Annons:
Etikettböckerna
Läst 2290 ggr
[Sniff]
9/27/12, 9:28 AM

Voldemorts kropp

I början, när Voldemorts förbannelse slår tillbaka på honom själv, vad händer med hans kropp då? Som jag uppfattar det så flyr han därifrån som en ande/själ/spöke/något, men det står ingenting om att de hittade hans kropp i huset.

Någon som vet och kan förklara för mig? Glad

Annons:
Yelly Bean
9/27/12, 11:43 AM
#1

Jag har också funderat på det. Kroppen kan ju inte bara försvinna?

Så finns det någon smart där ute så vill jag gärna veta! Skrattande

[Sniff]
9/27/12, 12:07 PM
#2

Eller hur! Om den inte är i huset och inte är med honom, var är den då?

Heja heja någon som vet! Skrattande

MissInAction
9/27/12, 12:54 PM
#3

Ja det där är snurrigt och jag förstår det inte heller. I sista boken där Harry träffar Dumbledore så ser han ju Voldemort ligga där och jag vet inte varför den kroppen ligger där och om den såg ut så när förbannelsen slog tillbaka på honom flera år tidigare. Men jag har inte tänkt så mycket på hans kropp heller, eftersom jag hela tiden fattat det som att hans fysiska kropp försvann vid förbannelsen och allt som återstod var hans söndertrasade själ, horkruxerna, och att han var väldigt svag.


Maria, sajtvärd på Ryssland , medarbetare på Law of Attraction och Film
Kluring om Ryssland

Pelle Långlös
9/28/12, 10:33 AM
#4

Den kanske förångades?

MVH Ylva Blomma
* Bloggen om mitt liv *

[Sniff]
9/28/12, 12:00 PM
#5

Eller exploderadeSkrattande

Pelle Långlös
9/28/12, 12:56 PM
#6

#5 Haha Tungan ute

MVH Ylva Blomma
* Bloggen om mitt liv *

Annons:
TheGeneralIdea
9/28/12, 1:12 PM
#7

Några dödsätare kanske sprang iväg med den? haha

Avada kedavra ska ju inte ta bort kroppen iaf… Om det inte blev något jox med bakslaget, jag vet inte :)

#3 Är det inte delen som Harry har i sig som de ser i sista boken? Att det är så själen ser ut när mn är vårdslös med den?

MissInAction
9/28/12, 1:37 PM
#8

#7
Jo det har du nog rätt i Glad

Det står väl ingenstans i böckerna huruvida man hittat Voldemorts kropp i Potters hus? Man hade hittat James och Lilys kroppar och lille Harry.


Maria, sajtvärd på Ryssland , medarbetare på Law of Attraction och Film
Kluring om Ryssland

Yelly Bean
9/28/12, 1:52 PM
#9

Kom att tänka på hur dåligt de har gjort det i sista filmen egentligen, när Harry dödar Voldemort. Då blir det som att han "går upp i rök", små, svarta bitar av honom lossnar och flyger iväg. Men i boken så är kroppen hel och ligger i en kammare innanför stora salen i Hogwarts. VARFÖR ändrar de på det viset? Seriöst, det gör ju bara folk ännu mer förvirrade när det är så olika från boken!

[Sniff]
9/28/12, 2:21 PM
#10

#7 Jag tror också att det är den delen av Voldemorts själ som fanns i Harry.

[Sniff]
9/28/12, 3:13 PM
#11

#9 Det är helt galet att de har ändrat så mycketObestämd

MissInAction
9/28/12, 5:18 PM
#12

#9
Konfetti!!! Skrattande
Helt bizarrt… men jag tror iaf att det är enbart för 3D-effekten som sägs vara att konfettin då ramlar ut över bio-publiken. Själv slipper jag det eftersom jag har begränsat 3D-seende.


Maria, sajtvärd på Ryssland , medarbetare på Law of Attraction och Film
Kluring om Ryssland

Yelly Bean
9/28/12, 6:41 PM
#13

Men ååh, vad dåligt :( De kan ju göra det "coolt" med konfetti över hans döda kropp i stället, så blir det i alla fall lite mer som i boken.. x)

Du går inte miste om så mycket. Det är coolt i början, men det blir faktiskt ganska ansträngande efter ett tag. Och så är glasögonen obekväma och helt oversizade ^^

Annons:
MissInAction
9/28/12, 7:46 PM
#14

#13
Framför allt så gör ju den dåliga tekniken som används i SF's biografer det dåligt då man måste ha de där glasögonen och bilden blir så förbaskat mörk Skrikandes Jag ser hellre färger än mörker…
Lite 3D-seende har jag ju men det blir ingen såndär wow-effekt som många verkar få.


Maria, sajtvärd på Ryssland , medarbetare på Law of Attraction och Film
Kluring om Ryssland

Yelly Bean
9/28/12, 9:23 PM
#15

#14 En film jag dock skulle vilja se i 3D är Avatar, det skulle varit coolt! Men annars är det nog skönare att se utan 3D faktiskt. Glad

LaSadie
9/29/12, 4:59 PM
#16

Jag undrar om han har hår kvar på kroppen eller det bara försvann ^_^

Peppe
10/1/12, 11:24 AM
#17

Vart är kroppen vid transferering? ungefär samma fråga

Jag tror att kroppen blev något liknande som vid transferering, den finns men inte just där och då Flört

En annan liknande teori är att kroppen försvann likt vid transferering, men denna gång försvann för gott, och att dom gjorde en helt ny kropp i kitteln i flammande bägaren Glad

Medarbetare på ~`Dressyr´~ och ~`Harry Potter´~

[Sniff]
10/1/12, 12:03 PM
#18

Undrar om han kunde göra skillnader och bestämma hur hans nya kropp skulle se ut… Skrattande

Yelly Bean
10/1/12, 1:30 PM
#19

#17 Det låter smart! :D

#18 I så fall gjorde han en ganska dåligt val, han är ju inte direkt snygg. Men det kan förklara varför han gick och smekte sig själv när han återuppstått… haha xD

MissInAction
10/1/12, 1:54 PM
#20

#19
Men tänk dig själv att du inte haft en fysisk kropp på 14 år! Förvånad Då hade nog du också velat känna på varenda millimeter Skrattande


Maria, sajtvärd på Ryssland , medarbetare på Law of Attraction och Film
Kluring om Ryssland

Annons:
sisela
10/1/12, 10:33 PM
#21

#17 Vad menas med transfereringen? Kan inte komma ihåg att jag har läst det nånstans. Kanske uttrycket används i den svenska översättelsen?

LaSadie
10/1/12, 10:47 PM
#22

kanske förvandling är en ok svensk översättning?

MissInAction
10/1/12, 10:53 PM
#23

Transferering är inte samma sak som förvandling ju Förvånad
Vid transferering, som det heter i den svenska översättningen, så förflyttar man sig från en plats till en annan - oftast med hjälp av flyttnyckel.
Förvandling är ju att man förvandlar sig själv, eller något, till något annat.
Hoppas jag inte rört till det ännu mer Oskyldig


Maria, sajtvärd på Ryssland , medarbetare på Law of Attraction och Film
Kluring om Ryssland

sisela
10/1/12, 10:54 PM
#24

Åh ursäkta jag uttryckte mig kanske lite otydligt. Jag vet vad ordet transferering är men jag undrade vad det var i Harry Potter sammanhang. Tänkte att det kanske användes som uttryck för en precis händelse i den svenska översättningen.(som jag inte läst)

Edit: Aha, Nu ser jag MissInActions svar. Det är kanske det samma som Disapparition/Apparition, alltså det de lär och har prov i på Hogwarts.

Eller är det alla slags förflyttningar, eftersom du nämner flyttnyckel. Floo-powder också? (Pulvret man kastar in i den öppna spisen)

LaSadie
10/1/12, 10:55 PM
#25

#23 True true, blandade ihop det själv

Peppe
10/1/12, 10:57 PM
#26

Du har garanterat läst om transferering, många gånger Glad

Spöktransferering, att förflytta sig mellan två punkter osynligt och omedelbart

På engelska apparition

http://harrypotter.wikia.com/wiki/Apparition

Medarbetare på ~`Dressyr´~ och ~`Harry Potter´~

sisela
10/1/12, 11:01 PM
#27

Tack för förklaringarna :) Jag har inte läst böckerna på svenska så det blir himla krångligt ibland.

Annons:
Peppe
10/1/12, 11:03 PM
#28

Flyttnycket och transferering har väl inte med varandra att göra, eller? Glad

Medarbetare på ~`Dressyr´~ och ~`Harry Potter´~

Yelly Bean
10/2/12, 6:30 PM
#29

Flyttnyckel är ju ett föremål som man måste röra vid det ögonblicket som den är inställd på, så flyttas man till den plats som man bestämt. Och transferering är ju att man själv bara försvinner för att nästan med en gång dyka upp på en annan plats. :)

MissInAction
10/2/12, 10:20 PM
#30

Ni har så rätt. Det var onödigt av mig att blanda in flyttnycklar Oskyldig


Maria, sajtvärd på Ryssland , medarbetare på Law of Attraction och Film
Kluring om Ryssland

Upp till toppen
Annons: