Annons:
Etikettallt-mellan-himmel-och-jord
Läst 2305 ggr
MissInAction
9/23/12, 9:58 PM

Halloween 2012

Så, Halloween närmar sig och kanske är vi fler som tänker klä ut oss till någon HP-karaktär?? Skrattande
Vem ska ni isåfall vara och hur har ni tänkt?

Vår förening ordnar alltid en Halloweenfest då alla ska klä ut sig till valfri karaktär ur böckerna - filmerna räknas inte i det här fallet - och även så gott man orkar spela den karaktären under kvällen! Brukar bli mycket underhållande Cool Det roliga är att en karaktär är inte begränsat till någon människa, utan kan lika gärna vara en pygmepuff eller Piskande Pilträdet…
Nåja. Jag tänkte iaf vara Ginny Weasley i år! Möjligen Molly, det hade nog varit enklare men jag tänker försöka mig på Ginny Flört
Då är frågan om jag ska färga håret innan festen, eller om jag ska köra på peruk… för jag ska färga håret i en röd nyans till vintern, men kanske inte så snart. Jag har letat efter en passande klänning för det är vad jag känner kommer bli bäst, då jag inte har någon Hogwarts-klädnad eller Gryffindor-attiraljer. Men hittar ingen passande klänning som känns som Ginny Obestämd

Förra året var jag Umbridge och hade rosa stickad klänning med guldknappar, haha! Och rosa scarf och rosa ballerinaskor.


Maria, sajtvärd på Ryssland , medarbetare på Law of Attraction och Film
Kluring om Ryssland

Annons:
[Ebfotograf]
9/24/12, 12:01 PM
#1

Själv ska jag vara ute och träna hundarna, här där jag bor så får man inget godis om det är det man söker, för man är för gammal. Sedan hålls det inte på med här nere längre, inga barn springer runt som på gamla goda tiden ;)

MissInAction
9/24/12, 12:05 PM
#2

Hehe, vi tänkte väl inte gå och knacka dörr heller, utan vi har en fest tillsammans Tungan ute


Maria, sajtvärd på Ryssland , medarbetare på Law of Attraction och Film
Kluring om Ryssland

Yelly Bean
9/24/12, 5:35 PM
#3

Haha, låter rätt kul. Fast jag blir så obekväm på såna där tillställningar. Dessutom känner jag typ bara 2 personer som gillar Harry Potter Rynkar på näsan

KaninPiggelin
9/25/12, 1:02 PM
#4

#3 samma här. Känner bara ett fan :((

 /Ida Lövgren, Vedbybackens Kaningård

♥ Findus ♥ Polly ♥ Tingeling ♥ Skorpan ♥ Holly♥ Lukas ♥ Ginny ♥

Yelly Bean
9/25/12, 4:03 PM
#5

#4 Tråkigt Rynkar på näsan Har försökt hjärntvätta mina andra vänner, men de verkar på nåt sätt immuna mot mitt tjat…

MissInAction
9/25/12, 4:32 PM
#6

Vi får ha en HPif-träff någon gång Cool


Maria, sajtvärd på Ryssland , medarbetare på Law of Attraction och Film
Kluring om Ryssland

Annons:
Afturelding
9/25/12, 5:10 PM
#7

Jag ska nog inte ens gå på en fest i år, faktiskt. Nackdelen med att bo i en stad där man inte känner någon.

Men om jag skulle gå så skulle jag antagligen vara Elizabeth Swann från Pirates of the Caribbean igen, jag sydde en hel kostym bestående av tre klänningar och en jacka förra året.

Men skulle jag klä ut mig till en Harry Potter karaktär skulle det nog faktiskt bli rätt svårt, och skulle antagligen gå emot mina principer och vara Hermione. Men usch för att bära Gryffindor ;)

/Rebecca
Sajtvärd på kladsomnad.ifokus.se
Medarbetare på fantasy.ifokus.se

MissInAction
9/25/12, 6:57 PM
#8

Ni som inte känner några HP-nördar, ta och kolla upp på olika forum - särskilt HP-relaterade då - om det finns fler i området, så kan ni ju starta en förening eller en diskussionsgrupp eller fikagrupp, nånting Skrattande

#7
Haha ja, jag är inte heller så sugen på att bära Gryffindor-attiraljer… så det tänker jag låta bli så gott det går Oskyldig


Maria, sajtvärd på Ryssland , medarbetare på Law of Attraction och Film
Kluring om Ryssland

Yelly Bean
9/25/12, 7:43 PM
#9

Jag är inte direkt någon föreningsmänniska, haha x)

Gissar på att det är Slytherins färger ni vill bära? Oskyldig

KaninPiggelin
9/25/12, 8:30 PM
#10

#5 ja mina polare tycker bara jag är jobbig när jag pratar HP hela tiden x) men HP är ju en del av livet så hur ska man sluta prata om det? :O

Försökt hjärntvätta dem med, men det går väl sådär…

 /Ida Lövgren, Vedbybackens Kaningård

♥ Findus ♥ Polly ♥ Tingeling ♥ Skorpan ♥ Holly♥ Lukas ♥ Ginny ♥

MissInAction
9/25/12, 9:04 PM
#11

#9
Det räcker väl med att man har ett gemensamt inresse som man vill diskutera och/eller utveckla, det behöver inte vara så krångligt Glad men ja, det kanske inte passar alla!

Har ni något tips på hur en Ginny-klänning kan se ut? Jag tänker mig en halvlång klänning i grått.. för det hade hon väl på bröllopet om jag inte minns fel. Grått känns som Ginny.


Maria, sajtvärd på Ryssland , medarbetare på Law of Attraction och Film
Kluring om Ryssland

Yelly Bean
9/25/12, 9:29 PM
#12

Haha, jo.. men nää. Inget för mig! Tyst

Lila känns också som en Ginny-färg, så kanske lila och grått ihop. Det passar väl? Glad

Afturelding
9/25/12, 9:47 PM
#13

#9 Ja det är väll klart! Jag har ända sen jag läste första boken som 8-9-åring vetat att det är där jag hör hemma.

#11, Jag tycker att stickat känns väldigt Ginny! Och tja, hela familjen Weasley också för den delen. Kanske en stickad klänning i grått med inslag av andra relativt mörka färger? Vinrött, kanske.

http://nelly.com/se/kl%C3%A4der-f%C3%B6r-kvinnor/kl%C3%A4der/kl%C3%A4nningar/issue-13-2260/elettra-tunic-226051-83/ Den skulle kanske funka?

/Rebecca
Sajtvärd på kladsomnad.ifokus.se
Medarbetare på fantasy.ifokus.se

Annons:
MissInAction
9/25/12, 10:29 PM
#14

#12
Ja lila och grått är fint ihop! Jag har tittat i både second hand och vanliga butiker och inte hittat något som känns rätt än. Har en månad på mig. Kanske slutar med att jag går som Molly Tungan ute Jag är ju en av de äldsta i föreningen så det skulle ju passa, haha!

#13
Meh, den "klänningen" ser ut som en avigvänd för stor tröja från 90-talet Skrattande haha… Fast jag gillar färgerna. Ska fortsätta titta. Skulle behöva ha råd med en peruk också ifall jag inte färgar håret innan halloween.


Maria, sajtvärd på Ryssland , medarbetare på Law of Attraction och Film
Kluring om Ryssland

KaninPiggelin
9/26/12, 7:52 AM
#15

När jag tänker på Ginny tänker jag mörktrött och grått =)

 /Ida Lövgren, Vedbybackens Kaningård

♥ Findus ♥ Polly ♥ Tingeling ♥ Skorpan ♥ Holly♥ Lukas ♥ Ginny ♥

Afturelding
9/26/12, 9:51 AM
#16

#14

Tja, jag tyckte den var fin! Kanske inget jag skulle ha på mig, då den var för kort, men jag tyckte ändå att den var fin. Det är ju accessoarerna som gör enkla klänningar, och dessutom utspelar sig ju Harry Potter på 90-talet ;)

/Rebecca
Sajtvärd på kladsomnad.ifokus.se
Medarbetare på fantasy.ifokus.se

Upp till toppen
Annons: