Annons:
Etikettskådespelarna
Läst 5615 ggr
Skunken
2012-10-09 13:23

Crabbe and Goyle

Hej

Jag har funderat på vad som händer med skådespelaren för Crabbe i tredje filmen, varför är det istället en gänglig kille med Malfoy hela tiden, som jag fattat det spelar han int ens crabb utan ngn annan från elevhemmet. Dyker inte Crabb upp ett par korta stunder senare i filmerna också men han är ju tex inte med i behovsrummet i sista filmen?!

Tacksam för svar!

www.sweetolga.blogg.se

"Jag vill ha en hund som vågar göra fel men vill göra rätt" Rebecka Berglund

Annons:
MissInAction
2012-10-09 14:41
#1

Var det inte han som åkte fast för drogbrott? Så han kunde inte fortsätta filma, helt enkelt. Enligt imdb så är det samma skådis för Crabbe till och med Halvblodsprinsen.


Maria, sajtvärd på Ryssland , medarbetare på Law of Attraction och Film
Kluring om Ryssland

MissInAction
2012-10-09 14:58
#2

Hittade Cool

Crabbe does not appear in Harry Potter and the Deathly Hallows: Part 2, and his role is taken by Goyle, who casts the Fiendfyre and dies in his place. Goyle's role in the book is replaced by Blaise's. This is because on7 April 2009 Crabbe's actor (Jamie Waylett) and another man were arrested for cannabis possession and later tried and sentenced to community work. There is no mention of him or his fate in Part 2. This was the same in the video game adaptation and LEGO Harry Potter: Years 5-7.

Snabbt översatt - Crabbe är inte med i Deathly Hallows part 2 och hans roll har istället tagits av Goyle, exempelvis i eld-scenen där i Vid behov-rummet. Detta på grund av att i april 2009 greps skådespelaren och en till man för droginnehav, det blev rättegång och de dömdes till samhällstjänst. Därför nämns han inte ens i DH part 2. Samma gäller tydligen för lego-spelet år 5-7.

Om man vill läsa mer om Crabbe kan man titta in här!


Maria, sajtvärd på Ryssland , medarbetare på Law of Attraction och Film
Kluring om Ryssland

Skunken
2012-10-09 23:18
#3

jaha okey, tack så mkt! :) har funderat mkt på det!Glad

www.sweetolga.blogg.se

"Jag vill ha en hund som vågar göra fel men vill göra rätt" Rebecka Berglund

MissInAction
2012-10-09 23:57
#4

Ja det är ju lite underligt när karaktärer bara försvinner ur filmerna sådär, då de borde ha varit med Förvånad
Men det är väl så, det är vanliga människor som lever sina liv, och ibland händer sånt här.


Maria, sajtvärd på Ryssland , medarbetare på Law of Attraction och Film
Kluring om Ryssland

Yelly Bean
2012-10-10 06:54
#5

Det är tur att det inte hände så med någon av de viktigare karaktärerna i alla fall. Typ Harry? Förvånad

MissInAction
2012-10-10 12:07
#6

#5
Ja eller hur! Förvånad
Åh, tänk om inte Daniel hade varit med till slutet ♥


Maria, sajtvärd på Ryssland , medarbetare på Law of Attraction och Film
Kluring om Ryssland

Annons:
Yelly Bean
2012-10-10 18:38
#7

Ja, det hade verkligen kännt skumt! Visst, man reagerar över Crabbe, men det hade vart riktigt skumt om det var nån av huvudrollerna. Förvånad

chade
2012-11-27 20:00
#8

På ett vis kan jag tycka att det är bra att han inte var med efter det. Om barnen kanske läser om det någon gång och ser att han fortfarande är med så kanske de tror att det är okej. Nu visar det att man straffas hårt när man håller på med droger, man får samhällstjänst och får inte fortsätta medverka i HP filmer ;)

Små stjärnor lyser också i mörkret.

Glimfeather
2012-11-27 22:22
#9

Jag tycker de kunde bytt ut skådespelaren bara. Jättekonstigt att han bara försvinner sådär!? Jag hade nog inte ens märkt att de bytt ut honom, har inte ens haft en tanke på att han inte finns med i DH2. De bytte ju ut Dumbledore, då kunde de gott bytt ut en biroll också.

ChristineL
2012-11-27 23:12
#10

#9 - Dumbledore byttes ut för att Richard Harris dog, så vad hade dom att välja på? Jag tyckte att dom löste Crabbe-incidenten riktigt bra i PoA.

Glimfeather
2012-11-28 15:19
#11

Jag vet att han dog. Men jag tycker som sagt att de kunde bytt ut skådespelaren bara. Byta karaktär är helt ologiskt.

Upp till toppen
Annons: