Annons:
Etikettskådespelarna
Läst 3405 ggr
MissInAction
2012-08-27 23:25

*S* Bästa HP-karaktären: Severus Snape

Inför premiären av sista HP-filmen förra sommaren så fanns det en omröstning på webben, där 7 500 000 personer hade röstat på den bästa HP-karaktären genom tiderna. Gissa vem som vann <3 Glad
Alan Rickman fick ta emot ett pris där på premiären i London. Det var väldigt fint, tyckte jag!

Blev ikväll påmind om en fantastisk youtube-video som kom för ungefär ett halvår sedan, och när jag tittar på den igen nu får jag fortfarande rysningar i hela kroppen. Så jag tänkte att jag skulle lägga in videon här.
Förresten, jag ser att min kommentar som jag skrev för 5 månader sedan har fått 14 thumbs up så den ligger kvar - ShadyMia heter jag, hihi…

En stor SPOILERVARNING är på sin plats för videon!!

**
I videon finns bilder från sista boken, så har du inte läst den, så titta inte på videon.**

En grej jag funderat över är, det finns spoilers inom väldigt många områden, så hur vet man om man ska lägga något i Spoilers-kategorin eller i någon annan kategori? Hmm. Ni får ändra om ni tycker Cool

Så, om jag har tillåtelse så kanske jag lägger in någon mer video om jag hittar någon passande. Något som relaterar till rubriken Flört


Maria, sajtvärd på Ryssland , medarbetare på Law of Attraction och Film
Kluring om Ryssland

Annons:
Yelly Bean
2012-08-28 08:37
#1

Åh, den videon är så fin! Får tårar i ögonen Skäms

[Ebfotograf]
2012-08-28 09:23
#2

Underbart fin video!

MissInAction
2012-08-28 10:30
#3

#1
Jag med! Gråter Jag tittar på den om och om igen nu…

Ibland tänker jag, att jag är lycklig som slipper skuldkänslorna som lär ha kommit om jag hade tvivlat på honom Tyst


Maria, sajtvärd på Ryssland , medarbetare på Law of Attraction och Film
Kluring om Ryssland

TerriZue
2012-08-28 11:46
#4

Åååh! Vilken fin video! Älskar Sape och Rickman är en fantastisk skådespelare, han är Snape! :D

Seeing isn't believing, believing is seeing.

 /Mims Medarbetare på Julen.ifokus och Harry Potter.ifokus

MissInAction
2012-08-28 11:52
#5

Håller med, han är Snape. Kan inte tänka mig någon annan som den karaktären Förvånad Usch tänk om de gör remakes på filmerna om 20 år… med typ Justin Bieber i den rollen…


Maria, sajtvärd på Ryssland , medarbetare på Law of Attraction och Film
Kluring om Ryssland

TerriZue
2012-08-28 13:04
#6

Nej fy! Vilka hemska bilder jag fick i huvudet nu…

Seeing isn't believing, believing is seeing.

 /Mims Medarbetare på Julen.ifokus och Harry Potter.ifokus

Annons:
Yelly Bean
2012-08-28 18:49
#7

Uh… Unwanted images inprinted in my brain. Det kan inte vara någon annan än Alan Rickman, han ÄR Snape, som ni sa. Kyss

MissInAction
2012-08-28 19:23
#8

Vad skönt att ni håller med Glad

Jag är lite förvånad över att han vann den där omröstningen faktiskt. Många HP-nördar som jag känner säger typ "åh Snape" när man säger något om honom, men de har egentligen andra favoritkaraktärer. Kanske är vi som gillar honom - haha vilken underdrift det känns som - mer fanatiska av oss? Nu syftar jag på mig själv här Oskyldig


Maria, sajtvärd på Ryssland , medarbetare på Law of Attraction och Film
Kluring om Ryssland

jennydynein
2012-08-28 23:18
#9

Hoppsan jag fick också tårar i ögonen efter videoSkäms

Jag kan inte heller  tänka mig någon annan skådespelare till  Snape

Yelly Bean
2012-08-30 14:55
#10

#8 Haha, det är mycket möjligt! Han har en speciell charm som gör att man inte kan låta bli att gilla honom Oskyldig

MissInAction
2012-08-30 16:32
#11

Jag undrar lite nyfiket varför ni blir Skäms när ni säger att ni får tårar i ögonen?

#10
Haha, jag har nog aldrig hört någon kalla Snape charmig - inte ens någon av mina Rickmaniac-vänner Skrattande


Maria, sajtvärd på Ryssland , medarbetare på Law of Attraction och Film
Kluring om Ryssland

Yelly Bean
2012-08-30 16:36
#12

#11 Jag vet faktiskt inte! Känns bara så: Skäms

Han har charmiga kommentarer… haha. Oskyldig Nej jag vet inte, kanske inte det bästa ordvalet, men jag tycker nog ändå han har en viss charm med sina dryga och elaka kommentarer? Oskyldig

MissInAction
2012-08-30 17:34
#13

#12
Ja jag tänker inte säga emot Flört är bara glad över alla som tycker om honom. 

Jag är säker på att han hade ett gäng fangirls på Hogwarts Skrattande Haha!
Tror förresten att Hermione litade på honom större delen av tiden.

Tur att det finns gott om Snape-grupper och sidor på FB, där man kan diskutera och fangirla sig ordentligt när andan faller på Oskyldig Och Alan-grupper… hohooo!


Maria, sajtvärd på Ryssland , medarbetare på Law of Attraction och Film
Kluring om Ryssland

Annons:
Yelly Bean
2012-08-30 17:47
#14

#13 Bra det, annars hade jag blivit lite orolig, haha Skrattande

Ja, hon sa ju hela tiden att Dumbledore litade på honom och att hon då tyckte att alla andra också borde göra det. Tungan ute Och jag hade definitivt varit en i fangirl gänget på Hogwarts, om inte mitt brev kommit bort… Rynkar på näsan

MissInAction
2012-08-30 18:00
#15

#14
Mitt brev kom också bort! Skrikandes

Åh, jag slänger in den här videon också. Vet att jag har postat den i någon annan tråd förut. Var tvungen att titta på den igen <3 Alan pratar om HP, filmerna och Snape.. Eller ja, han avslöjar ju aldrig något, vilket jag tycker är en av hans storheter Glad


Maria, sajtvärd på Ryssland , medarbetare på Law of Attraction och Film
Kluring om Ryssland

Yelly Bean
2012-08-30 18:03
#16

#15 Ugglan hade en dålig dag. Tyst

Såg den förra gången du la upp den, men ska kolla på den igen, måste fräscha upp minnet lite. Hoho Oskyldig

MissInAction
2012-08-30 18:04
#17

#16
Gör så Flört
Själv har jag sett den rätt många gånger. Blir alltid så varm av att höra hans röst och se det där leendet SkämsOskyldig


Maria, sajtvärd på Ryssland , medarbetare på Law of Attraction och Film
Kluring om Ryssland

MissInAction
2012-09-27 23:18
#18

Äh jag slänger in den här också för de som kan tänkas vara intresserade ♥ Glad


Maria, sajtvärd på Ryssland , medarbetare på Law of Attraction och Film
Kluring om Ryssland

Yelly Bean
2012-09-28 07:41
#19

#18 Imponerande med en helt ny låt till Skrattande

MissInAction
2012-09-28 12:16
#20

#19
Oj är den ny? Jag erkänner att jag har noll koll på wizardrock-band! Men denna video såg jag förra sommaren tror jag, och den är uppladdad 2008 Förvånad Hm..


Maria, sajtvärd på Ryssland , medarbetare på Law of Attraction och Film
Kluring om Ryssland

Annons:
Yelly Bean
2012-09-28 13:46
#21

#20 Haha, det är nog snarare jag som inte har koll! Skäms Trodde den var ny eftersom det var text som passade till videon. Inte insatt alls i Wizardrock-band. ^^

MissInAction
2012-09-28 17:19
#22

#21
Bra, då är vi två Cool


Maria, sajtvärd på Ryssland , medarbetare på Law of Attraction och Film
Kluring om Ryssland

MissInAction
2012-10-19 16:07
#23

Idag kom det upp en till vacker video ♥


Maria, sajtvärd på Ryssland , medarbetare på Law of Attraction och Film
Kluring om Ryssland

Yelly Bean
2012-10-19 19:16
#24

Åååh, fy. Jag ryser nu! <3

MissInAction
2012-10-19 19:50
#25

Haha, fy?? Tungan ute
Men ja, jag rös med!! ♥


Maria, sajtvärd på Ryssland , medarbetare på Law of Attraction och Film
Kluring om Ryssland

Yelly Bean
2012-10-19 23:12
#26

Haha, vet inte, jag säger så av nån anledning. Tungan ute

MissInAction
2012-10-20 00:47
#27

Ja iofs, det kanske inte är så konstigt, nu när jag tänker efter Skrattande
Åh, Severus… ♥


Maria, sajtvärd på Ryssland , medarbetare på Law of Attraction och Film
Kluring om Ryssland

Annons:
Kameo
2012-12-01 13:18
#28

Off Topic: Den enda scenen jag fått rysningar av i Harry Potter-filmerna är den scenen i DHp2 när McGonagall strider mot Snape inför alla.

Med vänliga hälsningar,
Filip

MissInAction
2012-12-01 13:33
#29

#28
Åh, den scenen ger mig sån ångest! Hon har ingen aning och det sista han vill är antagligen att behöva slåss mot "sina egna" på Hogwarts… tycker det är så sorgligt Rynkar på näsan Men ja, han slår ju bara ifrån sig åtminstone. Så var det ju i boken med. Att han aldrig försökte skada någon inne på skolan, utan hellre flydde.


Maria, sajtvärd på Ryssland , medarbetare på Law of Attraction och Film
Kluring om Ryssland

[Hamster 4 ever]
2013-09-03 16:12
#30

puttar upp denna fantastiska tråd!

Sommarek
2013-09-03 18:49
#31

Det här är kanske lite OT, men var det någon som såg en helt fantastisk video av nån son kallade sig för "eccentricfeline" som var just Snape-centrerad? Låten som användes var Sarah Maclachlans "The Answer", och den kom innan sista filmen men handlade ändå mycket om just den, och det var gjort på ett så vackert sätt. Youtube tog bort den (upprättshavsblahblahblah) och jag var helt rasande för att den var så fin. Jag får fortfarande tårar i ögonen bara jag tänker på den.  😭

Sajtvärd på Wicca ifokus och Halland iFokus

MissInAction
2013-09-04 00:18
#32

#31
Hmm jag har sett många Snape-videos men det ringer ingen klocka av din beskrivning tyvärr. Finns några såna videos som framkallar tårar hos mig med ♥


Maria, sajtvärd på Ryssland , medarbetare på Law of Attraction och Film
Kluring om Ryssland

Sommarek
2013-09-04 18:24
#33

#32 Ja, samma här… typ alla som inkluderar Snape…  😞

Sajtvärd på Wicca ifokus och Halland iFokus

Upp till toppen
Annons: