Annons:
Etikettfanfiction
Läst 5477 ggr
Linneaundulat
9/9/12, 8:30 PM

Ginny Weasley

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

hej!

Jag har blivit insprerad av Mikaela120, nämligen att skriva en fanfiction om Ginny Weasley fast om hennes fjärde år istället.Skrattande

Om det är någon som har lust att läsa den skulle det vara kul!

I så fall så är det bara att skriva en kommentar.

Ps jag vet inte hur man länkar till Mikaelas fanfiction, nån som vet?

BlommaMin vardagsblogg: http://minasmadjur.devote.se/Blomma

                              Mvh Linnea

Annons:
LaSadie
9/9/12, 11:07 PM
#1

Ja varför inte Skrattande!

LaSadie
9/9/12, 11:08 PM
#2

Och här är länken till Mikaela120's  fanfiction

Linneaundulat
9/10/12, 5:51 PM
#3
Okej! Här är första sidan: Skrattande

Jag satt på Hogwartståget för fjärde gången. Luna, min bästis satt och läste ”Hört och sett” upp och ned med sina spökbrillor i hösta hugg ifall något i läsningen krävde det. Neville satt och läste om Växtrikets fantastiska överlevnad. Jag satt och kliade Arnold, min pymépuff . Jag fick honom i Fred och Georges skämtbutik. Den affären är toppen kan jag meddela. Där finns allt från kärlesdrycker till mörkerpulver som gör att det snabbt kan bli mörkt om man så önskar. Efter 1 timme kom godisvagnen skramlande i korridoren. Häxan stack in huvudet och frågade om vi ville ha något. Det var bara jag som hörde henne. De andra var helt uppslukade av sin läsning. Jag ruskade Luna så att hon vaknade upp.

-Va? sa Luna drömmande, är det de skrynkelhornade snorkackorna som du har hittat?

-Nej Luna sa jag, godisvagnen har kommit, vill du ha något?

-Åhh jaha,… Ja kanske. Finns surrande smaskbin möjligen här? frågade hon häxan

-Javisst kära vän sa hon till Luna.

-Då vill jag ha 20 stycken tack sa Luna.

-Jag vill ha Chokladgrodor och en pumpapajbit tack sa jag.

-Det blir 20 silversiklar för dig, och 50 för dig sa häxan.

Vi grävde upp pengarna och häxan la ner pengana i en väska.

-Vill ingen ha någort mer? frågade hon

-Nej tack det är bra för mig. Men Neville kanske vill ha svarade jag.

-Neville vill du ha? …inget svar

-NEVILLE VILL DU HA! skrek jag

-Nej jag vill inte ha något just nu sa Neville som ryckt till.

-Okej sa godishäxan och gick till nästa dörr.

Efter en halvtimme la Neville ner boken .

-Vi är väl snart framme väl? frågade Neville

-Ja om några timmar svarade jag,  jag visste inte att du var

intresserad av växter.

Jag nickade åt bokens håll.

-Jo, sa Neville glatt jo det ämnet gillar jag. Proffessor Spraut sa att jag var bäst i klassen…….

Efter ett par timmar började tåget sakta tuffa in på Hogsmeads perrong. Det regnade, ösregnade. Stackars förstaårselever säger jag bara. För förstaårseleverna är det nämligen en tradition att åka över vattnet till slottet. Det blir inte en trevlig färd för dem, skulle jag tro. Det var en lättnad att stiga in i en vagn tillsammans med Luna, Neville, Harry, Hermione och Ron.

-Titta ut, vilka är hästvarelserna? sa Harry plötsligt.

-Vad snackar du om? sa Ron

-De som drar vagnarna förstås sa Harry otåligt

-Det är väl ingen som drar vagnarna? sa Neville förbryllat och kikade en extra gång ut genom förnstret (som om det behövdes).

-Ser ni inte de?! sa Harry, Hermione, Ginny säg att ni ser de

-Det finns väl inga hästar som drar vagnen? sa jag

-Men titta!

-Vad är det meningen att vi ska titta på? sa Ron

Harry stirrade på oss som om vi inte var riktigt kloka.

BlommaMin vardagsblogg: http://minasmadjur.devote.se/Blomma

                              Mvh Linnea

Yelly Bean
9/10/12, 9:16 PM
#4

Kul med fanfictions! Kommer det fler delar? Glad

Jag är så sugen på att skriva själv, men hinner tyvärr inte.. Rynkar på näsan

MissInAction
9/10/12, 9:38 PM
#5

Kul! Åh nu är jag också jätteinspirerad och sugen på att skriva, har aldrig skrivit någon fanfiction förut Skrattande

Linneaundulat,
skriver du direkt i datorn eller har du skrivit för hand först? Jag funderar nämligen på hur jag ska göra. Det går ju ungefär hundra gånger snabbare att skriva på datorn, tänker jag, men det känns ändå mer "äkta" att skriva för hand, och det blir mer meditativt. Men jag får se hur jag gör Glad


Maria, sajtvärd på Ryssland , medarbetare på Law of Attraction och Film
Kluring om Ryssland

Yelly Bean
9/11/12, 7:29 AM
#6

#5 Fördelen med att skriva direkt på datorn är ju att man kan ändra hej vilt utan att behöva sudda ut allt. Jag blir aldrig riktigt nöjd med formuleringar osv, x) plus att man får skrivkramp när man skriver för hand.. Tungan ute

Annons:
MissInAction
9/11/12, 9:15 AM
#7

#6
Ja det är sant. Det lär bli datorskrivande för mig Cool Kommer ihåg tentorna i skolan.. jisses vilken kramp man hade i handleden efteråt Tyst


Maria, sajtvärd på Ryssland , medarbetare på Law of Attraction och Film
Kluring om Ryssland

Linneaundulat
9/11/12, 5:42 PM
#8

#4 Ja, det kommer nog några sidor till :)

#5 Jag skrev de direkt i datorn, Pallar inte skriva för hand Flört

BlommaMin vardagsblogg: http://minasmadjur.devote.se/Blomma

                              Mvh Linnea

Linneaundulat
9/11/12, 5:46 PM
#9

Nästa del Skrattande

-Jag ser de sa Luna lungt

Vi stirrade på henne, men hon verrkade oberörd av att hon stod i centum.

-Gör du? frågade Harry

-Javisst jag har sett de ända sedan jag kom till Hogwarts. Så du är inte galen. Du är precis lika normal som jag.

Nu stannade vagnen och vi klev av. regnet öste ner. Jag drog jackan tätare om mig och gick med bestämda steg tillsammans med mina kompisar mot porten som leder till Stora salen.

Porten öppnades och vi gick in. Det var blött och halt inomhus. Plötsligt hördes det ett Splash! och ett Plask. Ron blev dyngsur och det dröp vatten om hans hår.

-Vad i…började han

-Titta! avbröt Hermione.

Hon pekade upp mot taket där Peevs stog med en massa vattenbomer redo. Hon kastade en till mot ett gäng andraårs-elever som tjöt till och flydde in i Stora salen. Det kom en till som missade Hermione med en hårmån och träffade Harrys gymnastikskor som fylldes med iskallt vatten.

Nu kom Proffesor Mcgonnagall inrusade i Entréhallen. Hon halkade på det hala golvet och tog tag i Hermione i sista sekunden.

-Ursäkta Miss Granger sa hon

-Det gör inget stönade Hermione

-Och ,du Peevs fy skäms, det här ska minsann rektorn få veta!

Hon gjorde en knyck på trollstaven och alla ballongerna for ur Peevs grepp och for ner mot Professor Mcgonnagall som fångade upp de.

-Kom nu muttrade min dyngsure bror.

Vi gick ut från Entréhallen och in i stora salen. Där skildes vi från Luna som gick mot Ravenclaw-bordet. Vi andra gick till Gryffindorebordet. Jag satte mig med några andra 4-årselever som ropat på mig.

-Hur har din sommar varit? frågade jag Katie när jag satt mig

-Bra, vi åkte till Australien och kollade på Koalor och Kängrur

-Är det städer? frågade jag

-Nej, nej det är mugglardjur sa Katie och skrattade

-Jasså sa jag

-Din sommar då? frågade hon

Men jag hann inte svara för Mcgonnagall kom in med de dyngsura förstaårselverna,

hon hade sorteringshatten i handen. Hon satte en pall längst fram, och drog fram en lång lista.

-Teddy Adams ropade hon, och en liten pojke med svart hår vacklade fram till pallen. Han drog ner hatten över öronen och väntade.

-Hufflepuff!

BlommaMin vardagsblogg: http://minasmadjur.devote.se/Blomma

                              Mvh Linnea

Mikaela120
9/13/12, 7:34 PM
#10

Mer! :D Själv skriver jag alltid frö hand först, och sedan i datorn. Crap, jag som hade tänkt skriva om hennes fjärde år sen också ;)

Linneaundulat
9/15/12, 11:13 AM
#11

Nästa del :)

Han gick till Hufflepuff bordet där en kille dunkade honom i ryggen.Mcgonnagall ropade upp alla namn, den sista hette ”Mac Zealake”Nu reste sig Dumbledore och det blev knäpptyst i Stora salen.

-Välkommen kära vänner! sa Dumbledore glädjestrålande, Till ett nytt härligt år här på Hogwarts! Nu tror jag att ni alla, precis som jag är hungriga, så hugg in!

Borden fylldes av mat.. Först nu insåg jag hur hungrig jag var. Jag började ta för mig av ägg och bacon. 
-Ginny

-Ja svarade jag med munnen full av mat

-Ser du den där tanten där borta vid lärarbordet?
Jag kikade bort mot bordet där lärarna satt och diskuterade. Där satt mycket riktigt en tant med äckligt rosa ullig kofta och en stor rosett högst upp på huvudet.

-Ja svarade jag, vem är hon?

-Ryktet säger att hon jobbar på ministeriet.-Men vad gör hon då här?-Ja fråga inte mig, men det kanske blir något i stil med magisk trekamp som det var förra året.

-Kanske sa jag, inte fullt lika övertygad

-Jag skulle inte vala ha hennes kofta på mig om jag så fick en galleon sa en kille från min årskurs.

Katie fnissade.
Efter en stund dör efterrätterna upp. Gellé , tårtor, kakor, glass. Jag tog för mig av en glasstårta. Sedan började jag känna mig lite dåsig.
Ganska snart efter det försvann efterrätterna och Dumbledore reste sig.

-Nu när ni alla har ätit er mätta och belåtna så.. Dumbledore tystnade med en frågande blick på Ministerie-tanten som hade rest sig upp. Dumbledore såg för en kort stund häpen ut, men satte sig ner och tittade uppmärksamt på tanten .

-hrm ,hrm  sa hon, Tack så mycket rektorn sa Ministerie-tanten med överraskande ljus röst, för dessa välkomstord.Det är alldeles underbart att vara tillbaka på Hogwarts igen, och se alla glada ansikten titta upp på mig! Jag ser verkligen fram emot att lära känna er ordentligt.Trolldomsministeriet har alltid ansett utbildningen av av unga häxor och trollkarlar vara av väsentlig betydelse. De sällsynta…
Här slutade jag lyssna. Jag tror att jag somnade . För när jag vaknade upp hade tanten satt sig.

BlommaMin vardagsblogg: http://minasmadjur.devote.se/Blomma

                              Mvh Linnea

Linneaundulat
9/15/12, 11:15 AM
#12

# 10 :D !

BlommaMin vardagsblogg: http://minasmadjur.devote.se/Blomma

                              Mvh Linnea

Mikaela120
9/15/12, 11:26 AM
#13

LinneaUndulat, när du skriver dialoger så (bara ett tips) kan du istället för att skriva:

-Ja svarade jag, vem är hon?-Ryktet säger att hon jobbar på ministeriet.-Men vad gör hon då här?-Ja fråga inte mig, men det kanske blir något i stil med magisk trekamp som det var förra året.-Kanske sa jag, inte fullt lika övertygad

skriva

-Ja svarade jag, vem är hon?
-Ryktet säger att hon jobbar på ministeriet.
-Men vad gör hon då här?
-Ja fråga inte mig, men det kanske blir något i stil med magisk trekamp som det var förra året.
-Kanske sa jag, inte fullt lika övertygad

Det bli mycket lättare att läsa då :D

Annons:
Linneaundulat
9/15/12, 11:32 AM
#14

#13 Jag brukar skriva så… Konstigt kanske har något att göra med att jag har kopierat in texten.Obestämd

Jag ändar det så att det blir rätt. FlörtGlad

BlommaMin vardagsblogg: http://minasmadjur.devote.se/Blomma

                              Mvh Linnea

Mikaela120
9/15/12, 11:34 AM
#15

#14 Okej :)

Linneaundulat
9/30/12, 3:29 PM
#16

Nu kommer nästa Skrattande

Dumbledore apploderade hjärtligt, fast de flesta av personalen slog bara ihop händerna en eller två gånger. Nu reste sig Dumbledore upp igen. 
-Tack Dolores för detta klargörande tal, och som jag just sa så kommer snart utagningarna i Quidditch att hållas. Gå och anmäl er om ni önskar vara med och spela för ert elevhem. Förbjudna skogen får inte besökas av elever, och till alla nya elever så kommer prefekterna för varje elevhem att följa er till er sovsal. Tack så mycket.

Det hördes ett skrapande av stolar, och jag reste mig upp redo att gå till Gryffindores uppehållsrum. Då drog Katie i mig.

-Titta sa hon, Hagrid är inte här.

Det hade inte jag tänkt på. Var var Hagrid någonstans? jag bestämde mig för att fråga Harry om den saken. Jag sprang fram till Harry, glad att ha något att diskutera med honom.

-Harry, vet du var Hagrid är?

-Nej, jag vet inte. Jag har undrat över det rätt länge nu. Han var ju inte och ledde förstaårseleverna.

-Nej det gjorde ju hon där Grubbly-plank tanten sa jag

-Ginny kommer du eller? sa Katie.

-Åh, javisst ja sa jag som helt glömt bort Katie

Vi gick tills vi kom till tjocka damen.

-Lösenord? sa Tjocka Damen

-Ehh, ja.. sa jag svävande
Det var visst då jag kom på att jag inte kunde lösenordet.

-Minbus Minbletonia sa en röst 
Jag vände mig om förvånat. Neville var känd som den förvirrade pojken som aldrig kom ihåg lösenord.

-Hur visste du det? frågade jag

-Åh, sa Neville glatt, Jag fick en sådan i present. Det står att läsa om den i: Växternas ursprung och Min avanserade Växtbok.

-Okej sa jag

-Ursäkta men ska ni in någon gång? frågade Tjocka Damen irriterat

-Åhh javisst ja, sa jag

Vi klev in genom porträtthålet och kom in i Gryffindores uppehållsrum. Harry Ron och Hermione satt i var sin stol och diskuterade. Men när jag och Neville kom in så slutade de tvärt.

BlommaMin vardagsblogg: http://minasmadjur.devote.se/Blomma

                              Mvh Linnea

Jusse.
10/5/12, 8:08 PM
#17

Vilket program skriver du i? :D

()_()
(●‿●)
(     )
( W )
(     )

Linneaundulat
10/6/12, 8:18 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#18

#17 Jag skriver i ett program som heter word Skrattande

BlommaMin vardagsblogg: http://minasmadjur.devote.se/Blomma

                              Mvh Linnea

Mikaela120
10/7/12, 9:02 PM
#19

Bra kapitel!

Och btw, har du mac? *Avis* Glad

Linneaundulat
10/8/12, 3:13 PM
#20

Tack!

Ja, … GladFlört

BlommaMin vardagsblogg: http://minasmadjur.devote.se/Blomma

                              Mvh Linnea

Annons:
Jusse.
10/8/12, 4:57 PM
#21

#18 Jag undrade bara eftersom det var några stavfel ocg word brukar vara rätt irriterande när man skriver fel. ;)

()_()
(●‿●)
(     )
( W )
(     )

Linneaundulat
10/9/12, 4:41 PM
#22

# 21 När jag skriver rättar den aldrig mig. Konstigt… kanske jag har någon inställning som gör att den inte rättar?

På felstavning: Det kan finns ev fel i texten men det är bara för att jag skriver väldigt fort och inte riktigt kollar efter några fel Tungan uteSkrattande

BlommaMin vardagsblogg: http://minasmadjur.devote.se/Blomma

                              Mvh Linnea

Jusse.
10/9/12, 4:48 PM
#23

#22 Som mitt inlägg #21 "ocg" X)
Antagligen, man kan ju lägga till ord i ordlista så varför inte ta bort rättelserna helt? ^,^

()_()
(●‿●)
(     )
( W )
(     )

Linneaundulat
11/7/12, 9:01 PM
#24

Nu var det länge sedan jag skerv så här kommer nästa:

-Vad pratade ni om då? Frågade jag

- Inget sa Ron snabbt och öronen blev röda på honom som alltid när han ljuger

-Jo jag hörde ju det själv sa jag

-Ehh Dean har du haft en bra sommar? avbröt Harry

-Bättre än Seamus ialla fall sa Dean.

-Vad har hänt Seamus? frågade Neville

-Min mamma tyckte inte att jag skulle få följa med tillbaka hit sa Seamus dystert

-Va?! sa Harry förvånat, Varför det då?

-Tja, pågrund av dig tror jag sa Seamus och tittade ner på golvet

Sedan hördes ett skrik. Fast Harry och Seamus hörde det inte för de var mitt uppe i ett gräl. Jag rusade ut ur porträtthålet, medan jag undrade vad som kunde ha hänt. När jag kom fram såg jag vad som hänt, Katie låg avsvimmad på marken brevid en pojke i femte årskursen som satt på huk. Han ställde sig skuldmedvetet upp när han fick syn på mig.

-Vad har hänt?! frågade jag

-Ehh, alltså det var inte meningen jag ville bara skämta lite med henne och så blev besvärjelsen lite starkare än vad jag menat.

-Kan du hjälpa mig att bära henne till sjukhusflygeln då?! avbröt jag honom.

Då rörde sig Katie och satte sig upp.

-Var är jag?! frågade hon

-Kom sa jag

,och så gick vi tillbaka.

När vi kom tillbaka till uppehållsrummet låg det en tryckt stämning i rummet.

Då hörde jag min brors röst.

-Är det nån annans föräldrar som har problem med Harry?! Frågade han argt och såg sig om i rummet.

-Nej inte jag mina föräldrar är mugglare sa Dean

-Och min farmor säger alltid att om Dumbledore säger att han är tillbaka så är han det kom det från Neville

-Jag går och lägger mig sa Harry trött

Neville gav sedan ifrån sig en enorm gäspning

Jag kollade på klockan och gäspade jag med. Klockan var 12 på natten. Jag gick till flickornas sovsal och la mig ner och somnade, med underbara drömmar om Harry…

BlommaMin vardagsblogg: http://minasmadjur.devote.se/Blomma

                              Mvh Linnea

Glimfeather
11/11/12, 9:58 PM
#25

Roligt att läsa :-) men Neville kan väl också se thestralerna?

Linneaundulat
11/12/12, 6:38 PM
#26

#25 Jo egentligen kan han ju det, men jag hittar på lite ibland Skrattande

BlommaMin vardagsblogg: http://minasmadjur.devote.se/Blomma

                              Mvh Linnea

MissInAction
11/12/12, 8:49 PM
#27

I fanfiction är väl allt tillåtet Glad


Maria, sajtvärd på Ryssland , medarbetare på Law of Attraction och Film
Kluring om Ryssland

Annons:
Upp till toppen
Annons: