hon kommer ner för trappan medan det är wooow i boken eftersom hon var så nördig och ofixad innan.

Yelly Bean
2012-11-08 07:11
#12

Jag tycker att de kunde ha fixat hennes tänder för filmerna också, och tagit med det i fyran när hon förminskade dem. För det är ju nåt som verkligen nämns!

Och #11 jag gillar inte heller att de tog bort skoluniformerna. Det ska ju vara som att häxor och trollkarlar inte riktigt förstår hur man använder och matchar mugglarkläder. Typ Molly, i filmerna har hon klänning och sånt, men i böckerna har hon (och Arthur) ju alltid klädnader.

Såna missar tycker jag är så onödiga, för kläder som kläder, inte så svårt att få rätt kläder på dem till filmerna. Men det gör så mycket för känslan!

Cafesinner
2012-11-08 11:49
#13

Dock gillar jag Molly och Arthurs stilar. De är ju ändå väldigt icke-mugglarlika. Men jo det gör mycket.
Sedan att de DESIGNADE OM klädnaderna..grr.. kommer jag aldrig förlåta Alfonso för. Han förstörde hela tredje filmen.

Annons:
AkaiTsuki
2012-11-10 20:16
#14

Stört mig lite på det också, lite för "fin" i sig som hon blivit fixad i senaste filmer. Dock så är nog inte skådespelarn fel val alls :)

Fast en sak som stör mig väldigt mycket är att Harrys hår skulle ju vara huashdasdasd överallt liksom. Den enda filmen det verkligen är så är den tredje filmen så det liksom gör inget med de uniformerna.

//Joanna

Cafesinner
2012-11-11 17:15
#15

Fjärde filmen är väl mer fluffhår?:P

TheGeneralIdea
2012-11-13 22:18
#16

Jag tycker också det är tråkigt med sådana saker som enkelt går att fixa med lite smink. Om man kan förvandla Jim Carrey till The Grinch kan man nog göra Rons näsa lite längre och Hermiones hår lite burrigare.

Utseendemässigt är det som sagt inte mycket som stämmer med Hermione men håller med om att hon är en bra skådespelerska. :)

Upp till toppen
Annons: