Annons:
Etikettskådespelarna
Läst 2408 ggr
Yelly Bean
8/30/12, 3:06 PM

Potentiella skådisar

En sida där man kan se några skådisar som kunde spelat i olika roller i Harry Potter filmerna. Det hemskaste att se var att det kunde varit någon annan än Alan Rickman för rollen som Snape. Tur att det blev Alan! Oskyldig Kul att David Thewlis (Remus Lupin) hade kunnat vara Quirrell. Men jag är nog ändå glad att han är Lupin, tycker att han passar så bra som honom!

Vad tycker ni? Någon som hade passat bättre?

Annons:
LaSadie
8/30/12, 4:01 PM
#1

Alltid roligt att se vilka som nästan blev karaktärerna, jag gillar Ian McKellen och tycker att han kunde blivit en bra Dumbledore. Tim Roth är bra men Alan Rickman är fantastisk…

Yelly Bean
8/30/12, 4:08 PM
#2

Ja, Ian McKellen skulle jag inte ha några problem med att se som Dumbledore. Han kunde ha fått ta över efter Richard Harris, som jag tycker var bättre än Michael Gambon. ^^

Tim Roth vet jag inte vem det är, men att döma av bilden så tycker jag Alan är myycket bättre. Oskyldig Fast jag borde väl se honom in action innan jag uttalar mig om hans skådespelartalanger, kanske. ^^

LaSadie
8/30/12, 4:17 PM
#3

Jag har bara sett honom i Lie to me, där han var bra. Men i den serien har han en ganska bufflig stil. Gillar Rickmans mer ståtliga karaktär =D

MissInAction
8/30/12, 4:26 PM
#4

Kul att läsa om sånt, tycker jag Glad Jag får säga att jag tycker de har gjort ett bra jobb med att rollsätta, de som är nu känns rätt i de fallen som togs upp på den sidan iaf. Är särskilt glad att Daniel fick rollen som Harry! Han är Harry för mig Skrattande
Och så Rickman som Snape förstås, jag kan absolut inte tänka mig någon annan. Vet att Rowling fick lov att övertyga honom om att han borde ta rollen, och det är jag glad för att hon lyckades med!!

Den enda från den sidan som jag kan tänka mig hade funkat är Hugh Grant som Lockhart, jag tror att han hade kunnat göra den rollen bra också - fast jag är rätt nöjd med han som spelat rollen redan.

Vad gäller Dumbledore så är jag kluven! Jag gillar verkligen Ian McKellen men jag tror att det hade blivit "för mycket" nästan, om han hade gjort succe som två stora trollkarlar, i två stora filmserier FörvånadDäremot så tror jag att han skulle passa otroligt bra i rollen.


Maria, sajtvärd på Ryssland , medarbetare på Law of Attraction och Film
Kluring om Ryssland

Yelly Bean
8/30/12, 4:30 PM
#5

Oj, ja det är jag glad att hon lyckades med! Att övertyga Alan asså. :) Det hade int varit samma sak utan honom Förvånad

Du har en poäng i det. Han får nöja sig med Gandalf, där han var awesome! Skrattande

MissInAction
8/30/12, 4:35 PM
#6

#5
Ja men visst! Och så kommer han vara med i The Hobbit också, som Gandalf igen Cool


Maria, sajtvärd på Ryssland , medarbetare på Law of Attraction och Film
Kluring om Ryssland

Annons:
Yelly Bean
8/30/12, 4:40 PM
#7

Precis! Cool Uh, kollade skådislistan på IMDb och såg att det var någon annan än Ian Holm som skulle spela Bilbo, jag fick en smärre hjärtattack när jag läste det. Sen kom jag på att "den andre" (kommer inte ihåg vem nu) skulle spelar Bilbo som ung. Lite blond jag kände mig. Men vad lättad jag blev. Haha! Skrattande

Lite OT, men så blir det ibland. Tyst

MissInAction
8/30/12, 5:27 PM
#8

Martin Freeman Cool Han är inte så tokig faktiskt, tycker jag då. Han spelar Arthur i Liftarens guide till galaxen, bland annat. Han är med i Love Actually <3 som för övrigt kryllar av HP-skådisar! Och Wild Target, tillsammans med Ruper Grint. 

Förstår din reaktion dock! Men jag stör mig lite på att jag inte ser någon fysisk likhet mellan dem… det går ju inte att föreställa sig att de skulle vara samma person Obestämd


Maria, sajtvärd på Ryssland , medarbetare på Law of Attraction och Film
Kluring om Ryssland

Yelly Bean
8/30/12, 6:00 PM
#9

Det låter som att jag måste ta och se den där Love Actually, du har nämnt den några gåner. Oskyldig

Hm. Tycker det är viktigt att man ändå ska kunna föreställa sig att det är samma person, som ung och gammal. Det går ju inte att hitta någon som är lik honom som ung kanske, men man kan ju i alla fall försöka. Förvånad

Det är bra att det är Peter Jacksom som gör The Hobbit i alla fall, han är en bra regissör tycker jag och det är ju fortfarande Sagan om Ringen, om man säger så Cool

MissInAction
8/30/12, 6:03 PM
#10

#9
Några? Ja, den är min favoritfilm tror jag. Inte bara för att Rickman är med i den, för hans roll är hyfsat liten ändå. Men den är så himla mysig bara! En riktig feelgood-film Glad Jag brukar se den varje jul.

Håller absolut med dig om Peter Jackson. Det känns tryggt att han håller i trådarna nu med! Och jag längtar till jag får se filmen!


Maria, sajtvärd på Ryssland , medarbetare på Law of Attraction och Film
Kluring om Ryssland

Yelly Bean
8/30/12, 6:15 PM
#11

Ja, eller ganska många dårå. Flört Har lagt till den i in watchlist i IMDb nu!

Det känns som man inte behöver vara nervös alls. Glad

MissInAction
8/30/12, 7:02 PM
#12

#11
Nervös? Det har jag inte ens tänkt på, jag ser bara fram emot den väldigt mycket! Håller på att läsa om boken också.


Maria, sajtvärd på Ryssland , medarbetare på Law of Attraction och Film
Kluring om Ryssland

Cafesinner
8/30/12, 8:38 PM
#13

Kul tråd:) Gjorde själv en lista på mitt "dream cast" en gång faktiskt^^…

Annons:
Yelly Bean
8/30/12, 8:58 PM
#14

#12 Ja, alltså nervös för om filmen blir bra eller dålig. Men med Peter Jackson behöver man ju inte känna så, eftersom han har gjort de andra Sagan om Ringen filmerna så bra Glad

#13 Kul! Vilka var med på den listan då? Skrattande

LaSadie
8/30/12, 9:16 PM
#15

#13 Ja vilka var med =D?

MissInAction
8/30/12, 9:50 PM
#16

#13
Du kan ju inte bara komma in med en sådan cliffhanger! Skrattande Tell us!


Maria, sajtvärd på Ryssland , medarbetare på Law of Attraction och Film
Kluring om Ryssland

Cafesinner
8/31/12, 10:20 AM
#17

Haha;) Lovar att göra ett sådant blogginlägg snart och länka?

MissInAction
8/31/12, 11:31 AM
#18

#17
Gör det Cool


Maria, sajtvärd på Ryssland , medarbetare på Law of Attraction och Film
Kluring om Ryssland

Yelly Bean
8/31/12, 3:07 PM
#19

#17 Låter som en bra idé! Skrattande

Cafesinner
9/2/12, 7:48 PM
#20

Gjorde en egen tråd också, men klistrar in den här med:

"Blev ombedd att länka mitt blogginlägg om vilka skådisar jag skulle sätta i rollerna om det var helt upp till mig, so here you go!

http://cafesinner.blogspot.se/2012/09/on-request-mitt-harry-potter-fancast.html

Läs texten i början av inlägget för att förstå mitt tänk bättre :) "

Annons:
[Ebfotograf]
9/2/12, 10:23 PM
#21

Hugh Grant skulle ju inte vara fel, men jag tror inte att han skulle sätta rollen som Gilderoy som den riktiga gör ;)

Yelly Bean
9/3/12, 6:25 AM
#22

#21 Den riktiga är perfekt, nästan lika störande som i boken Cool

LaSadie
9/3/12, 1:59 PM
#23

Nick Hoult *mums i brist på bättre ord*

Cafesinner
9/3/12, 2:25 PM
#24

Eller hur ,het och ond-looking ;D!

MissInAction
9/3/12, 2:29 PM
#25

Huuuva, tur att vi har olika smak SkrattandeFlört


Maria, sajtvärd på Ryssland , medarbetare på Law of Attraction och Film
Kluring om Ryssland

Jennix
9/5/12, 4:24 PM
#26

Martin Freeman… *tappar fokus på allt* KyssÄr det inte DECEMBER ÄN?!

Ta allt som skrivs på Internet med en nypa salt. Du vet inte vem som sitter bakom det andra tangentbordet och du vet inte vilken kunskap eller utbildning de har. Tänk efter själv!

MissInAction
9/5/12, 5:23 PM
#27

#26
Hihi, anar jag en liten crush? Oskyldig

Det är bara TRE månader till december!! FörvånadGlad


Maria, sajtvärd på Ryssland , medarbetare på Law of Attraction och Film
Kluring om Ryssland

Annons:
Jennix
9/6/12, 11:07 AM
#28

Ahh, jag har crush på många skådisar. Skrattande MArtin Freeman är helt underbar, vart han än är!

Ta allt som skrivs på Internet med en nypa salt. Du vet inte vem som sitter bakom det andra tangentbordet och du vet inte vilken kunskap eller utbildning de har. Tänk efter själv!

[Sniff]
9/6/12, 3:27 PM
#29

Det känns helskumt att se andra i rollerna, alla filmerna hade varit helt annorlunda om det hade varit andra skådespelare. Lite läskigt att tänka påTungan ute

MissInAction
9/6/12, 4:18 PM
#30

#28
Har du sett Wild Target? Där är han med. Och så Scrimgeour och Ron från HP Skrattande haha! Väldigt rolig film.


Maria, sajtvärd på Ryssland , medarbetare på Law of Attraction och Film
Kluring om Ryssland

Jennix
9/6/12, 4:34 PM
#31

Nej, har inte sett Wild Target! FÅr ta och se den då. Skrattande

Ta allt som skrivs på Internet med en nypa salt. Du vet inte vem som sitter bakom det andra tangentbordet och du vet inte vilken kunskap eller utbildning de har. Tänk efter själv!

Yelly Bean
9/6/12, 8:00 PM
#32

Jag ska också ta och se Wild Target nån gång Cool Alltid kul att se HP-skådisar i andra roller.

Upp till toppen
Annons: