Annons:
Etikettallt-mellan-himmel-och-jord
Läst 3764 ggr
MissInAction
9/1/12, 11:21 AM

Hogwartsexpressen i Uppsala 2 september

Imorgon 2 september, söndag, avgår Uppsalas egen Hogwartsexpress från mellan spår 9 och 10, och då ska naturligtvis Uppsala Slug Club åka med Skrattande

Vi har gjort ett event för det hela på Facebook, och alla som vill får naturligtvis haka på! Tåget är ju öppet för alla som betalar för sig, det kostar 110 kr i kontanter. Och jag lovar att man kommer att känna igen oss. Vi tar med oss magiska djur och bertie botts bönor (jelly beans) m.m. och så kommer vi att byta om på tåget Flört

Här är eventet

Vi samlas kl 12.00 utanför Pressbyrån i stationshuset och går tillsammans och köper biljetter. Sedan avgår tåget kl 12.38. 

Vi försökte få dem att köra idag, lördag, men turerna går inte på lördagar i september, så då får vi nöja oss med söndag. Däremot kommer vi troligtvis att tillsammans med museijärnvägen, som drivs av en ideell förening, att göra en gemensam grej nästa år, så att vi även kommer stå med i deras turlista som kommer nästa år! Och 1 september nästa år är på en söndag, dessutom. 

Dumt av mig att inte skriva det här tidigare, jag hade inte en tanke på det! Men det vore naturligtvis riktigt kul om fler ville göra oss sällskap! Kyss


Maria, sajtvärd på Ryssland , medarbetare på Law of Attraction och Film
Kluring om Ryssland

Annons:
Yelly Bean
9/1/12, 12:50 PM
#1

Men åh! Ha det så kul! Skrattande

MissInAction
9/1/12, 4:05 PM
#2

Absolut! Skrattande Det lär ju regna, det har regnat i flera dagar och nätter.. men vad gör det när man umgås med andra HP-nördar och åker Hogwartsexpressen <3


Maria, sajtvärd på Ryssland , medarbetare på Law of Attraction och Film
Kluring om Ryssland

Yelly Bean
9/1/12, 4:40 PM
#3

Tråkigt sånt är, att vädret alltid ska vakna på fel sida. Rynkar på näsan Men det är klart, man kan tänka bort det och ha kul ändå! Och när man väl har blivit blöt så bryr man sig inte längre! Flört

MissInAction
9/1/12, 5:25 PM
#4

Haha, jag fick en syn framför mig av ett sovande väder - gulligt Skrattande


Maria, sajtvärd på Ryssland , medarbetare på Law of Attraction och Film
Kluring om Ryssland

Yelly Bean
9/1/12, 6:54 PM
#5

#4 Haha Skrattande

MissInAction
9/2/12, 10:24 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#6

Här stod vi och väntade på att ta Hogwartsexpressen - eller Lennakatten - hem mot Uppsala igen. Haft en mysig dag! <3

20 st HP-nördar var vi som tuffade tillsammans till en friluftsgård vid en sjö. Där satt vi och fikade och myste runt en eld som någon hade lämnat kvar där vid grillplatsen. Ungefär halva gänget lekte krig i skogen, Fenixorden mot Dödsätarna. Glad


Maria, sajtvärd på Ryssland , medarbetare på Law of Attraction och Film
Kluring om Ryssland

Annons:
Yelly Bean
9/3/12, 6:24 AM
#7

Vad kuul det låter! Skrattande

Upp till toppen
Annons: