Annons:
Etikettallmänt
Läst 3147 ggr
Yelly Bean
2012-09-02 08:22

Vilken lektion?

Om Hogwarts hade varit på riktigt (åh, du ljuva tanke), vilken lektion skulle ni sett mest fram emot då? Och varför? Glad

Jag tycker trollformellära verkar hemskt kul. Sen kommer nog alla på delad andraplats.. haha. Svårt att välja bara en!

Så, vilken lektion skulle ni valt? Skrattande

Annons:
MissInAction
2012-09-02 10:45
#1

Höhö, jadu Yelly Bean, gissa vad jag skulle ha valt och varför FlörtOskyldig

Jag skulle naturligtvis mest ha sett fram emot trolldryckskonst med Snape, för att - för att jag älskar den karaktären. 

Men sen då? Obestämd Lektionerna med Hagrid, för att man man lära sig om en massa härliga, och läskiga, djur. Och sedan förvandlingskonst och trollformellära. För att det är MAGI <3


Maria, sajtvärd på Ryssland , medarbetare på Law of Attraction och Film
Kluring om Ryssland

chade
2012-09-02 11:24
#2

Jag hade nog älskat Hagrid, Mcgonagall och Flitwicks lektioner Skrattande

Små stjärnor lyser också i mörkret.

[Ebfotograf]
2012-09-02 13:39
#3

DADA! (Defence Against The Dark Arts) men även Care of Magical Creatures. Svårt att välja just en men absolut DADA!

Yelly Bean
2012-09-02 17:09
#4

#1 Höhö, jadu MissInAction, Oskyldig Jag gillar inte det ämnet lika mycket som trollformellära (är inget större kemifan IRL och det är väl det närmaste jämförbara). Men jag måste ju medge att Snape är mycket mer attraktiv än lilla, skäggiga Flitwick.. haha. Oskyldig

#2 Ja, Hagrids lektion måste vara ett skönt avbrott från att vara inne i slottet en hel dag. Cool

#3 Ååh, du ger mig valångest! Jag älskar ju DADA (haha, aldrig hört den förkortningen innan ^^) med! Speciellt med Lupin.

Yelly Bean
2012-09-02 17:19
#5

Haha, MissInAction, jag ser framför mig att vi skulle sitta på Snapes lektioner och fangirla hela tiden… Oskyldig

Linneaundulat
2012-09-02 17:35
#6

Förvandlingskonst med Professor Mcgonnagall skulle varit jättekul. Hagrids lektioner verkar också spännande (Undantag sprängskärtskrabborna haha) Försvar mot svartkonster verkar också spännande.

Sedan kommer nog resten. Skrattande

Men åhh juva Hogwarts Varför finns det inte på riktigt?! Rynkar på näsan

BlommaMin vardagsblogg: http://minasmadjur.devote.se/Blomma

                              Mvh Linnea

Annons:
Yelly Bean
2012-09-02 17:42
#7

#6 Tror fladdermaskarna är ett undantag också va? Haha, Oskyldig

Och ja, jag skulle ge typ vad som helst för att få gå på Hogwarts!! Förvånad

MissInAction
2012-09-02 21:01
#8

#4
DADA är väl en rätt vanligt förekommande förkortning? Jag har iaf sett det i väldigt många youtube-filmer och på sidor och grupper på FB Cool

#5
Det skulle vi nog ja! Låter awesome! Om man stör lektionen så kanske man åker på detention också Flört


Maria, sajtvärd på Ryssland , medarbetare på Law of Attraction och Film
Kluring om Ryssland

Yelly Bean
2012-09-03 06:28
#9

#8 Jaså? Det låter ju logiskt, bara att jag inte sett den innan xD

Låter som ett bra sätt att tllbringa sin fredagkväll på Oskyldig

KaninPiggelin
2012-09-03 11:36
#10

Förvandlingskonst och försvar mot svartkonster, magiii :D:D

Sen Örtlära skulle jag också vilja se mer av, man får ju inte se så jätteycket av det i filmerna. Hagrids lektioner verkar ju också för härliga! :D

 /Ida Lövgren, Vedbybackens Kaningård

♥ Findus ♥ Polly ♥ Tingeling ♥ Skorpan ♥ Holly♥ Lukas ♥ Ginny ♥

Cafesinner
2012-09-03 14:26
#11

Divination 8D!

Yelly Bean
2012-09-03 18:46
#12

#10 Ja, örtlära skulle också vara spännande! Skrattande

#11 Det skulle vara kul om det verkligen funkade! Cool (I och för sig är ju inte de andra ämnerna så verkliga heller.. haha.)

KaninPiggelin
2012-09-04 12:57
#13

och sen spela massa quidditch :D

 /Ida Lövgren, Vedbybackens Kaningård

♥ Findus ♥ Polly ♥ Tingeling ♥ Skorpan ♥ Holly♥ Lukas ♥ Ginny ♥

Annons:
Yelly Bean
2012-09-04 19:01
#14

#13 Ohja, det skulle vara riktigt kul! Skrattande

Jennix
2012-09-05 16:22
#15

Som vuxen vill jag har privat undervisning av Lupin och Snape. Kyss

Eh, men mer seriöst - jag tror jag skulle gilla Transformation m McGOnagall och spådomar etc m Trelawney. Djur o sånt gillar jag ju också…

Ta allt som skrivs på Internet med en nypa salt. Du vet inte vem som sitter bakom det andra tangentbordet och du vet inte vilken kunskap eller utbildning de har. Tänk efter själv!

MissInAction
2012-09-05 17:24
#16

Åh jag skulle verkligen se fram emot lektioner med Firenze också <3


Maria, sajtvärd på Ryssland , medarbetare på Law of Attraction och Film
Kluring om Ryssland

[Sniff]
2012-09-06 15:17
#17

Alla! Förvandlingskonst låter spännande, och spådomskonst och alla magiska djur, och ja… ALLT! Jag vill lära mig flyga och trolla och veta vilka djur det finns och brygga trolldrycker och allt annatSkrattande

Jennix
2012-09-06 16:15
#18

Flyga kvast ja, det vill jag verkligen kunna! Glad

Ta allt som skrivs på Internet med en nypa salt. Du vet inte vem som sitter bakom det andra tangentbordet och du vet inte vilken kunskap eller utbildning de har. Tänk efter själv!

Sommarek
2012-09-06 16:22
#19

Jag är med #1. Frågan är nog hur mycket jag hade kunnat koncentrera mig.  Skäms

Sajtvärd på Wicca ifokus och Halland iFokus

Yelly Bean
2012-09-06 20:05
#20

#16 Firenzes klassrum verkar ju helt underbart! <3

(Är förövrigt såå besviken på att det inte var med någonting om det i filmen!)

Annons:
Afturelding
2012-09-11 16:51
#21

Trolldryckskonst!

Jag gillar att hålla på och gegga och blanda saker, och är duktig i köket. Och dessutom måste man ju som Slytherinare in i själen välja Professor Snapes ämne ;)

/Rebecca
Sajtvärd på kladsomnad.ifokus.se
Medarbetare på fantasy.ifokus.se

Yelly Bean
2012-09-11 17:30
#22

#21 Haha, ja om det inte fanns en överhängande risk för att få diverse mystiska åkommor om man råkar nudda geggan så skulle det vara riktigt kul! Fast det är ju spännande också förstås… Livin' on the edge, liksom 8)

TerriZue
2012-09-13 09:02
#23

Åååh! Det är så svårt! Trolldryckskonst kommer helt klart på först plats… sen blir det omöjligt att välja. Möjligtvis att förvandlingskonst kommer på andra plats och resten delad trea. :)

Seeing isn't believing, believing is seeing.

 /Mims Medarbetare på Julen.ifokus och Harry Potter.ifokus

Kameo
2012-12-01 01:02
#24

Säger som du, trollformellära. Fast det ligger på delad förstaplats med förvandlingskonst och skötsel & vård av magiska djur… Sedan kommer resten av ämnena! :)

Med vänliga hälsningar,
Filip

Mikaela120
2012-12-01 14:58
#25

1. Trollformlerna med Flitwick
2. Förvandlingskonst med McGonagall och Trolldryckskonst med Snape
3. Spådomskonst, helst med Firenze och Försvar mot Svartkonster med Lupin eller Monsterögat. Eller Snape.

Yelly Bean
2012-12-01 17:56
#26

Det går typ inte att bara välja ett ämne x3

chade
2012-12-02 15:52
#27

Det borde vara förbjudet att säga att man bara får välja en sak inom Harry Potter relaterade saker xD

Små stjärnor lyser också i mörkret.

Annons:
Yelly Bean
2012-12-03 07:05
#28

Slutar alltid med att man vill ha allt ändå. Vad giriga vi är! Oskyldig

KaninPiggelin
2012-12-03 17:30
#29

Någon borde starta en mugglarskola i Sverige där man är uppdelad i olika elevhem (korridorer), Gryffindor, Hufflepuff, Slyterin och Ravenclaw. Sen skulle varje hem ha en mentor som alla hemmets elever hade som huvudmentor. Sen skulle t.ex Biologi kallas för örtlära och Biologisalen skulle heta "Mrs Sprouts klassrum" o.s.v

Ljuva tanke Skrattande

 /Ida Lövgren, Vedbybackens Kaningård

♥ Findus ♥ Polly ♥ Tingeling ♥ Skorpan ♥ Holly♥ Lukas ♥ Ginny ♥

Upp till toppen
Annons: