Annons:
Etikettböckerna
Läst 1269 ggr
prodigy
8/23/12, 3:29 PM

Andra böcker av Rowling?

Hej!

Jag försöker desperat reda ut vilka av Rowlings andra böcker (förutom Harry Potter då) som kommit ut på svenska. Tanken är att min Harry Potter älskande dotter ska få dem i present men då hon ännu inte läser så bra på engelska vill jag gärna hitta dem på svenska. :)

Vad jag förstår har Rowling skrivit tre böcker som rör Potters värld och en av dem, den om fantastiska vidunder, har jag hittat på svenska.

Vet ni experter om de andra finns översatta och var man i så fall kan finna dem? (Jag har hittat de engelska originalen på adlibris och även letat på tradera.)

Och finns det kanske ännu fler böcker av Rowling eller för den delen om henne själv eller liknande?

Mvh/Lisa

Annons:
sisela
8/23/12, 4:09 PM
#1

Jag läste i en annan tråd att "Quidditch genom tiderna" finns på svenska men att "tales of beedle the bard" inte översatts.

MissInAction
8/23/12, 10:47 PM
#2

Mm Tales of Beedle the Bard verkar inte vara översatt till svenska, tyvärr, men jag vet inte hur gammal din dotter är - men det kanske vore en idé om du läste historierna i den för henne? Så kan du översätta dem efteråt. Det kan ju vara mysigt och blir samtidigt träning för henne. Glad

Men några andra böcker utöver de här tre vet jag inte om. Det finns många som handlar om Harry Potter, ur olika perspektiv, men ingen som är skriven av Rowling.


Maria, sajtvärd på Ryssland , medarbetare på Law of Attraction och Film
Kluring om Ryssland

prodigy
8/24/12, 10:26 AM
#3

Tack för era svar!

Dottern är 11 år, så visst är det bra träning för engelskan, och mycket roligare med originalspråket så klart.

Vet någon var Quidditch genom tiderna finns att få tag på, på svenska? Jag har letat på de vanliga bokhandlarna sidor.

Mvh/Lisa

MissInAction
8/24/12, 12:22 PM
#4

Titta på SF-bokhandelns webbshop, är det någon som har den så är det de :)


Maria, sajtvärd på Ryssland , medarbetare på Law of Attraction och Film
Kluring om Ryssland

MissInAction
8/24/12, 12:23 PM
#5

Alltså Science Fiction-bokhandeln :)


Maria, sajtvärd på Ryssland , medarbetare på Law of Attraction och Film
Kluring om Ryssland

prodigy
8/24/12, 2:45 PM
#6

Ok, tack! :)

Annons:
KastKatt
8/28/12, 11:08 AM
#7

"Fantastiska vidunder och var man hittar dem" är ju ett måste!

Greetings.

Legacy Mwari.
-En berättelse om en annorlunda familj!

Upp till toppen
Annons: