Annons:
Etikettkaraktärerna
Läst 2436 ggr
Ellviraaa
2012-10-27 10:31

Era favorit karaktärer!

Hejsan! Tänkte de vore roligt att skriva ett litet inlägg om vem/vilka era favorit personer i Harry Potter är? Så skriv gärna och berätta! Glad

Jag själv älskar flera olika personer så kan inte bestämma mig! Här e några… Harry, Ron och Hermione (såklart) Hagrid, Snape, Neville, Dumbledore, alla i familjen Weasley, Dobby, Hedwig och sist men inte minst Draco! Flört

Annons:
julolagus
2012-10-27 10:36
#1

Gillar alla i familjen Wesley, men min allraste favoritkaraktär är Ginny!

KaninPiggelin
2012-10-27 20:44
#2

älskar Weasleys <3

Alla knasiga lärare också,haha älskar ju allt med hoqwarts :)

 /Ida Lövgren, Vedbybackens Kaningård

♥ Findus ♥ Polly ♥ Tingeling ♥ Skorpan ♥ Holly♥ Lukas ♥ Ginny ♥

Yelly Bean
2012-10-28 08:34
#3

Ååh, det är svårt att välja! Men de jag tänker på först är; Ginny, Luna, Hagrid, Dobby, Sirius, Snape, Dumbledore och Fred&George. Skrattande

Så klart gillar jag Harry, Ron och Hermoine också, men de är inte mina favoriter.

Sen har vi ju Bellatrix också, men henne gillar jag bara i filmerna på grund av skådisen. Helena Bonham Carter är verkligen klockren som henne.

Pelle Långlös
2012-10-28 16:32
#4

Hmm vilken skall jag välja. Snape är favoriten men jag gillar även Ginny.

MVH Ylva Blomma
* Bloggen om mitt liv *

TerriZue
2012-10-29 17:21
#5

Sirius så klart! :D Sirius har alltid varit favoriten! Snape kommer på en mycket god andra plats och därefter blir det bara en enda röra, kan inte alls bestämma mig för i vilken ordning de kommer. Dobby och tvillingarna kommer dock högt upp. :)

Seeing isn't believing, believing is seeing.

 /Mims Medarbetare på Julen.ifokus och Harry Potter.ifokus

Yelly Bean
2012-10-29 17:24
#6

Sirius är en sån som man själv skulle vilja ha som gudfar! I alla fall jag Skrattande

Annons:
MissInAction
2012-10-29 18:14
#7

Ja det här kommer väl inte som någon överraskning för en del här, min favorit från första bok är Snape! ♥ 
Så för mig är valet väldigt enkelt Flört Dock vilka som kommer i andra hand är lite rörigare, men bland dem är: Hagrid, Dumbledore, Dobby, Ron, Luna. Äh, gillar ju allihop.. men Snape är min darling Flört


Maria, sajtvärd på Ryssland , medarbetare på Law of Attraction och Film
Kluring om Ryssland

Yelly Bean
2012-10-29 19:10
#8

Haha, erkänn att man tror att man ska kunna välja några stycken. Sen när man har räknat upp hälften av alla personerna som finns med så ger man upp och säger att man gillar alla? Skrattande Det är säkert helt okej det med. Oskyldig Kanske inte Voldemort och såna där läskiga typer, men utan Voldemort ingen the chosen one!

KaninPiggelin
2012-10-29 19:45
#9

Ron <3 :D

 /Ida Lövgren, Vedbybackens Kaningård

♥ Findus ♥ Polly ♥ Tingeling ♥ Skorpan ♥ Holly♥ Lukas ♥ Ginny ♥

TerriZue
2012-10-30 08:36
#10

#8 Det har du så rätt i. Jag gör alltid upp en jättelång lista och efter ett tag upptäcker jag att de enda jag inte nämnt är Lucius, Fudge, Marge, Umbridge, Bellatri och Voldemort. Helt hopplöst. :P

Seeing isn't believing, believing is seeing.

 /Mims Medarbetare på Julen.ifokus och Harry Potter.ifokus

Yelly Bean
2012-10-30 11:29
#11

#10 Haha, eller hur! Det roliga är att såna man egentligen inte ens har som favoriter kan få en plats på ens lista, för att alla kan ha egenskaper man tycker om. Scrimgeour till exempel, han är inte nån av mina favoriter, men om listan bara görs tillräckligt lång så får nog han en plats också bara för att det sista han gjorde var att skydda Harry. Det bevisar ju bara att Rowling har skapat väldigt "breda" karaktärer. Det är ju underbart Skrattande

Ellviraaa
2012-10-30 11:43
#12

Har ju glömt Sirius och Remus! Min kanin heter ju Remus Flört

Men de går ju knappt att bara ha en favoritt… Cool

Kameo
2012-12-01 13:19
#13

Luna och Hermione ligger definitivt på topp, men Dobby är ju rätt charmig…

Med vänliga hälsningar,
Filip

Annons:
Mikaela120
2012-12-05 19:45
#14

SIRIUS!! (Varning, varning fangirl i närheten)… Och Seveus, Remus, Luna, Fred, Geroge och kanske Dobby.

Gerbilles
2012-12-08 15:14
#15

Luna, Ginny, Hermione, Sirius, Ron, Harry och … HEDWIG! :D

Yelly Bean
2012-12-08 17:55
#16

Hedwig är så rolig när hon visar att hon är arg på Harry ibland :D

Gerbilles
2012-12-08 18:11
#17

#16 Jaa, lilla Hedwig! :D #15 Nä, nu glömde jag ju lilla fegis Fang! :D

Glimfeather
2012-12-09 21:10
#18

Snape är nog favoriten. Det var han dock inte från början! Jag hatade honom och var så arg varje gång jag läste om hans lektioner. Men efter jag läst böckerna om och om igen så har han helt klart växt. Han är en väldigt djup karaktär. Får man egentligen lära känna någon som mam får känna honom? Men första riktiga favoriten var Sirius och han finns såklart fortfarande i hjärtat. Min älskade hund som dog för ett år sedan hette Sirius och honom köpte jag precis i slutet av den långa väntan mellan GOF och OOTP. Andra favoriter är Remus Lupin (vem vill inte ha en så fantastisk lärare?), Neville (visste att de var något speciellt med honom och att han skulle ha en avgörande roll i berättelsen) och Dobby! VAD jag grät när Dobby dog :'( Han växte också genom serien, var extremt irriterad på honom i de första böckerna. Ungefär samma irritation man får mot Ove Sundberg i Solsidan.

UrchinFamiljen
2012-12-10 15:48
#19

Luna.

Hon bryr sig inte om vad andra tycker om henne, hon är bara sig själv! Glad

Fred och George.

De är så roliga! Tänk om man hade dom som bröder.. Tungan ute

Fingal Silver ♥ Tay Urchin Ceder Juniper Besök gärna min fotoblogg på rattien.weebly.com!

Linneaundulat
2012-12-11 18:39
#20

Fred & George

Ginny

Ron (Lite gran) :P

Harry och Hermione såklart fast inte mina favoriter

Hagrid

Tonks

Skrattande

BlommaMin vardagsblogg: http://minasmadjur.devote.se/Blomma

                              Mvh Linnea

Annons:
[Julis2000]
2013-01-16 22:04
#21

Fred, Dobby, Neville, Seamus, Luna! :D Fast Fred är bäst av alla :)

Upp till toppen
Annons: